Toon posts:

Amd64-bit 3500+ venice oc'ing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
kben nu al tijdje bezig met computers, maar heb eigenlijk weinig verstand van overclocken. daarom dat ik mij een pc'tje samengesteld heb die ik denk redelijk goed overclockbaar is.
moederbord: ASUS A8N-SLI deluxe
cpu: AMD athlon 64 3500+ venice
rams: OCZ 2X 512MB EL DDR PC-3200 Dual Channel Platinum Rev 2
videokaart: leadtek nvidia gforce4 6800tdh (om beetje te besparen op prijs)

maar ik heb niet zoveel verstand van oc'en. kweet wel van de multiplier en de fsb enzo maar niet van de timings van de rams en de voltage's. k'lees nu al tijdje forums en ben er beetje wijzer uit geraakt, maar als mensen zo een cpu of moederbord of rams hebben, zouden ze me kunnen tips geven over hoe ik het best te werk ga? iedereen mag eigenlijk tips geven aangezien ik kinda newbie ben en nog veel moet leren. dit zijn mijn timings. maar kzou niet weten wat ik eraan zou moeten doen en wat het allemaal betekend.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/tical/nieuwe%20pc/timings.jpg

dus van dit beeldje hier versta ik echt nix, en kzou er graag beetje wijzer uit geraken. ook over de cpu overclocken en de voltage regelingen want zoals eerder gezegd ben ik dus een newbie en ken ik er nix van. voel je vrij om alles te posten wat je wil over overclocken zolang het me helpt en ik er wijzer uit geraak

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Heb je ook al een beetje gezocht zelf ofnie?

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=11397

Lezen maar :P
Het kan zijn dat sommige opties in jou bios anders heten of er helemaal niet zijn maar dat merk je vanzelf. Ook zou ik als ik als ik jou was even de 0.60 beta van a64 tweaker downloaden die werkt hier iets fijner (hang mider) en dat je dat de ht link config niet hebt is niet zo intresant daar valt toch amper winst te behalen.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:28

sapphire

Die-hard pruts0r

een leadtek nvidia gforce4 6800tdh wat is dat voor een geval dan :+

Gabriël AM5

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
sapphire schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 01:20:
een leadtek nvidia gforce4 6800tdh wat is dat voor een geval dan :+
Ik wou al zegge :D

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Das pas een mod :D

specs

Verwijderd

Topicstarter
hehe, ja, kheb al 1 en ander zelf opgezocht maar kgeraak het meeste niet wijs uit die timings. en als ik dan in dit proggie kijk zie ik allemaal andere dingen en versta ik er nog minder van.
kweet er wel een beetje van, maar om eerlijk te zijn, dit is mijn eerste pc dat ik echt ga oc'en. van mijn oude heb ik wel al eens mijn graka oc'ed maar heb toen de voeding erdoor geblazen waardoor ik iets meer op mijn tellen let voor ik iets doe en het liever eerst eens aan andere mensen vraag. mijn graka is trouwens een gewone 6800 zonder tv uit ofzo aangezien ik dit niet nodig heb en hem toch kan oc'en tot een gt minstens :+
Pagina: 1