Toon posts:

Raid Maxtor Hdd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste, Tweakers

Ik ben nu bezig om een raid te maken..

Mijn systeem zit er als volgend uit --->

- 1x 40gb wd als master op mijn mobo 1x 120 gb maxtor slave op mijn mobo..

Dit werkt verder perfect

Nu heb ik ook nog een raid kaart de promise ultra 133 tx2.

Nu had ik daar eerst altijd 2x 200 gb maxtor slave allebei op een aparte kabel werkte ook perfect.

Nu heb ik sinds kort nog 2x 200 gb maxtor erbij die wou ik ook op mijn raid controller zetten maar als ik dat doe start die gewoon niet door.

Hij gaat eerst zoeken welke schijven zijn aangesloten ziet die niet 4 schijven en daarna komt er zwart scherm en kan ik niks meer doen..

Wat doe ik nou hier verkeerd moeten er nog jumpers worden gezet bij de raid schijven???

Heeeelll erg bedankt alvast

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Promise Ultra 133TX2 = geen RAID :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
limoentje schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 00:13:
Promise Ultra 133TX2 = geen RAID :)
Sorry ben nog aardig nieuw maar het is toch wel om gewoon 4 extra schijven erop te zetten :P

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:02
Verdiep je eens in de materie en kijk dan of je jumpers goedstaan.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer eens om beide schijven apart aan de controller te hangen, beide schijven hebben dus een eigen IDE kabel. Zet ze allebei op Master d.m.v. de jumper.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe schijven doen het wel gewoon apart die staan dan op slave..

Maar ik snap het niet helemaal als ik op poort 1 een ata kabel zet moet dan de kabel van master die ik op de hdd aansluiten dan ook op masterstaan dmv een jumper?

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

een zwart scherm na het aansluiten van een IDE disk!!

zit de kabel er wel goed in? ik krijg dat effect als de kabel er op z'n kop in zit.

zo lullig dat je het eigenlijk vergeet...............

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 00:19:
De nieuwe schijven doen het wel gewoon apart die staan dan op slave..

Maar ik snap het niet helemaal als ik op poort 1 een ata kabel zet moet dan de kabel van master die ik op de hdd aansluiten dan ook op masterstaan dmv een jumper?
Yep.

Sluit je een IDE apparaat aan op het einde van de kabel, moet je 'm op master zetten met de jumper. Sluit je een IDE apparaat aan in het 'midden', zet hem dan op slave. Dit verzekert een goede werking. Je kunt ook alles op CS (cable select) zetten, wie weet werkt het dan ook goed.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Pagina: 1