Onbekend apparaat met Asrock K7S41GX

Pagina: 1
Acties:

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 22:14
Ik heb al tijd een onbekend apparaat. Na verwijderen of uitschakelen en daarna weer inschakelen komt er een niet geinstalleerd hardware bij de SM-Busmaster.

Ik draai Windows Server 2003 SP1 op een Asrock K7S41GX(SiS), XP3000+ en 1GB DDR 400Mhz.
Met verschillende benchmarks merk ik dat het geheugen er traag reageert en zie dan dat ik onder een P4 1.5 zit met 512DDR PC2100.

Nu denk ik dat dit te maken heeft met die busmaster. Ook kan ik geen partitie's meer instellen met schijf beheer. Hierin krijg ik een error dat er intern een error is en dan stopt die met de partitie aanmaken.

Ik heb alle drivers geinstalleerd van de bij gekregen cd-rom en wordt er erg gek van omdat ik graag die pc normaal wil hebben.

Iemand drivers of een idee om dit rot probleem optelossen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien eens met Windows XP proberen? Misschien werkt dat lekkerder met die chipsetdriver?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• rhodium
sanfranjake schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 00:32:
Misschien eens met Windows XP proberen? Misschien werkt dat lekkerder met die chipsetdriver?
Het is bedoeling dat die 2003 gaat draaien...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
je kan eens beginnen nieuwe drivers van de sis website te halen. die cdroms stammen altijd uit het jaar 0.
btw, sis chipsets zijn niet altijd de snelste. dus dat je rond die p4 zit zou niet eens zo gek zijn.

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Ik meen mij te herinneren uit de tijd dat ik nog een ASrock K7S8X had dat die alleen 400 MHz geheugen ondersteunde bij 1 geheugenplankje. Bij 2 kon die maximaal 333 MHz aan, en bij 3 zelfs maar 266. Heeft jouw moederbord hier misschien ook last van?

• rhodium
Rob_G schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:46:
Ik meen mij te herinneren uit de tijd dat ik nog een ASrock K7S8X had dat die alleen 400 MHz geheugen ondersteunde bij 1 geheugenplankje. Bij 2 kon die maximaal 333 MHz aan, en bij 3 zelfs maar 266. Heeft jouw moederbord hier misschien ook last van?
Ik heb er eentje uitgehaald en ik sta nu bijna boven aan in het lijstje :| oke dan maar de bankjes omruilen tegen 333Mhz bankjes.

Dat onbekende hardware is een com poort ben ik via google achter gekomen. En na windows update doet die schijf beheer het ook weer perfect :|.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rddr schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:21:
[...]

Ik heb er eentje uitgehaald en ik sta nu bijna boven aan in het lijstje :| oke dan maar de bankjes omruilen tegen 333Mhz bankjes.

Dat onbekende hardware is een com poort ben ik via google achter gekomen. En na windows update doet die schijf beheer het ook weer perfect :|.
Met 333MHz DDR geheugen draai je op dezelfde snelheden als met 400MHz in twee slots hoor. Die draaien dan ook gewoon op 333MHz..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

D'r zijn verschillende hardware-herkenningstools op internet te vinden. Probeer anders SISoft Sandra even, wellicht dat je daarmee meer kunt zien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1