Ik wil overstappen van mijn A620 naar een pocketpc met wlan en bluetooth. Ik gebruik hem voor navigatie (TomTom en OziExplorer). Verder vind ik het belangrijk dat ik film kan kijken op mijn pda. Ik wil ook mijn CF kaartje meenemen naar de nieuwe PDA (een X30 valt dan dus bijv af).
Ik ben nu in het bezit van een Asus A620, met een wired GPS oplossing. Ik had zo bedacht dat ik de gps in zou pluggen en hij de stroom van de A620 zou gebruiken om positiebepaling te doen. Nu blijkt er dus ook altijd een aparte voeding nodig te zijn voor de GPS en dat is lopend of fietsend zwaar onhandig (heb wel batterypack in elkaar gezet). Vandaar nu toch de keus voor een PDA met BT en liefst ook WLAN.
De HP Ipaq 2410, Acer N50 en Dell Axim X50 hebben alledrie ongeveer dezelfde specificaties en zijn ongeveer even duur. Ik wilde graag wat ervaringen weten van andere mensen en waar hun voorkeur naar uit zou gaan. Zaken die mij bij het lezen van talloze reviews opgevallen zijn:
.
Ik ben nu in het bezit van een Asus A620, met een wired GPS oplossing. Ik had zo bedacht dat ik de gps in zou pluggen en hij de stroom van de A620 zou gebruiken om positiebepaling te doen. Nu blijkt er dus ook altijd een aparte voeding nodig te zijn voor de GPS en dat is lopend of fietsend zwaar onhandig (heb wel batterypack in elkaar gezet). Vandaar nu toch de keus voor een PDA met BT en liefst ook WLAN.
De HP Ipaq 2410, Acer N50 en Dell Axim X50 hebben alledrie ongeveer dezelfde specificaties en zijn ongeveer even duur. Ik wilde graag wat ervaringen weten van andere mensen en waar hun voorkeur naar uit zou gaan. Zaken die mij bij het lezen van talloze reviews opgevallen zijn:
- Een Acer N50 heeft een 2.5" koptelefoonaansluiting, daar moet dus weer convertor voor komen
- Voor een X50 kan je een USB sync kabel kopen maar de PDA laadt niet op als hij aan staat met die kabel, alleen als hij uit is.
- De HP heeft een grotere batterij en waarschijnlijk een langere standalone levensduur, de Acer batterij schijnt tegen te vallen, de X50 (niet de X50v dus) doet het heel redelijk met batterij.
- De Acer speaker schijnt erg zacht te zijn (niet handig met navigatie)
- De Acer heeft op de Cradle een USB1.1 host aansluiting, dus je kan er ook usb apparatuur op aansluiten. Handig met cardreaders of extra haddisks, maar betekent dat ook dat je een usb toetsenbord of muis op de pda kan gebruiken om hem te besturen? Voor zo ver ik weet hebben de andere handhelds deze optie niet (klopt dat?)
- Het is handig de PDA in de auto op te kunnen laden met OF een 12v sigarettenaansteker adapter, maar ik heb OOK een 12v->220v convertor. Mijn Asus kan opladen in de cradle maar OOK met de aparte 5v ingang van de power adapter die ik uit de cradle kan halen en in de pda kan stoppen (erg handig). Voor zo ver ik weet heeft GEEN van deze pda's de mogelijkheid en moet altijd de cradle mee
- Een Dell heeft 1 jaar garantie, de andere apparaten hebben 2 jaar garantie en kan je uit een willekeurige shop meenemen.
- Ik vind de geluidskwaliteit van mijn Asus A620 erg goed als ik koptelefoon inplug, verder is het geluid via de speaker ook heel acceptabel en hard genoeg.
- De batterijduur van mij A620 is ook prettig. Ik kan 2 uur in de trein divx kijken op 100% procload (de divx is iets te zwaar voor de pda) en dan heeft hij 40% geschatte batterijtijd over. In de praktijk kan hij nog wel een uur mp3 draaien als ie op 0% staat.
[ Voor 18% gewijzigd door Contagion op 10-06-2005 21:42 ]