Ik heb een XML document:
En dat lees ik in met:
Maar hoe de fuck lees ik nou in PHP datgene uit wat tussen de <gallery>-tags staat?
Ik heb node_value(); geprobeerd, ik heb get_content(); geprobeerd en die werken niet.
In JavaScript heb je de textNode, maar dat kent PHP weer niet.
Op PHP.net kan ik het niet vinden. Append, delete, construct... alles behalve 'get'! En erg scheutig zijn ze daar ook niet met voorbeelden, als het DOM betreft.
Wellicht ligt het vlak voor m'n neus, maar ik zienutnie...
Overigens helemaal dramatisch natuurlijk dat de ene PHP versie met underscores werkt en de andere met 'verdwaalKapitalen'.
XML:
1
2
3
4
5
6
| <gallery id="1"> De credits voor deze gallery gaan naar de maker. </gallery> <gallery id="2"> De credits voor deze gallery gaan naar iemand anders. </gallery> |
En dat lees ik in met:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $doc = DOMDocument::load("credits.xml"); $galleryTag = $doc->getElementsByTagName("gallery"); foreach ($galleryTag as $regel) { $value = $regel->GROOT_VRAAGTEKEN(); echo $value; } |
Maar hoe de fuck lees ik nou in PHP datgene uit wat tussen de <gallery>-tags staat?
Ik heb node_value(); geprobeerd, ik heb get_content(); geprobeerd en die werken niet.
In JavaScript heb je de textNode, maar dat kent PHP weer niet.
Op PHP.net kan ik het niet vinden. Append, delete, construct... alles behalve 'get'! En erg scheutig zijn ze daar ook niet met voorbeelden, als het DOM betreft.
Wellicht ligt het vlak voor m'n neus, maar ik zienutnie...
Overigens helemaal dramatisch natuurlijk dat de ene PHP versie met underscores werkt en de andere met 'verdwaalKapitalen'.
edit:
Overigens gebruik ik PHP 5, maar 't moet eigenlijk werken in PHP4.3.x
Overigens gebruik ik PHP 5, maar 't moet eigenlijk werken in PHP4.3.x
edit:
(Na enig zoekwerk) Aaah! PHP 5 = DOM, PHP 4.x = DOM XML
(Na enig zoekwerk) Aaah! PHP 5 = DOM, PHP 4.x = DOM XML
[ Voor 21% gewijzigd door AxiMaxi op 10-06-2005 23:55 . Reden: het licht gezien ]
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]