Hoe harde schijf op magnetische serverkast bevestigen?

Pagina: 1
Acties:

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ongetwijfeld de makkelijkste vraag op got maar....

probleem:
1U kast en er moeten 2 harde schijven in....maar de hele serverkast blijkt dus magnetisch te zijn :?
iig het deel waar de harde schijf zou moeten komen.... En heb geleerd nooit harde schijven bij magneten in de buurt te houden

hoe los ik dit op? B)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Waarom is die kast magnetisch? B)

Maar, ik heb dit topic met de search gevonden:
Harddisk boven voeding

Het komt er op neer dat je echt een hele sterke electromagneet moet hebben om de schijf te doen storen. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
heeft de meneer van de fabriek gedaan denk ik :9

nee maar ff serieus...ik weet het niet, kwam erachter omdat me hd aan de kast bleef "plakken"
maar hij is ligt magnetisch....lang niet sterk genoeg dan hoop ik...ga het nu testen ;)

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Als je gewone speakers naast je monitor zet dan vertekent het beeld. Dit komt omdat je magneet veel rond zich heen kan stralen. Als je daarin tegen computer speakers koopt die shielded zijn dan zit er een dik stuk metaal om de magneet. Hierdoor straalt het nog wel uit maar een stuk zwakker. Je kan nu bijna de speakers aan je monitor plakken zonder dat je dit ziet.
Als je kast een beetje magnetisch is, dan kan je ervan uitgaan dat je behuizing van je hd dit wel tegen houd.
Als je hd aan de onderkant blijft plakken, dan heb je een probleem.
Over het alhemeen is je bovenkant van je hd van een goedkope rvs legering gemaakt, namelijk RVS 3.04. Hier blijft bijna geen magneet aan hangen alleen als hij heel sterk is. Iets hoogwaardiger b.v. RVS 3.16 bevat meer chroom en blijft dus niet plakken.

Kort samen gevat:
Houd je hd niet naast je gewone speakers en maak je niet druk om een zwak magnetische kast :)