Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:28
Kennen jullie deze al?

Afbeeldingslocatie: http://www2.correct.com/images/3/11/20.jpg

Hij staat in de nieuwe folder van Correct.
Er staat bij:
Multi-color RGB LED Tube van JB-Systems. Geen lampen meer wisselen door een zeer lange LED levensduur tot zo'n 100.000 uur. Ideale sfeervolle verlichting door 144 LED's per tube met instelbare patronen dmv optionele controller voor Horeca, Showrooms en Mobile DJ show. Deze Tubes zijn bijna oneindig door te koppelen en ook buiten te monteren. Met LED-Tubes creeert U een
dynamische kleurrijke extra dimensie bij Uw presentatie. Afm. lengte 100cm.
Hij is € 141,61 incl. BTW en de bijbehorende controller is € 77,35 incl. BTW.

Dit lijkt me dus echt een gaaf apparaat om m'n kamer mee te gaan verlichten :9.
Iemand ervaring met die speeltje?

Zie ook: http://www2.correct.com/a...f9f2cee1f97c31a7003e6e981
En op http://www.clubsound.nl/w...info.php?products_id=1500 staat ook een filmpje, via die site is 'ie trouwens goedkoper.

[ Voor 20% gewijzigd door Dancing_Animal op 11-06-2005 01:14 ]

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 14:02
Je kan beter de Showtec nemen... werkt veel beter en heeft zichzelf al vele malen bewezen op o.a TMF Awards ( 90 stuks).

De baas van het bedrijf waar ik werk heeft in zijn slaapkamer er 4 liggen onder zijn bed en 2 aan de achterkant :p ... echt space effect.

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 21:07
Dat zijn op zich zeer leuke dingen. Ik werk bij een P.A.-bedrijf als lichtman, en wij hebben er ook een paar als effect. (wij hebben zes frames gemaakt waar op ieder frame 3 tubes en een controller zitten).

Qua dmx heb je vier kanalen, waarbij het eerste heel belangrijk is:

Als het eerste kanaal helemaal dicht staat,

Dan zijn kanalen 2, 3 en 4 voor respectievelijk Rood, Groen en Blauw.

Echter zodra je het eerste kanaal langzaam omhoog gaat bewegen krijg je allemaal ingebouwde effectjes.
Dan kun je met de kanalen 2, 3 en 4 respectievelijk de Speed, Interval en Flash regelen.

Ik vind alleen dat er twee nadelen aan zitten:
- doordat de eerste schuif twee functies heeft is het best moeilijk om ze te programmeren in een live lichtshow (maar daar heb jij waarschijnlijk minder last van).
- er kan kleurverschil zitten tussen de buizen. (Als je overal wit uitstuurt, dan zijn sommige wat meer geel, andere wat meer blauw enz...)

Kortom: best geinige dingen: zeker voor thuis zijn ze wel leuk.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:28
Jeroenz18 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 09:25:
Je kan beter de Showtec nemen... werkt veel beter en heeft zichzelf al vele malen bewezen op o.a TMF Awards ( 90 stuks).

De baas van het bedrijf waar ik werk heeft in zijn slaapkamer er 4 liggen onder zijn bed en 2 aan de achterkant :p ... echt space effect.
Welke van Showtec doel jij dan op en wat kost die en de eventuele controller?

Verwijderd

Flard schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:40:
Dat zijn op zich zeer leuke dingen. Ik werk bij een P.A.-bedrijf als lichtman, en wij hebben er ook een paar als effect. (wij hebben zes frames gemaakt waar op ieder frame 3 tubes en een controller zitten).

Qua dmx heb je vier kanalen, waarbij het eerste heel belangrijk is:

Als het eerste kanaal helemaal dicht staat,

Dan zijn kanalen 2, 3 en 4 voor respectievelijk Rood, Groen en Blauw.

Echter zodra je het eerste kanaal langzaam omhoog gaat bewegen krijg je allemaal ingebouwde effectjes.
Dan kun je met de kanalen 2, 3 en 4 respectievelijk de Speed, Interval en Flash regelen.

Ik vind alleen dat er twee nadelen aan zitten:
- doordat de eerste schuif twee functies heeft is het best moeilijk om ze te programmeren in een live lichtshow (maar daar heb jij waarschijnlijk minder last van).
- er kan kleurverschil zitten tussen de buizen. (Als je overal wit uitstuurt, dan zijn sommige wat meer geel, andere wat meer blauw enz...)

Kortom: best geinige dingen: zeker voor thuis zijn ze wel leuk.
Moelijk in te programmeren, daar staat wel de lage prijs tegenover. 120 ex. BTW is niet veel te noemen als je eventjes bedenkt wat een simpele MAC kost.
/me is amateur lichtman ;)
Ik kende deze dingen zelf nog niet, maar ik zal ze eens overwegen voor een show. Interessant, zeker gezien de prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 19:37 ]

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 21:07
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:33:
[...]

Moelijk in te programmeren, daar staat wel de lage prijs tegenover. 120 ex. BTW is niet veel te noemen als je eventjes bedenkt wat een simpele MAC kost.
/me is amateur lichtman ;)
Ik kende deze dingen zelf nog niet, maar ik zal ze eens overwegen voor een show. Interessant, zeker gezien de prijs.
Ja, heel zeker...

Daarom zei ik er ook bij dat voor de TS niets uitmaakte, maar mocht er een keer een lichtman toevallig bij dit topic uitkomen (zoals jij nu), dan weten ze er meteen weer wat meer vanaf ;)

Mocht de TS trouwens nog wat meer foto's willen zien, ik heb er zelf ook nog wat van:
Tijdens programmeren in de werkplaats
Tijdens een echt optreden
(Het zijn wel geen super HQ-foto's, maar zo krijg je misschien een iets beter idee hoeveel licht er van die dingen af komt...)
Pagina: 1