Hallo tweakers,
ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een MSI k8n neo2 platinum met daarop een AMD 64 3500+ met een venice core. Nu vind ik het alleen een beetje zonde dat deze continu op vol vermogen draait (op de gespecificeerde 2.2Ghz), terwijl ik, voor zover ik weet, alles in mijn macht heb gedaan om het cool 'n quiet in te schakelen. Volgende plaatje is een screendump van mijn weergaloze activiteit, met daaronder de huidige klokfrequentie van mijn processor. Dus ondanks dat ik een kwartier niks doe, zakt de snelheid niet.

Ik heb alle updates binnen gehaald, instellingen gemaakt:
- meest recente amd driver (1.2.2)
- meest recente bios (1.8)
- "minimal power management" ingeschakeld
- Alle drivers voor het moederbord up to date gebracht
- Cool'n quiet enabled in bios
- Smartfan enabled in bios
- alle updates voor winXMP SP2 binnen gehaald
maar nog steeds werkt het niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een MSI k8n neo2 platinum met daarop een AMD 64 3500+ met een venice core. Nu vind ik het alleen een beetje zonde dat deze continu op vol vermogen draait (op de gespecificeerde 2.2Ghz), terwijl ik, voor zover ik weet, alles in mijn macht heb gedaan om het cool 'n quiet in te schakelen. Volgende plaatje is een screendump van mijn weergaloze activiteit, met daaronder de huidige klokfrequentie van mijn processor. Dus ondanks dat ik een kwartier niks doe, zakt de snelheid niet.

Ik heb alle updates binnen gehaald, instellingen gemaakt:
- meest recente amd driver (1.2.2)
- meest recente bios (1.8)
- "minimal power management" ingeschakeld
- Alle drivers voor het moederbord up to date gebracht
- Cool'n quiet enabled in bios
- Smartfan enabled in bios
- alle updates voor winXMP SP2 binnen gehaald
maar nog steeds werkt het niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn?