Toon posts:

Radeon 9800XL ventilator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weekjes is mijn videokaart overleden en doe ik het nu met een oud geforceje. Nou is dat natuurlijk niet alles als je een nieuw spel wilt uitproberen. Het probleem met mijn Radeoon 9800 XL (zo'n videokaart die in de aldi PC van 1 jaar terug zat) is dat die na 5 minuten zo oververhit raakt dat de PC uitvalt. Als je hem dan aanraakt is die gloeiend heet. Dit komt omdat die ventilator die op de kaart zit niet meer draait. Hij loopt ook een beetje stroef.

Nou is het natuurlijk nogal wat om zo maar een nieuwe videokaart te kopen dus vroeg ik me af of dat ventilatortje niet simpel te vervangen is? Zo ja, waar kan je zo'n ding kopen dan?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zo'n zelfde ventilator wordt goed zoeken.

Is een VF700-(Al)Cu niet wat van Zalman? Het is even knutselen, maar die houdt 'm wel koel. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:07:
even knutselen? gewoon 2 pinnetjes inknijpen, koeler eraf, en de zalman erop (goede documentatie), dus dat zal geen probleem worden :)
Nee ok, een ZM80D-HP is iets meer werk ja. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door PD2JK op 10-06-2005 19:09 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

even knutselen? gewoon 2 pinnetjes inknijpen, koeler eraf, en de zalman erop (goede documentatie), dus dat zal geen probleem worden :)

Verwijderd

Ja een echte goede knutselaar ben ik nooit geweest, dus is het heel ingewikkeld? En kan ik het er verder mee slopen? :P . Tnx voor de hulp in ieder geval.

*Edit - Beetje verwarrend, maar dit is de nick van me broer die beneden staat ingelogd.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 19:15 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het is helemaal _niet_ ingewikkeld, zolang je maar een VF700 koeler haalt en geen passieve ZM80 koeler van Zalman. Als je Engels een beetje goed is en vroeger Jip en Janneke hebt gelezen, moet je er wel uitkomen. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Bertrik
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2023
Heb ik ook gehad met mijn Radeon 9500 (Gigabyte Maya 2). Ik heb hem tot twee keer toe omgeruild vanwege een vastgelopen fan. Uiteindelijk heb ik zelf met tie-wraps een 6 cm fan er opgeknutseld.

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Het installeren ervan kan je trouwens op de site van de koeler bekijken, Hier is die site, en daar klik je dan op Installation Movie ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt! Ga ik dat maar is proberen.
Pagina: 1