[CS1.6] Steam Listenserver i'net

Pagina: 1
Acties:

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hai,
Ik heb al een middagje lopen googlen maar ik kom er niet aan uit. In de dedicated linux servers kan je +ip <wanip>. Ik zoek nou hetzelfde maar dan voor een listenserver. Nu heb ik al vanalles geprobeerd maar niks werkt.
Zelf een server starten, blijkbaar staat sv_lan 1 , zet ik deze op sv_lan 0 dan krijg ik deze tevoorschijn :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
>sv_lan
"sv_lan" is "1"
>sv_lan 0
Could not establish connection to Steam servers (steamclient).
No auth servers parsed
Disabling Valve Authentication.
>sv_lan
"sv_lan" "0"

Dat werkt dus voor geen meter :( Nu heb ik geprobeert om een listenserver.cfg aan te maken en daarin sv_lan 0 in te voeren. Het resultaat :
code:
1
2
3
4
5
Server # 1
No auth servers parsed
Disabling Valve Authentication.
Adding master server 207.173.177.11:27010
Adding master server 69.28.151.162:2

Weeral misgegokt. Nou ik geef het op, nu maar even kijken hoe die dedicated tools werken :
Afbeeldingslocatie: http://miesalex.no-ip.org/~cijferman/tmp/tweakers/steam-internet-lan.jpg
Nu zieje dus dat ie in "internet" modus staat , maar dat het ip nog op mijn lokaal ip staan, een beetje fout dus. Portforwards van mijn smoothwall maar erbij :
code:
1
2
3
4
Proto   External source IP  Source port Destination IP  Destination port
UDP ALL 27015   192.168.0.50    27015           
UDP ALL 27020   192.168.0.50    27020           
TCP ALL 27015   192.168.0.50    27015

het lijkt er dus op dat ie geen extern ip pakt van mijn wan :/
Weet iemand hoe je dit kan oplossen ? En dan liefst nog in listen mode als het kan.

[ Voor 6% gewijzigd door analog_ op 10-06-2005 20:38 ]

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:27
Listen is dat je zelf ook aan het CSen bent, wat jij doet is gewoon een dedicated server. Volgens mij kun je de Windows Dedi server ook gewoon via commandline opstarten en parameters meegeven, en anders kan het via Steam (eigenschappen van dedicated server).

• analog_
  • Niet online
Ja ik weet wat listenserver is :+ ik wil enkel zelf spelen , server draaien en vervolgens wat vriendjes uitnodigen. Ik heb voorheen altijd met dedicated gespeeld (op linux). Ooit heb ik een listenserver zo werkend gekregen. (enkele formats geleden zeg maar)

[ Voor 6% gewijzigd door analog_ op 10-06-2005 20:37 ]

Verwijderd

Move NT > SPV

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Mr.SiS schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 20:37:
Ja ik weet wat listenserver is :+ ik wil enkel zelf spelen , server draaien en vervolgens wat vriendjes uitnodigen.
[...]
Om dat te doen moet je hem in ieder geval niet op poort 27015 maar 27016 of een andere poort draaien voor zover ik weet :)

[edit]
@ hieronder: dan is het mij verkeerd bijgebleven :)

[ Voor 9% gewijzigd door Crash op 11-06-2005 15:18 ]

• m33p
Nee Crash dat maakt niet uit. Listenserver speel je als het ware zelf maar lui kunnen connecten, jijzelf zit op poort 7002 ofzo dus 27015 kan altijd zolang je niks anders op die poort heb draaien of meer dan 1 server wilt starten.

• analog_
  • Niet online
Kickje en tegelijktijd toevoeging : bon, ik heb het dus nogsteeds niet aan de praat ik heb nu wel een wat uitgebreidere listenserver.cfg. Ik heb ook wat extra poorten opengegooit ( en flinke range) maar dat hielp niet echt. Is gametiger.com een goede manier om je online zijn van je server te testen ?

• m33p
In princiepe hoeft alleen poort 27015 open naar je server (ook wel client in jouw geval).

Overigens zeg je in je TS dat je een extern IP wilt meegeven, maar dat is niet de bedoeling ;) Je moet NAT gebruiken om poort 27015 te forwarden naar je LAN ip waar die bak op draait. Volgens mij maakt het niet uit of je de auth servers wel of niet gebruikt, maar dit kun je testen door iemand te laten connecten :)
Pagina: 1