Toon posts:

Aanpak "home game/internet cafe"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

korte inleiding;

Ik en een vriend van mij willen graag thuis een seminair + een "home game/internet" organiseren voor vrienden en collega's. nou zul je je misschien afvragen waarom ik het omslachtige woord 'home game/internet cafe' gebruik, aangezien het hier om collega's en vrienden ga... LANparty? Nee! vele mensen zijn onbekend voor ons, en er komen ook nog eens introduce's langs, en vanwege de kosten voor diversche aanschaf en werk-zaken is het aan ons de opdracht om een efficient systeem daarvoor te bedenken dat ze voor internet en gamen kunnen betalen. tenslotte zullen we met zijn allen aan het einde van de avond de bier en andere drankjes moeten betalen ;)
voor de seminair en overige besprekingen (films s'avond *kuch kuch) hebben we al een beamer gehuurd. zowel ik en mijn maat hebben we een sterke adsl lijn. dus internet is beschikbaar.
de computers kunnen we van werk lenen. ik ben zelf eerlijk gezegd niet zo'n held op gebied van networking en software programming. maar met wat advies kunnen we wel vooruit, schat ik.

nou, komt die dan;

wie o wie kan ons een beetje adviseren wat de beste oplossing zou zijn ? en hoe?
uiteraard heb ik, na het lezen van dit forum policy, informatie gewonnen van diverse standaard topics. en zo kom ik tot de conclusie dat bij een computer aantal van 15-20 een router (of 2 stuks?) het beste zou zijn wat betreft dataverkeer. van software heb ik totaal geen flauw idee (we hebben snelle computers en willen gamen online etc etc; win-xp? 2000?) bijzonder 'internet-cafe software' of control software' ? of gewoon ouderwets met de hand; ff opschrijven hoe lang iemand het apparaat heeft gebruikt en vervolgens rekensom met de het hoofd?

zo'n netwerk installeren met een router? is dat lastig voor een computer gebruiker op gemiddeld niveau? zijn er routers die jullie aanrader hiervoor ? 2 stuks beter om te gebruiken wanneer je event. 15 of 20 pc's volledig in gebruik hebt tegelijkertijd met internet? 1 servertje er achter met monitor software ?

mocht je me willen helpen of adviseren, maar is iets te vaag voor je (wat uiteraard weer zal zijn in de complexe wereld van IT ) ... aub post het, en ik zal zsm replyen met meer info.

bedankt zover!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:29
Hoe je het ook verpakt, het blijft gewoon een LAN-Party.
Dus 24p switch voor het lokale gebruik en een router voor de internetverbinding.

Zoals ik het lees is het gewoon een 1-dags event?
Ik zou het gewoon met de hand bijhouden, voor een 1dags evenement is het installeren en configureren van monitorsoftware meer gedoe dan bijhouden met de hand.

Maar aangezien dit gewoon een LAN-party is kan je bbeter gewoon een begin en eindtijd instellen en voor de hele dag rekenen.

De kosten voor het netwerk haal je er met 1 party toch niet uit.
(LAN-party waar ik geregeld heenga kost €3,- voor een hele dag gamen en leechen van 11.00 - 21.00)

Dat is dus €0.30 per uur ;-)

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Verwijderd

Topicstarter
BSTNjitRam schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 20:49:
Hoe je het ook verpakt, het blijft gewoon een LAN-Party.
Dus 24p switch voor het lokale gebruik en een router voor de internetverbinding.

Zoals ik het lees is het gewoon een 1-dags event?
Ik zou het gewoon met de hand bijhouden, voor een 1dags evenement is het installeren en configureren van monitorsoftware meer gedoe dan bijhouden met de hand.

Maar aangezien dit gewoon een LAN-party is kan je bbeter gewoon een begin en eindtijd instellen en voor de hele dag rekenen.

De kosten voor het netwerk haal je er met 1 party toch niet uit.
(LAN-party waar ik geregeld heenga kost €3,- voor een hele dag gamen en leechen van 11.00 - 21.00)

Dat is dus €0.30 per uur ;-)
Hoi BSTNjitRam,

allereerst bedankt voor je reactie : )
goed om er wat duidelijker op in te gaan, zodat ik wat meer relevante info er bij kan geven.

je zou denken dat dit een 1 dag evenementje is, maar dat is niet het geval. dit hele gebeuren valt in onze 2 weken vakantie en duurt minstens een week lang... vandaar dat ik "controle software" suggereer. week lang met en papier buideltasje met munten, bijhouden hoe lang vreemden en zatte koppen achter dat ding zitten is geen pretje, magoed c'est la vie, part of the job. het is en blijft geen officieel commercieel gebeuren, ondanks dat er centen mee geboeid zijn. tuurlijk kunnen we met die opbrengst niet de kosten dekken, maar het is meer symbolisch om de versnaperingen en drank mee te kunnen betalen. tenslotte willen we er IETS voor terug zien. maar ontopic; ik zou met alle plezier willen uitwijken naar een goede windows versie of software pakket als ik daarmee die *kl*te klus, met pen en papier, kan vermijden. ik blijf !googlen naar software hiervoor, maar weet nog niet zo goed welk OS hier goed voor is (?) .

thnx zover.

Verwijderd

Move PNS > NT

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 11:55

Duinkonijn

Huh?

wat voor geld heb je der voor over.

Wil je het echt monitoren / rapporten generen / blokkeren
kan je ook denken aan isa server / 2k3 server

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 06:45

Croga

The Unreasonable Man

Persoonlijk zou ik zowieso de kosten voor drank en voedsel los stellen van het computeren. Op dit manier wordt je kosten structuur doorzichtiger en is het voor jezelf makkelijker na te gaan of je je kosten er een beetje uit hebt.

Wat mischien nog makkelijker is is simpelweg niets rekenen voor het gebruik van de computers, maar wel voor hapjes en drankjes. Vervolgens stel je dat het niet is toegestaan eigen eten en drinken mee te brengen en voila, je hebt je kosten er uit, door simpelweg iets meer te vragen voor eten en drinken dan het je gekost heeft (niemand zal klagen als jij 50 cent vraagt voor een glas cola, terwijl je daar zelf maar 20 of 30 cent voor betaald).

Overigens moet je er ook rekening mee houden dat het niet is toegestaan in een dergelijk publiek films te vertonen, zonder een bioscoop licentie op die film. Dit geld namelijk niet meer als "huiselijke kring"....

[ Voor 14% gewijzigd door Croga op 11-06-2005 08:26 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:24
Je kan toch gewoon een dagtarief vaststellen voor die computers en iedereen per dag laten betalen? ongeacht hoelang ze erachter zitten? Ik zie niet in waarom je per uur zou willen weten wie er achter die computers zitten?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1