Duron post niet coldboot

Pagina: 1
Acties:

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Hallo allemaal,

een probleem,
Ik heb een Duron 700, L1 bruggen zijn ingekleurd,. Zit op een MSI K7T PRO2 mobotje.
Met Spire Orb Cooler.

Goed het volgende is er aan de hand.
Als ik hem op 800 draai, op 1.65v. dan gaat alles prima, heel stabiel, geen problemen.
Maar dan, als ik hem op 900 zet, met bv. 1.8v. draait alles ook heel goed, no problems, totdat ik het systeem uitzet.. en opnieuw weer aanzet, dan post het systeem niet, en moet ik Insert ingedrukt houden tijdens het booten.
Cooling is het probleem niet, ding wordt stressed op 800 31 graden.
Met 800 heb ik dit probleem dus absoluut niet, maar alles boven de 800 draait goed, totdat ik een harde reboot doe.
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen ?!

alvast bedankt, Groet, T.A. Busquet

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

ja iets meer volt geven he ? lijkt met logisch of de streepjes beter zetten zodat ze op een hogere snelheid ook hun werk goed doen

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
Beter inkleuren. Ik had hetzelfde na een tijdje. In het begin helemaal niet, maar na een maand op 900 waren blijkbaar de potloodstreepjes verneukt ofzo. Klinkt vaag, maar na opnieuw inkleuren liep'ie weer als een tiet.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Verwijderd

Misschien is het een kwestie van inbranden,
m.a.w. het kan zijn dat de processor eerst een tijdje op de eerst hogere frequentie moet "wennen" voordat de ge-etste baantjes op de chip zich hebben gestabiliseerd. Nouja da's de theorie. 8-)

Bij mij was hetzelfde aan de hand, duurde gewoon een tijdje en verdween nadat ik een tijdje op 1,85 volt had gewerkt.

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Dat probleem had ik ook, je moet even de L7 bruggen inkleuren, zodat hij standaard op 1,85 V boot (in de bios kan je dat weer gewoon op je eigen waarde terugzetten.).
Werkte bij mij perfect.

~**~

• tbusquet
thanks.. dus volgens jullie komt het doordat ze niet goed genoeg ingekleurd zijn ?

en over die L7 bruggen.. hoe moet ik die zetten ? gewoon alles doorverbonden zoals bij de L1 bruggen ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
en over die L7 bruggen.. hoe moet ik die zetten ? gewoon alles doorverbonden zoals bij de L1 bruggen ?
Ja, kijk anders even op http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-03.html

~**~

• tbusquet
thanks Niels :)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb precies hetzelfde met een celly2...vaag probleem
Pagina: 1