Tibia = Slome PC?

Pagina: 1
Acties:

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-08 21:01
Hallo mensen,,

Ik ben helemaal verslaafd aan het spel Tibia (lach niet), dit is een erg simpel spel met graphics die m'n kleine broertje nog met Paint kan maken (screen) maar het gekke is dat het mijn PC ontiegelijk sloom maakt. Niet alleen ik heb hier last van maar al mijn vrienden ook. Ik heb eens gehoord dat het heel veel onnodige bandbreedte zou gebruiken (naar alle PC's in het netwerk onzin sturen), ikzelf denk niet dat dat het probleem is, maargoed... Als ik bij taakbeheer kijk zie ik trouwens dat Tibia zo'n 10mb geheugen gebruikt. Ik heb trouwens ook nagenoeg alles geëxplored en daardoor zijn er zo'n 600 bestandjes van 128kb per stuk bijgekomen. Het grootste probleem is eigenlijk dat ik graag een film wil kijken en ondertussen Tibia wil doen en aangezien ik mijn PC als DVD-speler gebruik gaat dit niet, een film gaat dan namelijk ontzettend laggen het geluid kraakt alleen maar. Wie weet hoe het komt dat Tibia mijn PC zo sloom maakt en wat kan ik er aan doen? Bvd.

Mijn specs btw:
AMD XP 3000+ (2,2ghz)
512mb 400mhz geheugen
En ik draai WinXP Pro SP2

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kijk even hoeveel Tibia aan processor kracht gebruik in taakbeheer (ctrl + alt + del).

Het lijkt er op dat tie het moeilijk heeft.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Games gebruiken meestal 100% cpu gebruik, en dan maakt het niks uit of je een oude pentium 2 of een vette bak heb.

• XhaiKhaL
Hey, idd, 100% CPU verbruik =S, maar hoe kan dat dan..? Het is zo'n simpel spelletje, en is het wat aan te doen? Een limiet instellen ofzo voor dat spel.

Iig thx.

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Je moet er meer rekening houden dat oude spellen gemaakt zijn voor een andere kloksnelheid.
Zoiets merkte ik ook laatst met Baldur's Gate 1.
Ik denk dat je iets virtueel moet gaan proberen

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
XhaiKhaL schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:53:
Hey, idd, 100% CPU verbruik =S, maar hoe kan dat dan..? Het is zo'n simpel spelletje, en is het wat aan te doen? Een limiet instellen ofzo voor dat spel.

Iig thx.
Ook bij nieuwe spellen hoor. Een game zal altijd proberen het maximale eruit te persen wat hij eruit kan persen.

Wat je kan doen is een pentium 4 met HT kopen, die kan 2 processen tegelijkertijd uitvoeren. Of kijken wat er gebeurd als je die game een lage prioriteit meegeeft.

Verwijderd

XhaiKhaL schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:53:

Iig thx.
Als het spel een busy wait gebruikt om de snelheid van het spel te regelen dan krijg je dit probleem dat het spel heel de cpu opeist...

• XhaiKhaL
Icey schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:58:
[...]

Ook bij nieuwe spellen hoor. Een game zal altijd proberen het maximale eruit te persen wat hij eruit kan persen.

Wat je kan doen is een pentium 4 met HT kopen, die kan 2 processen tegelijkertijd uitvoeren. Of kijken wat er gebeurd als je die game een lage prioriteit meegeeft.
Heel erg bedankt voor deze tip, niet te geloven dat zoiets simpels het op kan lossen, ik heb PowerDVD trouwens ook een hogere prioriteit gegeven. Maargoed, het werkt perfect zo, thx :D!

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
Anders gewoon Options -> Graphics -> Advanced pakken en daar de framerate limit verlagen :)

* ThaDaNo is een fervent tutor xD
Pagina: 1