[SD] Werkt wel op Cam maar niet op Laptop ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128143

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb hier een vaagprobleempje. Ik heb een 256 MB Scandisk SD kaartje die ik voor mijn Canon IXUS 30 gebruik. Kaartje werkt gewoon op de camera zonder problemen maar zodra ik hem in mijn ingebouwde cardreader van mijn laptop (ASUS M6) stop zegt ie dat de kaart niet geformatteerd is en of ik dit wil doen. Als ik voor "Ja" ga krijg ik deze venster:

1. SD kaartje is niet 2.59 Gb maar 256 Mb, hoe kan dit ? (Je kan niet veranderen)
2. Een SD kaart voor cams moet in FAT worden geformatteerd en niet in FAT32 (Je kan niet veranderen)

Als ik toch formatteer zegt ie dat het formatteren niet voltooid kan worden ?!? Nu heb ik hier ook aldi USB cardreader liggen die ook SD kan lezen, als ik dezelfde SD kaart in deze usb cardreader stop werk ie gewoon. Je denkt nu meteen aan: Cardreader van je laptop is niet goed maar dat is het niet ! Ik heb hier 2 andere SD kaartjes ligen die gewoon wel werken op mijn laptop cardreader. Ik heb paar keer de drivers opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. Nieuwe XP installatie helpt ook niet. SD kaartje in cam formatteren dan laten lezen op laptop helpt ook niet. Zoeken met google heeft helaas ook niks geleverd.

Weet iemand een oplossing voor mijn vage probleem ? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 27-10-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143164

misschien is niet de kaartlezer kapot.. maar je kaartje?? iig een heel erg vaag probleem, dat ie zegt dat 2.59 gb groot is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 11:49
kijk eens bij diskmanager (of partition magic, of wat voor schijfbeheer tooltje) wat er dan staat bij dat kaartje. Ik heb het idee dat je PC de verkeerde partitie van dat kaartje pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 143164 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:30:
misschien is niet de kaartlezer kapot.. maar je kaartje?? iig een heel erg vaag probleem, dat ie zegt dat 2.59 gb groot is |:(
Dat zou je idd als eerste concluderen maar hoe kan het dan dat ie op andere (USB kaarlezer) wel
werkt ? En op camera zelf ook ?

En owja, ik heb geen idee hoe de probleem ontstaan is. Ik heb altijd veilig verwijderen gedaan...
-krekel- schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:32:
kijk eens bij diskmanager (of partition magic, of wat voor schijfbeheer tooltje) wat er dan staat bij dat kaartje. Ik heb het idee dat je PC de verkeerde partitie van dat kaartje pakt.
Schijfbeheer van windows zelf ziet hem niet, ik ga nu andere schijfbeheer tooltjes prberen..

Edit: Ik heb wel een lege partitie van 2.69 Gb maar wat heeft dat nou met SD kaartje te maken ?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 128143 op 10-06-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Partition Magic ziet hem net als schijfbeheer niet 8)7

Iemand andere suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij werkt weer ! :D

Oplossing: Zoals ik eerder zei had ik een partitie die 2.59 Gb groot was, op een of andere manier had deze conflict met SD kaartje. Ik heb die partitie een andere letter gegeven en mijn SD kaartje werkt
weer !
Pagina: 1