DPC is eigenlijk helemaal verkeerd bezig

Pagina: 1
Acties:

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 14:38
Ik kwam net onderstaand berichtje tegen op Planet Internet:
Het Witte Huis heeft een voorstel gedaan om de regels voor de export van versleutelingstechnieken en supercomputers te versoepelen. Reden zou zijn met het samenknopen snelle thuiscomputers sneller de zwakkere coderingen te kraken zijn.
Hmmm ik ken wel zo'n samenknoping van veel snelle thuiscomputers. ;)
Maar dit houdt dus eigenlijk in, dat wij als groot Nederlands team, Amerikaanse bedrijven helpen om beter te concurreren ten koste van bijv. Europese (en Nederlandse) encryptie-software producenten. :(

Verwijderd

daar ga ik in ieder geval NIET aan meedoen strax

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 12 januari 2001 07:45 schreef matthijs1985 het volgende:
daar ga ik in ieder geval NIET aan meedoen strax
daar ben je al mee bezig...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Hmmm, dit moet ik echt ff een deep thought geven. dit is koren op de molen van Wildhagen. En ik ben geneigd om er nog in mee te gaan ook. We moeten IMHO onze kwetsbare, Europese, net opstartende, en toch al niet zo denderend lopende Euro economie beschermen. Voordat we overlopen worden door de weightwatchende Cola-light met hamburgers en Elvis cultuur.

Hans Wiegel wil in Friesland een recount. :+

* KeX heeft het niet zo op Amerika.

• Oezie Woezie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

Oezie Woezie

Pim. is de beste

daarom doe ik lekker OGR

een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo

• KeX

KeX

Op vrijdag 12 januari 2001 09:35 schreef Oezie Woezie het volgende:
daarom doe ik lekker OGR
[conspiracy theorie stand]
hmm komt ook van Dnet. Zal der vast op een cruciaal moment ook wel een anti-Nederlandse dan wel Europese uitwerking aan vast zitten. ;)
[/conspiracy theorie stand]

edit:
typo

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:11
Blaattopic

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-05 23:35

Chakotay

Lick here to continue

WAt DPC doet met rc5 (of heel dnet for that matter) is nou niet echt bepaald boeiend om eerlijk te zijn... zo van kijk als je een paar miljoen computers gebruikt kan je een rc5-64 code in 5 jaar kraken!! WOW! Daar heb je wat aan :) Dusse ik blijf gewoon fijn RC5 én OGR doen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• KeX

KeX

Op vrijdag 12 januari 2001 10:35 schreef Mr_Atheist het volgende:
Blaattopic
Klopt. :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gedoe, als ze in de US een veel betere encryptie ontwikkelen, kunnen we nu dus in europa er ook gebruik van maken. Da's alleen maar positief.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:37
Op vrijdag 12 januari 2001 02:27 schreef dyna18 het volgende:
Ik kwam net onderstaand berichtje tegen op Planet Internet:
[..]
Hmmm ik ken wel zo'n samenknoping van veel snelle thuiscomputers. ;)
Maar dit houdt dus eigenlijk in, dat wij als groot Nederlands team, Amerikaanse bedrijven helpen om beter te concurreren ten koste van bijv. Europese (en Nederlandse) encryptie-software producenten. :(
Uhm, nee, dat houd in dat kunstmatige marktbarrieres juist worden opgeheven en er dus een meer doorzichtige, beter functionerende markt ontstaat. Met het kraken van RC5-64 wil distributed.net juist aantonen dat 64 bits veiligheid maar relatief is, en dnet krijgt hiermee in principe van de amerikaanse overheid gelijk :). Vooral het versoepelen van de regels voor supercomputers kan de wereldweide wetenschap ten goede komen, hoewel het voor Nederland weinig uit zal maken (zie Sarah).

We spend our years as a tale that is told

Pagina: 1