RAID Configureren op MSI K8N Neo4 Platinum

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 18:27
Ik ben bezig een nieuwe pc in elkaar aan't knutselen met o.a. de volgende onderdelen;
- Moederbord MSI K8N Neo4 Platinum
- 2 HDD Maxtor Diamandmax 10 (200GB)
- AMD Athlon 3800+

Nu zit er op het moederbord 2 x 4 aansluitingen voor RAID de ene gestuurd door Silicon Image en de ander door Nvidia
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/7125.jpg

Ik heb dus m'n schijven aangesloten op die van Nvidia en op goed geluk het zaakje op RAID 0 aan de praat proberen te krijgen aangezien het 135 blz. tellende handleiding van MSI weinig uitkomst bied hoe alles moet staan in m'n Bios e.d.

Dus nu met opstarten blijft hij telkens een tijdje in het volgende beeld hangen.
Afbeeldingslocatie: http://www.mike.demon.nl/1.JPG/

Maar aangezien ik niets heb aangesloten op de sata connectors van Silicon Image, kan je dit zo instellen ergens (Bios ofzo) daar ie gewoon in 1 keer door start naar XP?

En als er iemand is die beter bekend is met dit MSI moederbord, eventueel de optimale configuratie weet wat betreft het Bios hoor ik dat ook graag, want het zeg mij vrij wenig wat je daar aan instellingen kan veranderen!?!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Bij Integrated Peripherals/On-board devices zou je de SiI3114 uit kunnen zetten. :)
In het BIOS dus.

[ Voor 10% gewijzigd door PD2JK op 10-06-2005 18:52 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-02 18:27
Okey......werkt perfect _/-\o_

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-05 13:58
Sorry dat ik de topic terug openzet maar de vraag gaat rechtsreeks naar Whazzzup

Ik wou vragen welke sata aansluitingen jij nu gebruikt hebt? De orange of de paarse? Welke precies want bij m'n opzoekingen op het net heb ik ergens gelezen dat er poorten zijn die niet zo aan te raden zijn omwille van een bug.

Thanks

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik heb zo'n vaag idee dat je een ander bord bedoelt, namelijk de MSI K8N Neo2 Platinum. Bij die plank kun je sata1 en 2 niet gebruiken als je overklokt omdat de locks daar niet goed op werken, de frequentie gaat dan mee omhoog en je sata schijven worden instabiel. Je moet dus altijd Sata 3 en 4 gebruiken.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-05 13:58
Aha ok dan ;-)

Ik wil de nvidia drivers gebruiken voor een RAID0 configuratie. Dus m'n vraag is of ik de orange of de paarse sata slots moet gebruiken...

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 10:05

Knal127

Een raar geval...

@ Kingskawn;
staat duidelijk vermeld in de manual; zie pagina 2-2 voor overzichtsplaatje van het mobo en op pagina 2-17 voor een beschrijving van de poorten.

Paars is dus voor de Nvidia controller en Oranje voor de Sil3114 controller.

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Beetje nutteloze kick dit, aangezien dit gewoon in de manual staat.

Dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.