Toon posts:

Vraag Panasonic dmc-fx7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik heb vorige week een Panasonic DMC-FX7 gekocht.
Ik vond het SD kaartje van 16 MB maar een beetje weinig dus heb ik een nieuw SD kaartje gekocht, namelijk: Scandisk 512 MB Ultra II.

Foto's maken werkt prima .. maar zodra ik de foto's wil bekijken op mijn camera dan krijg ik een Read Error.. Betekent dit dat het kaartje niet geschik is voor deze Camera of is het kaartje simpelweg gewoon stuk?

Misschien iemand die me zou kunnen helpen??

Alvast bedankt.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Het kaartje zou stuk kunnen zijn, maar dat is wel heel erg snel. Heb je het kaartje al eens in de camera geformateerd en daarna geprobeerd. Dat wil nog wel eens helpen. De camera maakt dan zelf de bestandsindeling aan en dat moet hij ook altijd kunnen lezen. Kan je overigens wel je foto's met een kaartlezer/via USB kabel uitlezen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Heb dezelfde camera. Ook een Ultra II kaartje van Sandisk. (Scandisk was een programma van Norton). Heb er geen problemen mee.
Waar je op moet letten:
- formatteer je kaartje voor gebruik. Formatteer het kaartje nog een keer als je het kaartje in een ander apparaat hebt gebruikt.
- als je een kaartlezer gebruikt: werp uit /eject je camera voordat je hem zomaar uit de lezer haalt.
- zorg er altijd voor dat de camera/pc niet met de kaart bezig is (schrijven of lezen) voordat je hem uit één van de apparaten haalt.

op deze manier zouden er geen problemen moeten optreden.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply's maar ik kom er niet verder mee..

Voordat ik het kaartje heb gebruikt vroeg de Camera deze te formatteren dit heb ik gedaan..
Vervolgens als ik de foto's wil lezen via een USB kabel of een SD reader.. dan geeft hij aan dat de mappen niet toegankelijk zijn en mogelijk beschadigd :'(

Zelf als ik een foto heb gemaakt en deze wil bekijken op het Display van de camera krijg ik een Read Error..

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:17

Garyu

WW

Dan zal het kaartje toch echt kapot zijn. Terugbrengen naar de winkel zou ik zeggen :(.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
formatteer het kaartje nog een keer. misschien dat hij hem dan wel pakt
Pagina: 1