Q-Tec 350W te zwak, Coolermaster 380W nog zwakker?

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Topicstarter
Mijn systeem :)

Shuttle Nforce 2 Ultra 400
AMD Thoroughbred 1700+ met arctic fan
2x 512Mb Kingston PC3200
Geforce Ti 4200
Soundblaster Live!
10/100Mbit realtek
120Gb Hard disk
2 opticals
2 blue case fans

Dit werkte tot voorheen allemaal perfect met een Q-Tec 350W
De processor liep zelfs op 2000Mhz.

De oorzaak van het probleem :(
Aanschaf van een nieuwe videokaart, de Radeon 9800SE All In Wonder ter vervanging van de Geforce 4.
Na het aansluiten van floppy connector naar de videokaart startte het systeem niet op. Na een paar minuutjes prutsen bleek dat als de 2 opticals afgesloten waren van stroom het systeem wel werkte. Conclusie: voeding te zwak.

De nieuwe voeding :*)
Ik heb altijd al budget voedingen gehad, dus het werd eens tijd voor een echt merk. Nou wilde ik ook niet teveel uitgeven, dus mijn oog viel op de Coolermaster 380W. Niet veel meer dan de 350W van de Q-tec, maar het staat erom bekend dat de 350Watts van de Q-tec piek zijn, terwijl de coolermaster wel de 380W zou kunnen leveren.

Het probleem 8)7
Het systeem startte niet meer! De enige manier waarop het wel werkte was door alles aan te sluiten, behalve de floppy connector die naar de videokaart gaat.

Wat heb ik allemaal geprobeerd :?
- Ik heb alles afgesloten (soundblaster, netwerkkaart, 2 fans, 2 opticals, hard disk) behalve het moederboard en de videokaart.
- Q-tec voeding terug, en het werkt!
- Processor terug geklokt (1667Mhz, FSB van 166Mhz), vcore normaal, maar dat wil niet baten.

Wat nu :'(
Ligt het aan de videokaart? Nee, die doet het met de Q-tec wel.
Ligt het aan de voeding? De coolermaster 380W kan moeilijk slechter zijn dan een Q-tec 350W die voor 15 euro te koop is. Bovendien staat Coolermaster in het lijstje met A-merken in het andere topic. Bovendien zag het er wel naar uit dat mijn Q-tec te zwak was om het systeem te trekken, iets waar ik ook helemaal niet verbaasd over ben.

*met een niet werkend systeem bedoel ik het volgende: fans gaan heel even aan, daarna alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens met een multimeter die coolermaster testen.
Hoeveel ampere geven de beide voedingen op de lijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:46:
Ik zou eens met een multimeter die coolermaster testen.
Hoeveel ampere geven de beide voedingen op de lijnen?
Ik heb helaas geen multimeter. Wat is trouwens de lijn die belast wordt? De 5Volt of de 12Volt? En zou het verhogen van het AGP voltage (van 1.50 naar 1.55 of 1.60) iets helpen?

Maar het kan toch niet zo zijn dat een voeding alles in mijn systeem aan kan, behalve de floppy connector van de videokaart. Dat zou betekenen dat de videokaart met stroom trekt dan de rest van de loskoppelbare apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:46

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De 5V lijn het meest belast door apparaten.

Op het stickertje staat het vermogen/ampères die de voeding kan leveren. 30A op de 5V en 16A op de 12V lijn mag je wel verwachten van zo'n voeding.

Heeft jouw moederbord zo'n 4-polig ATX stekkertje? Misschien ben je die vergeten aan te sluiten.

Werkt de Q-tec voeding wel als voorheen wanneer je die terug plaatst?

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 10-06-2005 23:21 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nnk schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 22:04:
[...]

Ik heb helaas geen multimeter. Wat is trouwens de lijn die belast wordt? De 5Volt of de 12Volt? En zou het verhogen van het AGP voltage (van 1.50 naar 1.55 of 1.60) iets helpen?

Maar het kan toch niet zo zijn dat een voeding alles in mijn systeem aan kan, behalve de floppy connector van de videokaart. Dat zou betekenen dat de videokaart met stroom trekt dan de rest van de loskoppelbare apparatuur.
Een videokaart waarbij je nog een extra stroomconnector moet inpluggen heeft deze echter niet voor niets. Zulke kaartjes kunnen echt wel veel stroom trekken :r
Als we stellen dat dit idd het probleem is, is het waarschijnlijk de 12V lijn die niet kan volgen...
Er zijn wel 2 verschillende voedingen van coolermaster met 380W, nu weet ik niet welke jij hebt, maar het zou wel eens kunnen dat je de verkeerde van de 2 hebt gekocht. De ene is namelijk ATX v.1.03 en de andere is ATX v.2.01, wat concreet inhoud dat de ene 24 pins power connector heeft en de andere een 20 pins. Als je mobo een 24 pins connector heeft en je plugt er een 20 pins voeding op in kan dit voor stabiliteitsproblemen zorgen. Het is echter niet zeker dat dit de directe oorzaak is van het probleem want als je naar de volgende pdf'jes gaat kijken zie je dat de ATX 2.01 voeding 2 afzonderlijke 12V rails heeft en veel meer vermogen in het totaal op 12V, en de andere niet. De ATX 2.01 heeft darentegen weer een pak minder vermogen op de 5V lijn wat ook het probleem zou kunnen zijn. Hier volgen de pdf'jes vergelijk ze maar eens:

extremePower 380W ATX 2.01:
http://www.coolermaster-e...ease_Sheet_380W_V2.01.pdf

extremePower 380W ATX 1.03:
http://www.coolermaster-e...heet_eXtremePower380W.pdf

Hoe je kan zien welke van de 2 je hebt: kijk eens naar de foto's:
de ATX 2.01 heeft 1 fan van 120mm
de ATX 1.03 heeft 1 (of2???) fans van 80mm

Dus ik zou eerst eens kijken welke van de 2 voedingen je hebt en dan eens zien welke van de 2 je wel degelijk nodig hebt voor je moederbord (kijk of de powerconnector van je moederbord 20 of 24 pinnetjes heeft). Kijk ook ineens naar de gegevens die op de voeding zelf staan, en controleer of ze overeenkomen met de gegevens van 1 van de 2 pdf'jes, en de welke dan... Hou ons dan op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Het gaat inderdaad om de extremePower 380W ATX 1.03. Ik heb hier van te voren naar gekeken, anders zou ik een verloopstukje van 24 naar 20 moeten hebben. Mijn moederboard heeft dus 20 pins en mijn voedingen hebben beide 20 pins. Mijn moederboard heeft ook zo'n extra stekker en die sluit ik ook in beide gevallen aan.

Hieronder even de voedingsspecificaties met elkaar vergeleken (eerst de coolermaster, dan de q-tec):
5Volt 32A 35A
12Volt 16A 17A
3.3Volt 20A 20A
-12Volt 0.8A 0.5A
-5Volt 0.3A 0.5A
5Vsb 3A 2A

Coolermaster +5V & + 3.3V shall not exceed 210W
Q-Tec +5V & +3.3V total power 180W

Wel een beetje merkwaardig dat de Coolermaster inderdaad slechter is op de 5V en de 12V, of moet je de getallen van Q-tec als piek zien?

De coolermaster heeft trouwens 6 molexen en 1 floppy en 2 sata connectoren terwijl de q-tec 4 molexen en 2 floppy's heeft.

Ik heb de voeding bij de mycom gekocht, hier kan je binnen 7 dagen ruilen. Kan ik het beste de voeding ruilen en een Q-tec 400W kopen? Ik wil hier niet al te veel geld aan uit geven, de Coolermaster was 40 euro.
De coolermaster voeding is overigens 3 keer zwaarder dan de Q-tec, een goed teken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nnk schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:50:
Bedankt voor de reacties. Het gaat inderdaad om de extremePower 380W ATX 1.03. Ik heb hier van te voren naar gekeken, anders zou ik een verloopstukje van 24 naar 20 moeten hebben. Mijn moederboard heeft dus 20 pins en mijn voedingen hebben beide 20 pins. Mijn moederboard heeft ook zo'n extra stekker en die sluit ik ook in beide gevallen aan.

Hieronder even de voedingsspecificaties met elkaar vergeleken (eerst de coolermaster, dan de q-tec):
5Volt 32A 35A
12Volt 16A 17A
3.3Volt 20A 20A
-12Volt 0.8A 0.5A
-5Volt 0.3A 0.5A
5Vsb 3A 2A

Coolermaster +5V & + 3.3V shall not exceed 210W
Q-Tec +5V & +3.3V total power 180W

Wel een beetje merkwaardig dat de Coolermaster inderdaad slechter is op de 5V en de 12V, of moet je de getallen van Q-tec als piek zien?

De coolermaster heeft trouwens 6 molexen en 1 floppy en 2 sata connectoren terwijl de q-tec 4 molexen en 2 floppy's heeft.

Ik heb de voeding bij de mycom gekocht, hier kan je binnen 7 dagen ruilen. Kan ik het beste de voeding ruilen en een Q-tec 400W kopen? Ik wil hier niet al te veel geld aan uit geven, de Coolermaster was 40 euro.
De coolermaster voeding is overigens 3 keer zwaarder dan de Q-tec, een goed teken toch?
De q-tech heeft op de 5V en 12V lijn idd een hogere waarde maar ik denk dat je wel degelijk een onderscheid moet maken tussen q-tech-amperes en coolermaster-amperes. Het verbaast me dan toch dat die coolermaster het niet doet waar de q-tech het wel doet... :?
In dit geval zou ik nu Eraser (van het "welke voeding heb ik nodig"-forum) eens aanspreken en gans het probleem aan hem voorleggen (verwijs anders gewoon naar deze topic, en vraag of hij er eens zijn oordeel over wil vellen), die weet wel wat van voedingen en kan direct zeggen ofdat die coolermaster je huidige systeem ZOU moeten kunnen trekken of niet. Als die zegt dat de coolermaster (indien die goed functioneert) wel degelijk je systeem zou moeten kunnen trekken, dan is er waarschijnlijk wel iets mis met de voeding. Als die zegt dat het twijfelachtig is dat die voeding het kan trekken, of helemaal niet, dan heb je waarschijnlijk wel een te zwakke voeding gekozen. (Hoewel ik het raar zou vinden omdat de q-tech het wel kan trekken :? )

Allenszins, als je toch nog een andere nieuwe voeding zou kopen, zou ik geen q-tech voeding meer nemen en vraag dan zeker ook eerst advies aan Eraser!!!!!

off topic: Persoonlijk had ik eigenlijk toch de ATX 2.01 uitvoering gekozen omdat een 24pins naar 20pins tussenstukje de stabiliteit niet in gevaar brengt, en je dan ook nog toekomstige systemen die een mobo met 24 pins aansluitingen hebben, kunt voeden. Als je nu zulke nieuwe mobos later gaat willen voeden, ga je een 20pins naar 24pins tussenstukje moeten gebruiken wat de stabiliteit wel mogelijk in "gevaar" kan brengen...
Verder heeft die ATX 2.01 uitvoering dan ook 2 afzonderlijke 12V rails (wat stabieler is), en in totaal meer ampere op 12V dan de ATX 1.03
Allenszins, laat Eraser de situatie eens analyseren is men raad nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:27:
[...]

De q-tech heeft op de 5V en 12V lijn idd een hogere waarde maar ik denk dat je wel degelijk een onderscheid moet maken tussen q-tech-amperes en coolermaster-amperes. Het verbaast me dan toch dat die coolermaster het niet doet waar de q-tech het wel doet... :?
In dit geval zou ik nu Eraser (van het "welke voeding heb ik nodig"-forum) eens aanspreken en gans het probleem aan hem voorleggen (verwijs anders gewoon naar deze topic, en vraag of hij er eens zijn oordeel over wil vellen), die weet wel wat van voedingen en kan direct zeggen ofdat die coolermaster je huidige systeem ZOU moeten kunnen trekken of niet. Als die zegt dat de coolermaster (indien die goed functioneert) wel degelijk je systeem zou moeten kunnen trekken, dan is er waarschijnlijk wel iets mis met de voeding. Als die zegt dat het twijfelachtig is dat die voeding het kan trekken, of helemaal niet, dan heb je waarschijnlijk wel een te zwakke voeding gekozen. (Hoewel ik het raar zou vinden omdat de q-tech het wel kan trekken :? )
Dat zou inderdaad vreemd zijn. Ik heb hem in ieder geval op dit topic gewezen. Het kan natuurlijk ook zijn dat mijn videokaart de voeding niet fijn vindt?
Allenszins, als je toch nog een andere nieuwe voeding zou kopen, zou ik geen q-tech voeding meer nemen en vraag dan zeker ook eerst advies aan Eraser!!!!!
Dat is inderdaad de mening van heel tweakers.net, alleen zijn mijn ervaringen tot nu toe anders. In dit geval bleek de Q-Tec zelfs beter te werken dan de Coolermaster. Natuurlijk weet ik wel dat een Q-Tec of Sweex voeding kan leiden tot een instabieler systeem, maar om nou 80 euro voor een voeding uit te geven, dan denk ik dat ik liever voor 30 euro een Q-Tecje test.
off topic: Persoonlijk had ik eigenlijk toch de ATX 2.01 uitvoering gekozen omdat een 24pins naar 20pins tussenstukje de stabiliteit niet in gevaar brengt, en je dan ook nog toekomstige systemen die een mobo met 24 pins aansluitingen hebben, kunt voeden. Als je nu zulke nieuwe mobos later gaat willen voeden, ga je een 20pins naar 24pins tussenstukje moeten gebruiken wat de stabiliteit wel mogelijk in "gevaar" kan brengen...
Verder heeft die ATX 2.01 uitvoering dan ook 2 afzonderlijke 12V rails (wat stabieler is), en in totaal meer ampere op 12V dan de ATX 1.03
Allenszins, laat Eraser de situatie eens analyseren is men raad nu. ;)
Die ATX2 uitvoering leek me op het eerste gezicht ook leuker, maar dat was meer omdat hier een 120mm fan inzit, wat in principe stiller zou zijn. En die 24 pins is handiger voor de toekomst. Dat er 2 afzonderlijke 12V lijnen waren, heb ik niet gezien. Helaas had ik niet veel keus. Tijdens het kiezen van mijn voeding vielen binnen mijn budget alleen maar B-merken, Aopen voedingen en deze Coolermaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nnk schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:57:
[...]

Dat is inderdaad de mening van heel tweakers.net, alleen zijn mijn ervaringen tot nu toe anders. In dit geval bleek de Q-Tec zelfs beter te werken dan de Coolermaster. Natuurlijk weet ik wel dat een Q-Tec of Sweex voeding kan leiden tot een instabieler systeem, maar om nou 80 euro voor een voeding uit te geven, dan denk ik dat ik liever voor 30 euro een Q-Tecje test.
Je ervaring is wel gebaseerd op 1 geval waarbij je nu eenmaal misschien net geluk hebt gehad (dat dit exemplaar van q-tech nu net wel veel kan leveren). Het kan ook nog altijd zijn dat er gewoon iets mankeert aan de coolermaster en dat je dus gewoon gebruik moet maken van de inruilgarantie...

De mening van heel tweakers is gebaseerd op duizenden gevallen wat veel objectiever is.
Uiteraard moet je zelf kiezen en is het jou budget maar hou er rekening mee dat het de volgende keer wel eens niet zo gelukkig zou kunnen aflopen met een q-tech voeding.
Hou me allenzins op de hoogte aub, ben benieuwd. Laat ook weten wat Eraser hiervan zegt als je wilt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

Topicstarter
Ik heb zojuist een Radeon 9200SE in de plaats van de 9800SE gestopt en in de bios de waarden van de coolermaster voeding opgezocht:

CPU 1.50V
AGP 1.52V
+3.3V 3.37V
+5V 5.08V
+12V 12.09V
-12V -12.11V
Vcore 1.69V
Vsb 4.97V
Battery 3.12V

Als ik naar onderstaande tabel kijk, ziet dat er toch goed uit.

ATX/NLX/SFX
VoltageAfwijkingMinimale voltageMaximale voltage
+5VDC5%4,7505,250
-5VDC10%-4,500-5,500
+12VDC5%11,40012,600
-12VDC10%-10,800-13,200
+3.3VDC4%3,1683,432
+5VSB5%4,7505,250

Overigens start het systeem ook gewoon op zonder de 4pins extra moederboard stekker. Als ik dus alleen het moederboard en videokaart aansluit, met mijn processor op 1333Mhz en mijn geheugen op 266Mhz, dan werkt het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet echt meer mee...
Dus die coolermaster werkte met die Radeon 9200SE, mits je in de bios kon???
En met de zwaardere grafische kaart werkt die niet, als ik het goed voorheb?
Dus dan is de stroom dat de zwaardere kaart trekt te veel voor de voeding om te trekken...
Volgens mij is dat dan de 12V lijn die te kort schiet...

Correct me if i'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Even ter informatie, die 9800SE AIW komt dus van mij. En ik heb met deze kaart samen met een andere kaart, namelijk een Radeon 9700 Pro All-In-Wonder ook altijd zulke problemen gehad. Ik ben erachter gekomen dat de AIW-serie van ATI tot aan in ieder geval de 9800-series heel erg kieskeurig is qua voeding.
Dit is geen grapje, maar serieus, een 450Watt Enermax voeding a 140 euro toentertijd, kon mijn Radeon 9700 Pro AIW die ik toen had niet trekken! En een cheap-ass 300W Codegen en 360W Chieftec voedinkje wel!

Met die Radeon 9800SE had ik dezelfde problemen, maar dit had als resultaat dat de kaart niet gemod kon worden omdat de stroomeisen dan ook weer te hoog werden => zwart beeld.

Ik heb nu ondertussen een GeForce 6600GT in m'n Shuttle hangen en die kaart werkt dus helemaal zonder problemen, ik heb em voor de grap ook nog met wat andere voedingen getest en ben echt nergens problemen tegengekomen. Wie had er nu nog wat over NVIDIA's zogenaamde hoge voedingseisen? :P Volgens mij is het eerder andersom....

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:39:
Even ter informatie, die 9800SE AIW komt dus van mij. En ik heb met deze kaart samen met een andere kaart, namelijk een Radeon 9700 Pro All-In-Wonder ook altijd zulke problemen gehad. Ik ben erachter gekomen dat de AIW-serie van ATI tot aan in ieder geval de 9800-series heel erg kieskeurig is qua voeding.
Dit is geen grapje, maar serieus, een 450Watt Enermax voeding a 140 euro toentertijd, kon mijn Radeon 9700 Pro AIW die ik toen had niet trekken! En een cheap-ass 300W Codegen en 360W Chieftec voedinkje wel!

Met die Radeon 9800SE had ik dezelfde problemen, maar dit had als resultaat dat de kaart niet gemod kon worden omdat de stroomeisen dan ook weer te hoog werden => zwart beeld.

Ik heb nu ondertussen een GeForce 6600GT in m'n Shuttle hangen en die kaart werkt dus helemaal zonder problemen, ik heb em voor de grap ook nog met wat andere voedingen getest en ben echt nergens problemen tegengekomen. Wie had er nu nog wat over NVIDIA's zogenaamde hoge voedingseisen? :P Volgens mij is het eerder andersom....
...oookee ik denk dat we tot een oplossing aan het komen zijn :P
Dit is heeeeel waardevolle info. Is dat dan puur willekeurig met welke voedingen het probleem zich voordoet of niet vraag ik me dan af...
Anders is het puur gokwerk :r
Dus eigenlijk ligt het niet aan de voeding maar aan de koppige voedingseisen van de grafische kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:10:
[...]

...oookee ik denk dat we tot een oplossing aan het komen zijn :P
Dit is heeeeel waardevolle info. Is dat dan puur willekeurig met welke voedingen het probleem zich voordoet of niet vraag ik me dan af...
Anders is het puur gokwerk :r
Dus eigenlijk ligt het niet aan de voeding maar aan de koppige voedingseisen van de grafische kaart...
Ik heb nu een 420W No-Name en die werkt! Nu met alle randapparatuur en alles. Deze voeding heeft echter wel betere specificaties dan allebei de andere voedingen op alle punten. Ik heb deze voeding geruild voor de Coolermaster 380W, die nu in de computer van mijn vriendin zit. De fan maakt wel een irritante piep...

Maar het werkt allemaal in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi zo,
en de fan kan je nog altijd zelf vervangen door een low-noise fan.
Hoewel dat gepiep ook kan ontstaan gewoon door de luchtcirculatie zelf in een voeding die "aerodinamisch" niet goed ontworpen is. Gepiep kan ook nog komen van de spoelen in de voeding zoals je bij sommige transfos hebt voor verlichting, die beginnen na een tijdje zo een heel irritant lawaai te maken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb hier ook een Coolermaster Extreme Power 380W draaien, op de doos zag ik al vrij snel 350W (real), wel eerlijk om dat te vermelden. Aan de spanningen te zien is er niks verkeerd aan de voeding. Die ATI kan volgens bovenstaande posten erg kieskeurig zijn. Ik vind dat die voeding wel nogal kabaal maakt, maar het blijft erg goedkoop voor een A-merk voeding.

[ Voor 17% gewijzigd door rapture op 23-06-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Hallo,
Ik ben nu ook van plan om de CoolerMaster ExtremePower 380W te halen. Alleen hier staan wel wat slechte ervaringen :)
Het gaat om de volgende systeem
Asus A7N8X Deluxe
Amd xp 2500+ (OC naar 3200+)
2x512ddr (dual channel) (400mhz)
2xsata HD
2xDVD
1xfloppy
club3d 6600GT 128MB AGP (OC naar 550/1125)
2x80mm case fan

Zal dat lukken?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:02
styx1 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:07:
Hallo,
Ik ben nu ook van plan om de CoolerMaster ExtremePower 380W te halen. Alleen hier staan wel wat slechte ervaringen :)
Het gaat om de volgende systeem
Asus A7N8X Deluxe
Amd xp 2500+ (OC naar 3200+)
2x512ddr (dual channel) (400mhz)
2xsata HD
2xDVD
1xfloppy
club3d 6600GT 128MB AGP (OC naar 550/1125)
2x80mm case fan

Zal dat lukken?
Als je de ATX 2.0 voeding neemt gaat dit zeker lukken, ik snap ook niet waarom de TS de andere ATX variant heeft genomen. Een ATX 2 voeding past gewoon op oudere moederborden en je kunt het ding na een upgrade nog steeds gebruiken. Naar mijn mening is het een goede voeding die mijn systeem (En mijn vorige systeem, die een stuk meer stroom trekt dan mijn recente PC) heel makkelijk trekt. Je kunt weleens een slecht product hebben, ja dit kan ook met een superkwaliteit voeding, a la Tagan.

Zoals ik al zei, ik heb de voeding ook en als het ding mijn pc trekt, dan gaat dat met jouw pc zeker lukken.

De ATX2 versie van de Extreme Power 380 watt is overigens beter dan de ATX versie, zowel kwalitatief als kwa features.

[ Voor 6% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-03-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Alleen het is wel een 24 polige stekker wat er op zit volgens mij, en mijn asus mobo heeft er 20 geloof ik. Dus dan zou ik een converter moeten kopen, is dat wel gezond?

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gehoord dat je as het past de 24 pins ook op de 20 kon zetten je houd aleen een blokje ernaast over maar koop nou gewoon een multimeter laatst heel goedkoop bij de aldi :) kan je altijd nog een convertor kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen oude }:O }:O }:O schoppen tenzij je iets nuttig toe te voegen hebt.

"Ik heb ook zo'n ding, lukt dat?" is geen nuttige toevoeging :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.