Toon posts:

Sweex Modems [jullie mening graag]

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil deze week een nieuwe modem kopen aangezien de Livebox van Wanadoo zeer onstabiel is en vaak de verbinding verliest met het internet.
Nauw moet het niet teveel kosten en kwam dit modem tegen
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=332
Niet te duur, maar nu zou ik graag van jullie weten wat vinden jullie van sweex spul.
Is dat te vertrouwen en ook stabiel?
Is het makkelijk in te stellen voor een Noob als mij?
Of kan ik beter een ander type merk modem kopen wat tenminste wel waard is voor mijn geld, liefst zou ik daar ook graag een url van willen zien, welke modems jullie mij aanraden.
Ik heb een analoog telefoonlijn, sommige modems zijn alleen geschikt voor isdn lijn.

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 12:18

janklp

FortyTwo Capital

Laten liggen, je kan geen ranges van poorten open zetten etc etc. Echt een waardeloos ding.

Verwijderd

Topicstarter
Januszjes schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:52:
Laten liggen, je kan geen ranges van poorten open zetten etc etc. Echt een waardeloos ding.
Het gaat mij erom eigenlijk dat het stabiel is en dat ik gewoon kan internetten zonder dat de verbinding uitvalt.
Wat is volgens jouw wel een goede modem.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Ik heb deze:

http://www.speedtouch.com/prod510.htm

hij kost iets meer, maar dan heb je ook wat.

Hij haalt de volledige 8000 kbit van mijn verbinding (ik had eerst een linksys geprobeerd die dat niet deed)

Ding staat nu al paar maanden aan zonder gezeik of reboot (en hij wordt vaak zwaar belast)

Hij is zeer eenvoudig te configureren. Alle P2P programma's, Torrents, Messenger file transfers, online games, etc. werken gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door yGiDoRp op 10-06-2005 19:01 ]

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Topicstarter
yGiDoRp schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:00:
Ik heb deze:

http://www.speedtouch.com/prod510.htm

hij kost iets meer, maar dan heb je ook wat.

Hij haalt de volledige 8000 kbit van mijn verbinding (ik had eerst een linksys geprobeerd die dat niet deed)

Ding staat nu al paar maanden aan zonder gezeik of reboot (en hij wordt vaak zwaar belast)

Hij is zeer eenvoudig te configureren. Alle P2P programma's, Torrents, Messenger file transfers, online games, etc. werken gewoon.
mooi modem maar mag helaas niet meer dan 60 euro uitgeven aan een modem.
wat vinden jullie van http://www.obcs.nl//redir...1&d_word=Sitecom%20DC-213
Sitecom DC-213 - ADSL Combo Modem Annex A Sitecom DC-213

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

breinonline

Are you afraid to be known?

Sitecom is ook een fatsoenlijk merk. Dat kan je van Sweex niet zeggen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:23
Ik zou het eigenlijk gelijk goed doen en een modem kopen dat ADSL 2/2+ ondersteund. Het is natuurlijk ook handig als het modem gelijk een router is. Wat wel een mooi apparaat is, is de Linksys WAG54GA.

Hij is danwel iets over je budget heen (+- 20 euro) maar het is dan wel gelijk een router, switch en draadloos accespoint. Dit bespaart je dus de aanschaf van deze apparaten als je dat toevallig van plan was.

Specs:
* 802.11g
* 54 Mbps
* 4 poort switch
* ADSL modem (Analoog)
* NAT router
* ADSL 2 en 2+ Ready

Afbeeldingslocatie: http://www.routershop.nl/media/wag54g.jpg
breinonline schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:42:
Sitecom is ook een fatsoenlijk merk. Dat kan je van Sweex niet zeggen.
Sitecom == Qware :r

[ Voor 16% gewijzigd door Spixo op 10-06-2005 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:42:
Ik zou het eigenlijk gelijk goed doen en een modem kopen dat ADSL 2/2+ ondersteund. Het is natuurlijk ook handig als het modem gelijk een router is. Wat wel een mooi apparaat is, is de Linksys WAG54GA.

Hij is danwel iets over je budget heen (+- 20 euro) maar het is dan wel gelijk een router, switch en draadloos accespoint. Dit bespaart je dus de aanschaf van deze apparaten als je dat toevallig van plan was.

Specs:
* 802.11g
* 54 Mbps
* 4 poort switch
* ADSL modem (Analoog)
* NAT router
* ADSL 2 en 2+ Ready

[afbeelding]

[...]

Sitecom == Qware :r
Helaas maar ik gebruik maar 1 pc dus al dat andere heb ik dus niet nodig ;( en 60 is echt max budget wat ik er aan mag uitgeven O-)

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is beter sweex of sitecom ?

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Sweex is voor simpel thuis gebruik een primamerk.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:23
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:53:
Maar wat is beter sweex of sitecom ?
Voor mij zijn het beide B-merken. Als ik echt zou moeten kiezen, Sitecom, maar liever iets anders...

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Ik zou voor Sitecom gaan. Ik heb een WL-025 draadloze router en die werkt naar behoren. Sweex heb ik nul ervaring mee op het gebied van internet, maar gezien de ervaringen die ik heb gelezen...

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
Remus schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:57:
Sweex is voor simpel thuis gebruik een primamerk.
het is idd voor simpel thuis gebruik maar moet wel stabiel zijn en niet dat de internet er telkens uit flikkert net zoals wat nu telkens gebeurd met mijn klote LIVEBOX ohnee deadbox.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Als jouw internetverbinding er continu uitklapt, dan zou het ook kunnen zijn dat je signaal gewoon crap is, dan helpt een ander modem niet om het probleem te verhelpen. Heb je al contact gehad met Wanadoo over je problemen?

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
sweex = bagger

niet doen :D

Verwijderd

Topicstarter
Remus schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 20:04:
Als jouw internetverbinding er continu uitklapt, dan zou het ook kunnen zijn dat je signaal gewoon crap is, dan helpt een ander modem niet om het probleem te verhelpen. Heb je al contact gehad met Wanadoo over je problemen?
Jep en een linecheck gedaan de lijn is goed.
En aangezien bijna iedereen de zelfde problemen heeft met de livebox wat ik heb moet het gewoon aan dat ding liggen (BAGGER MODEM)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn keuze is gevallen op speedtouch 516 http://www.speedtouch.nl/support.html
Maar ik heb nog een vraagje ik heb dus wanadoo adsl family en dat gaat via hun eigen netwerk maar als ik de online handleiding van dit modem erbij pak dan support het alleen,

''Dit Windows programma (geschikt voor alle Window-versies) configureert via een Wizard de juiste instellingen in de SpeedTouch 510 modem om snel verbinding met uw provider te krijgen.
U dient wel te weten via welk netwerk (KPN, BBned, Tiscali/BaByXL of Versatel) de verbinding met uw provider tot stand komt (u kunt dit navragen bij uw provider).''

Maar is het gewoon mogelijk om dit modem aan te schaffen ook al heb ik wanadoo netwerk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 14:39:
Maar ik heb nog een vraagje ik heb dus wanadoo adsl family en dat gaat via hun eigen netwerk maar als ik de online handleiding van dit modem erbij pak dan support het alleen,

''Dit Windows programma (geschikt voor alle Window-versies) configureert via een Wizard de juiste instellingen in de SpeedTouch 510 modem om snel verbinding met uw provider te krijgen.
U dient wel te weten via welk netwerk (KPN, BBned, Tiscali/BaByXL of Versatel) de verbinding met uw provider tot stand komt (u kunt dit navragen bij uw provider).''

Maar is het gewoon mogelijk om dit modem aan te schaffen ook al heb ik wanadoo netwerk?
Ik heb wanadoo ADSL en ik kreeg deze modem van kpn dus zal zeker werken

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 14:59

Mentalist

[avdD]

Precies die Sweex heb ik een tijdje terug bij iemand neergelegd ter vervanging van een übergaar E-tech USB geval. Werkt prima, gewoon wat op internetten enzo, werkt normaal. Dat je waarschijnlijk geen 8mbit ermee kan halen of dingen als poort ranges openzetten maakte voor degene voor wie het was niet uit, dan werkt het ding dus gewoon prima :)

Maar OH is geen dumpbak, dus ik move deze thread :

Overige Hardware -> Network Troubleshooting

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 14:39:

Gaan we weer :)
Van de Wanadoo site:

Belangrijke opmerkingen bij de omschrijving "zonder modem" (ADSL Direct)

Als u zich aanmeldt voor Wanadoo ADSL Direct zult u een keuze moeten maken uit de verschillende modem opties. Een van de opties is dat u ADSL zonder modem bestelt.

Deze optie dient u niet te kiezen om in aanmerking te komen voor een eventueel gratis modem! U krijgt hiermee geen modem thuisgestuurd. Deze optie is bestemd voor mensen die reeds over een geschikt ADSL modem beschikken.
Bent u van plan een ander modem te gaan gebruiken dan een van de modems die u direct kunt kiezen in combinatie met Wanadoo ADSL Direct van BBned? Dan zijn de volgende drie punten voor u van belang:
1. U dient na te gaan of uw modem geschikt is voor gebruik in combinatie met Wanadoo ADSL Direct. Dit houdt in dat uw modem aan alle volgende voorwaarden moet voldoen:
U heeft een modem voor een analoge (PSTN-) lijn, dus geen ISDN modem
Uw modem komt voor op deze lijst
Uw modem ondersteunt bovendien PPPoA
[Alleen voor Ethernet modems:] Uw modem ondersteunt bovendien router-functionaleit en kan gebruikersnaam / wachtwoord lokaal opslaan
2. U neemt kennis van het feit dat Wanadoo uitsluitend support kan leveren op de modems die u direct in combinatie met Wanadoo ADSL Direct kunt bestellen

3. Houdt u bij de configuratie van uw modem rekening met in ieder geval de volgende instellingen
(print of noteer deze gegevens, zodat u ze later bij de hand heeft !)
Uw modem dient gebruik te maken van "PPP over ATM"(PPPoA)
VPI=0 / VCI=35

Er wordt een groot aantal SpeedTouch DSL Modems gesupport, maar ik denk dat je met elk modem wel verbinding met Wanadoo ADSL Direct kan maken als PPPoA beschikbaar is

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:39

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb die Sweex router al een jaar of 2 en ik heb er nog nooit gezeik mee gehad. Hij staat nu inmiddels alweer bijna 48 dagen te draaien (constant aan) en de verbinding is nog nooit weggevallen! Ik had ''m ook binnen 5 minuten geconfigureerd en ik had toen ook meteen internet.

Alleen het boekje dat erbij zit klopt niet helemaal. De instructies die erin gegeven worden kloppen niet. Het boekje zegt namelijk dat je naar 192.168.0.1 moet gaan om ''m te configureren, maar dat moet 10.0.0.2 zijn. Dit staat echter wel op de goede manier uitgelegd op de bijgeleverde floppy. Ik weet niet of dit inmiddels al opgelost is, maar toen ik die router kocht, stond die fout erin.

Ik heb er nooit problemen mee gehad en dingen als online games, torrents, msn transfers, p2p programma's, etc werken prima!

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:04
Ik heb de CC400010 van sweex, normaal koop ik nooit dit soort b-merken, maar ik moet zeggen dat ie zijn taak perfect doet. Het klopt helaas inderdaad dat ik geen portranges kan openzetten, maar op zich valt daar mee te leven.

Bij een zonnet-abonnement heb ik een e-tech router gekregen (adsl-modem met 11 Mb/s wifi), maar daar had ik alleen maar problemen mee. Na 2 weken was de software blijven hangen (volgens e-tech), en moest ik hem opsturen. Toen ik hem terug kreeg gebeurde weer hetzelfde binnen 2 weken. Ik gebruik hem nu maar als switch (dat is het enige wat nog werkt als de software blijft hangen)...

Verwijderd

Topicstarter
ja o.k maar dit gaat over Wanadoo Adsl+direct dat gaat over bbned ik heb
Wanadoo Adsl Family dat gaat over wanadoo netwerk, zins kort hebben ze een eigen netwerk

Verwijderd

Topicstarter
OMG ik bel net de helpdesk om de instellingen op te vragen van wanadoo netwerk.
Zeggen zei mij doodleuk van meneer wij mogen u de gegevens niet verstrekken over ons netwerk.
Wij ondersteunen alleen de livebox, en geen andere modem.
WTF is dit :(

Verwijderd

Dit soort topics zijn niet echt de bedoeling hier. Er is genoeg te vinden over ervaringen met bepaalde merken en zoals in Policy - Network Troubleshooting staat wordt het hier een zooitje als iedereen topics gaat starten met 'wat vinden jullie van xx'.

Overigens is het (helaas) gewoon dat ISP's enkel de door hun geleverde apparatuur ondersteunen. Dat maakt het installeren van een ander merk/type vaak erg lastig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.