Geen beeld meer bij booten, mobo of cpu stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Ik ging vandaag mijn nieuwe hardware installeren (geheugen en HD), tot zover ging alles goed.
Alles vastgemaakt, booten, en geen beeld. 2 x opnieuw geprobeerd, de 3e keer kreeg ik wel beeld maar bleef de pc hangen bij het bootscherm (zo'n standaard asus dingetje), waar hij niet reageerde op het keyboard. Toen ik daarna weer ging rebooten had ik weer helemaal geen beeld, en de 50 keer dat ik het daarna probeerde ook niet. :P
Als ik boot gaan wel alle fans aan, ik hoor de harde schijven aanslaan en de cd-rom drive gaat ff spinnen met het cd'tje wat erin zit, maar verder gebeurt er niets.

Dingen die ik al getest heb zijn de videokaart, ik heb het geprobeerd met een andere agp-kaart en een pci kaart, bij alle kaarten geen beeld. Geheugen kan het ook niet zijn, want dat heb ik ook al vervangen om te testen. Monitor doet het ook prima.

Ik vrees nu dus dat het probleem veroorzaakt wordt door m'n moederbord of cpu. Het CMOS heb ik al meerdere keren gereset, maar geen effect.
Hoe kan ik erachter komen waar het probleem precies zit? Ik heb helaas niet de mogelijkheid om een andere socket A mobo of cpu te gebruiken om te testen.

Hardware: Asus a7n8x-deluxe, amd 2600+.

PSN: Arienix

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zitten er jumpers op het moederbord die je eventueel moet verzetten?

Start eens op met één DIMM en videokaart, zonder alle andere apparaten en nog eens een BIOS reset. (stroomkabel eruit --> batterij eruit --> 10 sec wachten --> batterij erin --> booten)

Is het wel nieuw spul? Dit vraag ik omdat de A7N8X Deluxe niet veel meer wordt verkocht, wel de -E versie. :)

Krijg je ook geen error beeps via de pc-speaker? Sluit eens luidsprekers aan, wie weet spreekt er een mevrouw wat je fout gedaan hebt. :+

[ Voor 19% gewijzigd door PD2JK op 10-06-2005 23:29 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Alles ook al los op tafel geprobeerd?

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Welke jumpers bedoel je? De cmos reset heb ik iig volgens het boekje gedaan, en verder heb ik geen jumpers verzet die eerst anders stonden...

Het is idd geen nieuw spul, het werkte prima voordat ik mijn upgrade ging uitvoeren. Maar ik heb geen rare dingen gedaan voor zover ik weet... :)

En de mevrouw hoort wat te zeggen idd, maar het blijft verdacht stil over mn speakers (die gewoon aanstaan).

@smvs: wat bedoel je precies met los op tafel proberen? mobo eruit schroeven en de elementaire dingen erop aansluiten en kijken of het werkt bedoel je?

[edit] ik zit nu bij mn ouders op hun pc, dus kan niet ff snel een dingetje testen. Maar als ik weer thuis ben ga ik iig alles proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Chi3F op 10-06-2005 23:33 ]

PSN: Arienix

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Chi3F schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 23:33:

@smvs: wat bedoel je precies met los op tafel proberen? mobo eruit schroeven en de elementaire dingen erop aansluiten en kijken of het werkt bedoel je?

.
ja