Toon posts:

[XP] Converteren naar NTFS blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb hier een AMD 64 3000+ met 2x 160Gig Maxtor SATA schijven eraan, niet in RAID, gewoon als 2 losse SATA schijven aangesloten
Na een dramatische systeemherstel bleef het systeem in het opstart scherm hangen. dus besloten een nieuwe installatie te doen.
Nadat ik met Knoppix de nodige bestanden heb gered en op een FAT 32 schijf heb geparkeerd, ben ik de strijd aangegaan om de boel opnieuw te installeren.
Na ontzettend veel geklooi (vraag eniet waarom, maar het lukte gewoon niet zoals het zou moeten) is het me met een grote ombocht gelukt om Win XP prof. te installeren maar op een nieuw geformatteerde FAT32 schijf, want de schijf tijdens de installatie converteren naar NTFS lukte ook al niet. Nu heb ik alles zoals ik wil hebben, behalve dat FAT32 bestandsformaat. Ook als ik de FAT32 partitie wil converteren naar NTFS met Partition magic, gaat alles goed todat de pc opnieuw opstart en de daadwerkelijke conversie uit gaat voeren.
Het converteren begint, er komt een melding dat het systeem bezig is met het bepalen hoeveel schijfruimte er nodig is voor de conversie van het bestandssysteem, dan komt er een opsommingkje:

Totale schijfruimte: 160079661 kB
Vrije ruimte op volume: 157031840 kB
Vereiste ruimte voor conversie: 277619 kB

en tot daar komt het proces, en blijft het hele zooitje hangen.
Ook nieuw opstarten heeft geen nut, hij begint vrolijk van voor af aan en blijft weer hangen.
Nu heb ik best geduld, maar het lijkt me niet normaal dat een nieuwe schijf met alleen XP erop er uren over doet om te converteren...
Iemand suggesties waar dit aan kan liggen? Of is het normaal en moet ik de pc maar ff een nachtje aan laten staan????

STIK< Ik zie net dat ik dit topic als een NWOS topic heb gestart, terwijl het wel over windows gaat.... bareuhhhhhh!!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 22:58 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Controleer eventjes ofdat je harddisk nog wel goed is - zie even de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor de diagnostics tools van je fabrikant van je harddisk ;)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ojah NOS > WOSßß

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

En dan zet ik nog even het OS in je titel volgens Windows Operating Systems - Policy