ik wordt er helemaal maf van !!!!

Pagina: 1
Acties:

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 07:11

armor

Too much to Do, Too......

Topicstarter
hallo,
ik heb een VRAAG(je):'(,
ik ben nu al een tijdje het internet aan het afzoeken naar gegevens om mijn pc te overclocken (genoeg gevonden) maar ik krijg het maar niet voor elkaar ... ik heb een p233mmx en een gigabyte 586TX3 mb.
ik heb hem alleen nog maar trager gekregen ... op 166 mhz en 220 maar HOGER vergeet het maar.

heeft iemand tips voor mij of is dit !@#$% ding niet te overclocken ...

groeten
robert
uden@home.nl

all work and no play makes Jack a dull boy.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Denk dat je mobo niet hoger kan:(
Mijn 233MMX heeft altijd op 166 gedraaid omdat mijn mobo dat max. aankon:(:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Een tx chipset heeft een MAX fsb van 75 Mhz
dus 266 Mhz zou moeten lukken. Verder spelen met die jumpertjes zou ik zeggen :)

Verwijderd

Uhh ja, hoger zetten kan wat moeilijk zijn.

Effe rekenen.. :)
Ik geloof dat dat bord normaal op 66 loopt, dat betekent dat de multiplier op 3,5 moet staan. (66x3,5=233).

Dat doe je met die CPU door de instelling van de multi op 1,5 te zetten. Dat ziet hij dus als 3,5 multiplier.

Hoger begrijpt de chip niet, dus zou je de FSB hoger moeten zetten.. 75 of zo.

Als je de multi op 2 zet en net zo lang aan de FSB zet tot 'ie boot op 150, want dat is 75x2, heb je de FSB gevonden.

Daarna de multi op 1,5 hetgeen de chip ziet als 3,5 x. Daaaaaan.. zou t'ie dus moeten booten op 263 Mhz.

Vette kans dat de BIOS dat niet snapt en wat anders aangeeft. Je zal dus naar Windows moeten booten en iets als WCPUID of SISOFT Sandra moeten draaien om het te controleren.

Nou, veel plezier bij het experiment nog. :)
Hooi.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Veel 166MMX kunnen op 233 lopen, en een vriend van me had 'm zelfs op 262Mhz lopen. Ik neem aan dat dat ook wel ongeveer het maximale is wat je kunt halen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ex,
hij is bezig met een 233MMX.
:)

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:49

MetalStef

gietijzer

Ik had ook een P200MMX, maar wel op een Asus TX97 plank.

Die proc begrijpt best multipliers van 3,5 dus dat is het probleem niet. En de TX kan tot 83MHz. Dat was volgens het boekje wat Asus erbij leverde, maar het kan natuurlijk best dat de TX bij een andere fabrikant minder hard loopt.
Zelfs mijn HX-plank die ik daarvoor had, kon al 83MHz, al stond dat niet in het boekje :P

Dus: Verder zoeken

Als jouw 233 echt niet harder wil, is het misschien al een overgeclockte 166. Heb je al eens onder de heatsink gekeken? Mijn 200 liep stabiel op 262 (3,5x75) en er zijn 200's en 233's die de 290 hebben gehaald!

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 12 januari 2001 14:27 schreef Hooi het volgende:
Ex,
hij is bezig met een 233MMX.
:)
Ik was misschien niet helemaal duidelijk. Die 166MMX waren vaak gewoon 233MMX met een 166 label erop. En het maximale wat je dus met zo'n ding kan halen is ongeveer 262MHz. Dat bedoelde ik :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

ahhah ;) Dank, nu weet ik meer

• armor
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 07:11

armor

Too much to Do, Too......

Topicstarter
mensen allemaal bedankt voor de tips ...
maar ik krijg dat !@#$% ding niet hoger ;(
wordt dus een nieuw systeempje ....

all work and no play makes Jack a dull boy.

Pagina: 1