Toon posts:

[Entourage 2004] Geen e-mails in IMAP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of ik dit het beste hier kan plaatsen of in APL, maar mij leek dit subforum het meest logisch.

Ik ben net geswitcht naar een Apple en nu wil ik gebruik maken van Microsoft Entourage 2004 om mijn e-mail te ontvangen e.d. Pop3-adressen werken uitstekend, alleen bij mijn IMAP-account krijg ik geen e-mails te zien. De inlog-gegevens zijn verder in orde, in Mail (standaard MacOS e-mail programma) krijg ik wel gewoon alle e-mails te zien. Ik ben ook gewoon gesubscribed voor de mappen waarin de e-mails staan. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Bij het instellen van je account kan je kiezen om te testen of de login-gegevens werken en dit blijkt ook te kloppen.

Hiervoor werkte ik met Outlook 2003 op een Windows PC, voor de IMAP-account had ik toen niets vreemds hoeven in te stellen, behalve inlognaam/wachtwoord/IMAP-server.

EDIT: Ik draait trouwens Tiger. Ik heb ook geprobeerd om de account van Mail te importeren in Entourage, dit importeren lukte, alleen de e-mails zijn nog steeds niet te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 23:45 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je nog ergens foutmeldingen te zien?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 00:34:
Krijg je nog ergens foutmeldingen te zien?
Nee, helaas, dat zou het heel wat makkelijker maken!

Ik kwam net ook nog achter wat anders vreemds: als ik op Send & Receive klik kan je rechtsonderin de 'vordering' zien. Dit gaat heel snel, dus ik kan niet precies zien wat er staat, maar volgens mij staat er heel kort iets van "Receive e-mail messages" en dan even later iets met daarbij het getal 92. En laten er nu 92 berichten in mijn Inbox staan... Het lijkt me dus sowieso echt iets software-matigs, maar ik heb nergens een keuzefunctie kunnen ontdekken ofzo die mijn berichten tevoorschijn tovert. Als ik op een van de mappen klik staat er "There are no messages in this folder". Als ik via "Find on IMAP server" naar een woord zoek die er zeker weten in staat, krijg ik weer geen e-mails te zien. Maar ook hier zie je rechtsonder heel kort iets staan, nu het getal 14, en dat is weer het aantal wat Mail ook vind (en Mail dus wel weergeeft)...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je al gekeken wat er in de console staat? (Programma's -> Hulpprogramma's -> Console). Ik weet of het bij jou van toepassing is, maar misschien moet je nog het 'voorvoegsel IMAP-pad' invullen. Dit kun vinden onder Mail -> Voorkeuren... -> Accounts dan je IMAP account selecteren -> Geavanceerd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 01:01:
Heb je al gekeken wat er in de console staat? (Programma's -> Hulpprogramma's -> Console). Ik weet of het bij jou van toepassing is, maar misschien moet je nog het 'voorvoegsel IMAP-pad' invullen. Dit kun vinden onder Mail -> Voorkeuren... -> Accounts dan je IMAP account selecteren -> Geavanceerd.
Console geeft niets aan. Ik weet niet wat "voorvoegsel IMAP-pad" is, maar ik kan zoiets niet vinden in Entourage. Bij Outlook 2003 hoefde ik alleen IMAP-server; login; wachtwoord en SMTP-server in te stellen, dus ik neem aan dat ik dat 'voorvoegsel IMAP-pad' niet nodig heb?

Volgens een pagina die over de IMAP-server gaat, staat ook dat het enige wat je in moet stellen de server is, en dat SSL uitstaat, en die staat ook uit.