Toshiba A15-S129 -> Geen beeld/piepjes tijdens boot :S

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 11:40

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik heb een heel vaag probleem met m'n vriendin's Toshiba A15-S129 laptop

Celeron 2,4 GHZ, 256 MB PC 2100 SO-DIMM, CD-RW, rest niet zo interessant.

Ik dacht het geheugen uit te bereiden met 256 MB PC-2100 SO-DIMM van Corsair (Value Select), want XP met 256MB loopt niet super met nog wat apps open.

Klepje open, mezelf ge-aard (heb nog nooit last gehad van statische electriciteit, maar toch), geheugen erbij geprikt, klepje dicht.

Nu krijg ik helemaal geen beeld meer op de laptop, ook geen piepjes. Toch lijkt hij niet helemaal dood, want na ca. 15-30 seconden begint de processor te draaien en voel ik de warmte vanuit de koeler op de zijkant komen.

Wat ik ook geprobeerd heb met de functietoetsen (Fn+F5 etc), ik krijg met geen mogelijkheid beeld. Het vreemde is ook dat hij geen error piepjes geeft.

Ik heb al geprobeerd met 1 DIMM, 2 DIMM's, in verschillende banken etc, maar geen succes.

Heeft iemand enig idee? Zouden beide DIMM's kapot zijn doordat ze niet van hetzelfde merk/type waren? Enig idee hoe ik de laptop weer enigzins tot leven kan brengen, of hoe ik er achter kan komen wat er nu kapot is?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Niemand een idee?

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Probeer eerst eens van de oude situatie uit te gaan.
Reset de CMOS en kijk of hij dan wil booten.
Soms gaan notebooks een beetje uit een dak van andere geheugen modules met andere geheugentimings.

Het verschillende merk een type maakt weinig uit. PC2100 = PC2100 =:)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
_bas_ schreef op maandag 13 juni 2005 @ 05:06:
Probeer eerst eens van de oude situatie uit te gaan.
Reset de CMOS en kijk of hij dan wil booten.
Soms gaan notebooks een beetje uit een dak van andere geheugen modules met andere geheugentimings.

Het verschillende merk een type maakt weinig uit. PC2100 = PC2100 =:)
Vandaag 512 MB Kingston gekocht, staat op 'recommended list' van Toshiba. Hopen dat dat wel werkt....

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Hermanvh schreef op maandag 13 juni 2005 @ 17:14:
[...]

Vandaag 512 MB Kingston gekocht, staat op 'recommended list' van Toshiba. Hopen dat dat wel werkt....
Vandaag geheugen binnen gekregen, helaas werkt het nog niet :( Morgen maar eens met Getronics bellen (officieel 'repair center' van Toshiba in NL) om te kijken of er nog iets te redden valt :(

webOS all the way!