Toon posts:

[XP] Leest en vind Maxtor hd niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn al een paar topics over geopend maar deze hebben mijn probleem niet kunnen oplossen.

Ik heb een Maxtor 80 Gb hd die altijd gewerkt heeft als slave. Het probleem is dat Windows Xp hem nu niet meer weergeeft. Zowel in Partition Magic, Windows Verkenner als schijfbeheer niet.

In mijn bios ziet ie hem wel, en ook als ik Windows XP setup uitvoer, of de "repair optie" tijdens deze setup draai. Ik heb de hd geformatteerd, maar nog leest WinXP hem niet.

Een paar maanden geleden werkte het nog prima, sindsdien heb ik de hd als PS2 hd gebruikt en niet meer in mijn PC gehad. Daarnaast heb ik op mijn huidige Maxtor 160 Gb hd WinXp opnieuw geinstalleerd met SP2 (wat ik toen niet gebruikte volgens mij). Verder is alles nog hetzelfde qua hardware, de jumpers staan precies op zelfde posities, zelfde IDE kabel etc.

Ook heb ik een andere hd van mijn broer erin getest, deze gaf echter dezelfde problemen.

Iemand een idee waar het probleem kan liggen? Is het bijvoorbeeld mogelijk dat ik iets geinstalleerd heb waardoor mijn hd niet herkend wordt (wat me erg sterk lijkt btw)?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Aan de controller of de kabel? Als twee verschillende hd's hetzelfde probleem geven, dan moet het al erg tegen zitten als die het probleem zijn, neen?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 02:05:
Aan de controller of de kabel? Als twee verschillende hd's hetzelfde probleem geven, dan moet het al erg tegen zitten als die het probleem zijn, neen?
Dan zou de bios en Windows setup (DOS) de hd's toch ook niet herkennen lijkt me?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie je hem in device manager nog wel?
Zolang je hem daar niet ziet ga je hem in die andere tools ook niet terug vinden ;)

Krijg je verder nog meldingen in je eventlog oid? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 15:07:
Zie je hem in device manager nog wel?
Zolang je hem daar niet ziet ga je hem in die andere tools ook niet terug vinden ;)

Krijg je verder nog meldingen in je eventlog oid? :)
Nee, ook niet in device manager zichtbaar. Verder ook geen relevante foutmeldingen volgens mij. Ik krijg wel een foutmelding, maar die krijg ik ook als ik de hd losgekoppelt heb.