Toon posts:

Audio controller probleem!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met een Audio Controller probleem sinds ik windows server pack 2 voor windows home edition heb geinstalleerd...

Mijn 'Multimedia-audiocontroller' wil de driver niet meer aanvaarden! Nochtans heb ik hem op CD en op mijn harde schijf staan. Wanneer ik naar apparaatbeheer > Multimedia-audiocontroller > Stuurprogramma opnieuw installeren , ga en de driver wil installeren krijg ik error: 'voldoet niet aan de eisen van de windows logo-test, die op compatibiliteit met windows xp controleert.' Kortom hij heeft geen electronische handtekening!

Help!

Driver gegevens:

VIA Audio Controller SigMatel CODEC
VIA AC'97 ENHANCED Audio Controller (WDM)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Die melding komt wel vaker. gewoon "doorgaan" klikken.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Lukt nog steeds niet...

Deze melding krijg ik nadien:

Er is een probleem met de installatie van deze hardware:
VIA AC'97 Enchanced Audio Controller (WDM)

Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat

De gegevens zijn ongeldig.

En deze melding krijg ik als ik een audio bestand in windows media players wil afspelen:

Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:08

GaMeOvEr

Is een hork.

En je hebt niets aangepast in het BIOS van je PC, bijvoorbeeld onboard sound uitgezet?

Aannames zijn fataal.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:15

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor moederbord heb je? (er vanuit gaande dat je on-board geluid hebt)

Download de nieuwste drivers van je moederbordfabrikant. Als het installeren niet lukt, probeer het dan te forceren via de wizard. Via deze keuze doe je dit:
Niet zoeken. Ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren.
Selecteer daarna de map waarin de drivers staan die je van de fabrikant gedownload hebt.

Succes. :)

Welkom op GoT btw

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 11-06-2005 00:32 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Na dit alles te hebben geprobeerd werkt het nog steeds niet! Formatteren opnieuw en windows server pack 2 niet meer installeren?
Pagina: 1