Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 19:15
Ik wil overstappen van mijn A620 naar een pocketpc met wlan en bluetooth. Ik gebruik hem voor navigatie (TomTom en OziExplorer). Verder vind ik het belangrijk dat ik film kan kijken op mijn pda. Ik wil ook mijn CF kaartje meenemen naar de nieuwe PDA (een X30 valt dan dus bijv af).

Ik ben nu in het bezit van een Asus A620, met een wired GPS oplossing. Ik had zo bedacht dat ik de gps in zou pluggen en hij de stroom van de A620 zou gebruiken om positiebepaling te doen. Nu blijkt er dus ook altijd een aparte voeding nodig te zijn voor de GPS en dat is lopend of fietsend zwaar onhandig (heb wel batterypack in elkaar gezet). Vandaar nu toch de keus voor een PDA met BT en liefst ook WLAN.

De HP Ipaq 2410, Acer N50 en Dell Axim X50 hebben alledrie ongeveer dezelfde specificaties en zijn ongeveer even duur. Ik wilde graag wat ervaringen weten van andere mensen en waar hun voorkeur naar uit zou gaan. Zaken die mij bij het lezen van talloze reviews opgevallen zijn:
  • Een Acer N50 heeft een 2.5" koptelefoonaansluiting, daar moet dus weer convertor voor komen :S
  • Voor een X50 kan je een USB sync kabel kopen maar de PDA laadt niet op als hij aan staat met die kabel, alleen als hij uit is.
  • De HP heeft een grotere batterij en waarschijnlijk een langere standalone levensduur, de Acer batterij schijnt tegen te vallen, de X50 (niet de X50v dus) doet het heel redelijk met batterij.
  • De Acer speaker schijnt erg zacht te zijn (niet handig met navigatie)
  • De Acer heeft op de Cradle een USB1.1 host aansluiting, dus je kan er ook usb apparatuur op aansluiten. Handig met cardreaders of extra haddisks, maar betekent dat ook dat je een usb toetsenbord of muis op de pda kan gebruiken om hem te besturen? Voor zo ver ik weet hebben de andere handhelds deze optie niet (klopt dat?)
Nog andere dingen die ik belangrijk vind:
  • Het is handig de PDA in de auto op te kunnen laden met OF een 12v sigarettenaansteker adapter, maar ik heb OOK een 12v->220v convertor. Mijn Asus kan opladen in de cradle maar OOK met de aparte 5v ingang van de power adapter die ik uit de cradle kan halen en in de pda kan stoppen (erg handig). Voor zo ver ik weet heeft GEEN van deze pda's de mogelijkheid en moet altijd de cradle mee
  • Een Dell heeft 1 jaar garantie, de andere apparaten hebben 2 jaar garantie en kan je uit een willekeurige shop meenemen.
  • Ik vind de geluidskwaliteit van mijn Asus A620 erg goed als ik koptelefoon inplug, verder is het geluid via de speaker ook heel acceptabel en hard genoeg.
  • De batterijduur van mij A620 is ook prettig. Ik kan 2 uur in de trein divx kijken op 100% procload (de divx is iets te zwaar voor de pda) en dan heeft hij 40% geschatte batterijtijd over. In de praktijk kan hij nog wel een uur mp3 draaien als ie op 0% staat.
Er zijn vast meer mensen die voor deze keus hebben gestaan, maar ook mensen die een van deze pda's hebben. Ervaringen meer dan welkom dus :).

[ Voor 18% gewijzigd door Contagion op 10-06-2005 21:42 ]

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
ik heb een acer N50, echt geweldig apparaat(vooral na een toshiba e330). Het display is echt heel mooi en helder, en je kan goed video's kijken, je moet ze wel omzetten(net als bij elke pda) en op resolutie 320 bij 240 werkt het allemaal heel soepel. Dat de hoofdtelefoon aansluiting is inderdaad een kleine versie dus dat valt wel tegen. De luidspreker vind ik hard genoeg kunnen, gewoon lekker hard bij een filmpje. Een nadeel vind ik wel dat je de acer alleen op kan laden met de cradel, op het toestel zelf zit geen aansluiting hiervoor. De afwerking van het apparaat is heel degelijk, je zal geen kraakje hoeren, en ook de styles zit lekker in de hand. De batterijduur vind ik ook wel meevallen, heb gisteren een half uur met wifi aan zitten spelen, en de lichtstand op normale felheid, maar hij was nog 95% vol. Voor de rest kan ik er niet veel van zeggen omdat ik m pas sinds donderdag heb. Ik heb helaas geen ervaringen met de andere toestellen dus kan ze verder niet vergeleiken, maar heb wel eens andere pda's van vrienden gebruikt maar die tippen niet aan de acer!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:44
Als je films wilt kijken raad ik je wle een VGA scherm aan, ook is het beste filmspeel programma "betaplayer" bijvoorbeeld zeer snel op een x50v, doordat deze een vrij rap openGL videokaartje heeft(en de drivers spelen draarop in natuurlijk).

Ik heb hiervoor een x30 gehad, maar voor films kijken was de reso gewoon net iets te laag vond ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Carel op 11-06-2005 23:57 ]

• Contagion
Heel interessant Hellboy123, ik neig op dit moment ook naar de Acer omdat hij meer geheugen heeft dan de HP, en een USB host functie heeft. Verder als voordeel meer garantie dan de Dell.

Ik zou je graag eens over msn/icq/mail spreken over het apparaat of als je in de buurt woont eens komen kijken en vergelijken. Ik weet niet of dat mogelijk is.

Verder is het apparaat met extra accu ook nog niet eens zo heel veel duurder en het ding overtreft dan wel de accu van de HP. Verder ben ik ook erg benieuwd naar de geluidskwaliteit en de geluidssterkte. Dat vind ik voor mobiele navigatie toch wel heel erg belangrijk.

Weet jij trouwens ook of het apparaat op kan laden ZONDER voeding met ALLEEN een usb kabel ingeplugd? Voor de HP is dit mogelijk maar moet je wel iets aanzetten in het menu. Verder las ik in een review dat het ledje van laden wel aan gaat maar dat hij feitelijk niet oplaadt. Kan je dit bevestigen of ontkennen?

Plaatje van het HP menu:
Afbeeldingslocatie: http://www.dalantech.com/images/reviews/hx2410/usb_charging.jpg

Wist je trouwens dat er voor de Acer verschillende accessoiries zijn die de zaken die jij noemt mogelijk maken. Bij Acer zelf kun je bijvoorbeeld de volgende dingen vinden(http://global.acer.com/products/pda/accessories.htm):
  • 3-in-1 Sync Cable: hiermee kan je usb aansluiting naar pc maken, voeding insteken en usb host functie gebruiken zonder de cradle
  • USB Sync Cable: wat de naam al zegt
  • DC-in Adaptor: Donders handig, een 26pin -> voedingspin adapter! Helaas staat hij niet in de NL prijslijst van acer :(
Voor het opladen van de pda via USB is er dus wel mogelijkheid bij de HP en ook bij Dell via een sync/charge kabel. Van acer zelf is er niet zo'n ding, maar misschien dat het wel werkt. Er zijn wel 3rd party cables voor en ook voor andere dingen (wat wordt beschreven op http://www.todopocketpc.com/foro/showthread.php?t=54035 waar gezegd wordt dat de N30 dingen ook in de N50 werken:

Afbeeldingslocatie: http://pc-mobile.net/prac3.jpg

Een sync/charge kabel van http://pc-mobile.net/acer.htm

Misschien heb je dr wat aan. Hoop dat je de post leest en me eens kan mailen op het adres in mijn profile. Ben heel benieuwd naar het apparaat.

Oh en reactie op Carel:
JIj hebt het over de X50v, die is op dit moment VEEL duurder dan de bovengenoemde pda's. Ik vind op 320x240 een film nog helemaal niet tegenvallen en de hier genoemde apparaten kosten allemaal rond de 350 euro. De X50v staat op dit moment bij Dell voor 539 op de site en dat is me toch echt te veel. Als je een manier weet om het apparaat voor veel minder te verkrijgen houd ik me natuurlijk wel aanbevolen :)

• hellboy123
Contagion schreef op maandag 13 juni 2005 @ 01:42:
Heel interessant Hellboy123, ik neig op dit moment ook naar de Acer omdat hij meer geheugen heeft dan de HP, en een USB host functie heeft. Verder als voordeel meer garantie dan de Dell.

Ik zou je graag eens over msn/icq/mail spreken over het apparaat of als je in de buurt woont eens komen kijken en vergelijken. Ik weet niet of dat mogelijk is.

Verder is het apparaat met extra accu ook nog niet eens zo heel veel duurder en het ding overtreft dan wel de accu van de HP. Verder ben ik ook erg benieuwd naar de geluidskwaliteit en de geluidssterkte. Dat vind ik voor mobiele navigatie toch wel heel erg belangrijk.

Weet jij trouwens ook of het apparaat op kan laden ZONDER voeding met ALLEEN een usb kabel ingeplugd? Voor de HP is dit mogelijk maar moet je wel iets aanzetten in het menu. Verder las ik in een review dat het ledje van laden wel aan gaat maar dat hij feitelijk niet oplaadt. Kan je dit bevestigen of ontkennen?

Plaatje van het HP menu:
[afbeelding]

Wist je trouwens dat er voor de Acer verschillende accessoiries zijn die de zaken die jij noemt mogelijk maken. Bij Acer zelf kun je bijvoorbeeld de volgende dingen vinden(http://global.acer.com/products/pda/accessories.htm):
  • 3-in-1 Sync Cable: hiermee kan je usb aansluiting naar pc maken, voeding insteken en usb host functie gebruiken zonder de cradle
  • USB Sync Cable: wat de naam al zegt
  • DC-in Adaptor: Donders handig, een 26pin -> voedingspin adapter! Helaas staat hij niet in de NL prijslijst van acer :(
Voor het opladen van de pda via USB is er dus wel mogelijkheid bij de HP en ook bij Dell via een sync/charge kabel. Van acer zelf is er niet zo'n ding, maar misschien dat het wel werkt. Er zijn wel 3rd party cables voor en ook voor andere dingen (wat wordt beschreven op http://www.todopocketpc.com/foro/showthread.php?t=54035 waar gezegd wordt dat de N30 dingen ook in de N50 werken:

[afbeelding]

Een sync/charge kabel van http://pc-mobile.net/acer.htm

Misschien heb je dr wat aan. Hoop dat je de post leest en me eens kan mailen op het adres in mijn profile. Ben heel benieuwd naar het apparaat.

Oh en reactie op Carel:
JIj hebt het over de X50v, die is op dit moment VEEL duurder dan de bovengenoemde pda's. Ik vind op 320x240 een film nog helemaal niet tegenvallen en de hier genoemde apparaten kosten allemaal rond de 350 euro. De X50v staat op dit moment bij Dell voor 539 op de site en dat is me toch echt te veel. Als je een manier weet om het apparaat voor veel minder te verkrijgen houd ik me natuurlijk wel aanbevolen :)
ik heb even gekeken waar je woont, maar dat vind ik wel een beetje ver(woon zelf in Wageningen)

Ik ben nu even aan het proberen of hij oplaad via de usb, het lampje knippert inderdaad gewoon vrolijk door, maar ik laat het zo weten! Het menutje zoals jij liet zien kan ik niet vinden, helaas. En ik heb TomTom 5 er nu op staan, en als je de testgeluiden doet vind ik het hard en duidelijk genoeg, maar heb het nog niet in de auto geprobeerd.

edit: tijdens het typen van dit bericht heb ik hem alleen aan de usb kabel hangen, en hij laad WEL op. volgens mij wel een stuk langzamer dan anders maar hij doet het wel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door hellboy123 op 13-06-2005 19:10 ]

• Contagion
Ik denk dat ik dus inderdaad de Acer ga kopen. Zolang die speaker acceptabel geluid geeft vind ik t in principe goed. Een extra accu kost ongeveer 40 euro en met accu erbij is hij nogsteeds niet al te duur. Verder ga ik ook nog even op zoek naar een usb sync/charge kabel die voor een N30 wel bestaat. Dan kan ik hem in de auto ook gewoon opladen en via de pc zonder cradle.

Het lijkt er alleen helaas op dat hij nog niet zo heel goed leverbaar is in Nederland en de accessories al helemaal niet. Mocht ik verdere vragen hebben, dan stel ik ze hier. Alvast heel erg bedankt voor t uitzoeken van het opladen via USB.

(Op zich logisch dat het trager gaat. De gewone lader lever 2A bij 5V, waar USB maar 0,5A kan leveren, dus dan duurt het langer, dat staat ook in de handleiding van de HP beschreven en is hier dus hetzelfde, wel raar dan dat er geen directe sync/charge cables te koop lijken voor het apparaat, alleen de 3 in 1 kabel (usb connect, usb host en lader))

• hellboy123
Contagion schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:38:
Ik denk dat ik dus inderdaad de Acer ga kopen. Zolang die speaker acceptabel geluid geeft vind ik t in principe goed. Een extra accu kost ongeveer 40 euro en met accu erbij is hij nogsteeds niet al te duur. Verder ga ik ook nog even op zoek naar een usb sync/charge kabel die voor een N30 wel bestaat. Dan kan ik hem in de auto ook gewoon opladen en via de pc zonder cradle.

Het lijkt er alleen helaas op dat hij nog niet zo heel goed leverbaar is in Nederland en de accessories al helemaal niet. Mocht ik verdere vragen hebben, dan stel ik ze hier. Alvast heel erg bedankt voor t uitzoeken van het opladen via USB.

(Op zich logisch dat het trager gaat. De gewone lader lever 2A bij 5V, waar USB maar 0,5A kan leveren, dus dan duurt het langer, dat staat ook in de handleiding van de HP beschreven en is hier dus hetzelfde, wel raar dan dat er geen directe sync/charge cables te koop lijken voor het apparaat, alleen de 3 in 1 kabel (usb connect, usb host en lader))
ik heb m bij xoldes.nl besteld, was hij binnen 48 binnen!, en de laagste prijs(355incl verzendkosten, en toen waren er nog iets van 20 op voorraad)

Ik weet zeker dat dit een goede keus is ;)

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik heb sinds een paar weken de Hx2410 in bezit.

Hij laadt dus op als hij in the USB cradle zit, vanochtend nog gedaan, 49% batterij en zu zit ie op 99%.

Heb er zelf TT3 op draaien, werkt goed - ik heb ook naar andere merken gekeken, en kwam toch bij deze. 2 sloten, SD en CF (handig voor me camera fotos, ook CF) en ingebouwde wifi.
Ik ben veel op reis voor me werk, of met de auto of met vliegtuig. In de auto zit ie in een Carcom houder, die staat ook aangesloten met een sigarette stekker, dus hij laadt in de auto gewoon op.
In het vliegtuig, 3 uurtjes mp3´s luisteren, simcity2000 spelen :P en je hebt nog genoeg prik over.
Wifi vreet wel accu trouwens... maarja, dat zet je toch niet altijd aan, alleen thuis of in hotspots (vliegveld bijv.)

Wilde ik ff mede delen B)

• Contagion
Bedankt voor je reactie SileX, maar ik denk dat ik voor de Acer ga. Die heeft 128mb ipv 64mb en dat lijkt me met oog op de toekomst net iets handiger. Verder kan je er ook een USB harddisk aanhangen en ook je camera bijv, zodat je meteen je foto's naar een externe harddisk kan schrijven. Dat lijkt me ook enorm handig.

Verder ben je voor de Acer met extra accu niet heel veel meer kwijt dat de HP, alleen de overige accesories zijn niet zo goed te krijgen van de Acer.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:44
Ik was in NL ooit 435 kwijt voor deze PDA, toewn zat er fikse korting op bij Dell.

• Contagion
En was dat een speciale actie of had je dat op een andere manier geregeld? De X50v staat nu voor € 534 bij Dell op de site en dat vind ik echt teveel, voor 200 euro minder krijg je de N50. Mocht het zo zijn dat je op de een of andere manier zeg 100 - 150 euro korting kan krijgen, dan wordt het ineens wel een interessante optie.

Verwijderd

Goede topic!
maar ik had nog een vraagje op sommige sites staat er dat je geen TomTom 5 bij de Acer N50 kan instaleren, nogal vreemd want op sommige sites verkopen ze de combinatie set. Ik had de vraag aan PDA shop gestelt en die zei dat het niet mogelijk was om de TomTom 5 op de Acer N50 te plaatsen!
Is dit zo......
Ook is het zo dat op een paar sites staat dat de acer n50 geen verwisselbare accu heeft, maar op andere sites leveren ze die dan weer wel, en word daarover geen woord gerept.
Kan iemand misschien uit zijn praktijd ervaring spreken, iemand die een acer n50 heeft met TomTom 5 en een extra accu.....
Bedankt
nogmaals super topic!

• hellboy123
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:18:
Goede topic!
maar ik had nog een vraagje op sommige sites staat er dat je geen TomTom 5 bij de Acer N50 kan instaleren, nogal vreemd want op sommige sites verkopen ze de combinatie set. Ik had de vraag aan PDA shop gestelt en die zei dat het niet mogelijk was om de TomTom 5 op de Acer N50 te plaatsen!
Is dit zo......
Ook is het zo dat op een paar sites staat dat de acer n50 geen verwisselbare accu heeft, maar op andere sites leveren ze die dan weer wel, en word daarover geen woord gerept.
Kan iemand misschien uit zijn praktijd ervaring spreken, iemand die een acer n50 heeft met TomTom 5 en een extra accu.....
Bedankt
nogmaals super topic!
allemaal onzin hierboven >:) (er zijn wel meerdere versies, ik weet het alleen van mn Acer N50 Premium)

TomTom 5 draait al goed(heb helaas even geen gps muis, is kapot gegaan :| , dus dat kan ik niet testen). Het toestel heeft een verwisselbare accu, standaard is een accu van 1060mAh. De extra accu kan je ook opladen IN de cradle(zit een speciaal slot voor). Als je nog vragen hebt stel ze maar! (8>

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 11:53
ff een kick.

Ik zit er ook over te denken om dit ding te kopen, met name om mijn agenda digitaal te gaan voeren. (of eigenlijk om synchroon te houden met Outlook)

hoe moet je eigenlijk met een pocket pc werken, gaat dat net als op een Palm top, dat je ergens een vakje hebt op je scherm waarin je kan schrijven met een stylus? Heb dat nog niet kunnen vinden op de foto's dus excuses voor deze vraag als die onnozel is. En hoe lang houdt de batterij t uit, op de non Premium editie? Bij redelijk gewoon gebruik (Geen films ofzo)

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
cazzer22 schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:24:
ff een kick.

Ik zit er ook over te denken om dit ding te kopen, met name om mijn agenda digitaal te gaan voeren. (of eigenlijk om synchroon te houden met Outlook)

hoe moet je eigenlijk met een pocket pc werken, gaat dat net als op een Palm top, dat je ergens een vakje hebt op je scherm waarin je kan schrijven met een stylus? Heb dat nog niet kunnen vinden op de foto's dus excuses voor deze vraag als die onnozel is. En hoe lang houdt de batterij t uit, op de non Premium editie? Bij redelijk gewoon gebruik (Geen films ofzo)
Werkt net zoals een Palm top ja. Maar dan grafisch wat mooier.

Batterij duur hangt ervan af wat je gebruikt. Ik heb wifi op de 2410, als je dat aanzet, vreet ie meer prik dan zonder.
Meestal laad ie vanzelf op als ik in de auto zit (gps)
Pagina: 1