HTML-Iframe- Ik krijg borders niet weg

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95804

Topicstarter
Hallo,
Ik ben al de hele dag bezig om uit te zoeken hoe ik de randen aan de linkerkant en bovenkant van mijn iframe wegkrijg.
Ik heb alle threads doorgelopen die ik hier en op internet kon vinden, maar ik krijg het echt niet voor elkaar. Vandaar dus nog een keer deze vraag: hoe moet ik het doen?
Dit is de url:
www.tina-turner.nl/fashion2.htm
En dit is de code, die dus niet helemaal klopt:

<iframe name="iframe" style="filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(opacity=80);" allowtransparency="true" background-color="transparent" align="middle" frameborder="0" width="290" height="420" scrolling="no" img border="0" src="mauricio1.jpg" alt="mauricio1.jpg (15744 bytes)" width="100" height="144"></iframe>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11-2024
Je moet volgens mij nog even padding="0" doen... of nog beter: doe het in CSS.

Overigens zie ik in FireFox die witte rand niet. In MSIE wel.

edit:
BTW, ik zie dat André je vorige topic heeft gesloten omdat 't nogal een 'basic' vraag is. Waarschijnlijk zit er binnen de kortste keren ook een slot op deze, want 't is 'not done' om gelijk een nieuw topic met hetzelfde onderwerp te openen, als de vorige gesloten is.

[ Voor 52% gewijzigd door AxiMaxi op 10-06-2005 17:14 ]

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

niet toevallig leftmargin en topmargin = 0 toevoegen? (weet niet of dat html validated is, maar werkt dacht ik wel :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat werkt allebei niet. En ik weet niet goed hoe ik dat in CSS moet doen, omdat het alleen maar plaatjes zijn en geen aparte pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
HTML:
1
<iframe src="./blaat.html" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" frameborder="0"></iframe>
Dat in combinatie met:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
iframe {
    border: none;
}
Dit geeft bij op een van mijn pagina's een goed iframe zonder border weer in zowel IE als andere browsers.

[ Voor 22% gewijzigd door Harm op 10-06-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben eruit.
Dit is de code:
<iframe name="iframe" style="filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(opacity=80);" allowtransparency="true" background-color="transparent" align="middle" frameborder="0" width="290" height="420" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" img border="0" src="mauricio1.jpg" alt="mauricio1.jpg (15744 bytes)" width="100" height="144"></iframe>

Bedankt allemaal. Kan een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 10:30

André

Analytics dude

Beste felzonnetje, ik heb je mail wel gezien maar ik heb er nog niet op geantwoord. Het is natuurlijk niet de bedoeling om dan zomaar een topic te heropenen. ;)

En het zat dus in je marginheight en marginwidth en margins zijn toch de eerst zaken waar je dan naar gaat kijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.