iBook wordt erg warm

Pagina: 1
Acties:

• semicolon
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sinds de laatste paar hitte dagen merk ik dat mijn iBook toch niet zo van hitte houdt.
Nu vraag ik mij af, is dit normaal?
Ik gebruik hem op mijn stage, en hij staat dus aan van 9 tot 17:00. Maar rond de middag begint hij het al warm te krijgen. Maar moet ik mij zorgen maken?

Volgens "Hardware Monitor" devolgende hitte's:
code:
1
2
     52.8?   58.2?   56.8?   37.0?
    Power Supply/Memory Bottomside  Processor Bottomside    Graphics Processor Bottomside   Battery

Is zoiets nou eigenlijk normaal?

:D/-<

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Normaliter hoor je je daar als gebruiker bij een helemaal in elkaar gezette PC/laptop/whatever geen zorgen over te maken: de fabrikant dient er voor te zorgen dat het allemaal koel blijft, en bij echte problemen de boel uitzet.

Heb je toevallig de voeding er altijd in? Die zorgt nl. voor die enorme hitte-ontwikkeling meestal. Je zou sowieso eens moeten kijken of het wel verstandig is om die er altijd in te hebben, mogelijk is het leeg laten lopen beter voor de batterij? Lees http://www.apple.com/batteries/ er eens op na :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Laatste redmiddel:

Afbeeldingslocatie: http://www.macintoys.nl/producten/ibreeze.jpg

• semicolon
  • Niet online
Ja de voeding zit er momenteel idd altijd in. Het leeglaten van de batterij is natuurlijk beter, ik denk dat ik voortaan dan toch maar de oplader pas gebruik als ie laag is ja. Ben zoiezo eens benieuwd naar dat verschil qua hitte. Maar als ik thuis ben, zou ik dan ook gewoon de accu eruit kunnen halen? (gebruik hem momenteel namelijk ook als desktop, tot ik weer meer centjes heb)

-edit
Ja voor thuis komt die waarschijnlijk wel binnenkort erbij, maar om dat ding nou elke keer mee te slepen naar kantoor? Naja zal wel als hij erbij komt een keer proberen.

[ Voor 34% gewijzigd door semicolon op 10-06-2005 16:13 ]

Verwijderd

Kijk anders ook eens bij het exchange program voor de iBook en Powerbook G4. De accu's uit bepaalde series die verkocht zijn tussen oktober 2004 en mei 2005 schijnen nogal warm te worden en krijgen daarom een recall, misschien dat dit de oorzaak is?

Neem het overigens niet te nauw met die data, daar kan best een maand of maar speling inzitten :Y)

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08

RVW

Hoe staan de instellingen in het Energiestand regelpaneel? Op maximale prestaties misschien? Zet die eens wat terug.

• semicolon
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:34:
Kijk anders ook eens bij het exchange program voor de iBook en Powerbook G4. De accu's uit bepaalde series die verkocht zijn tussen oktober 2004 en mei 2005 schijnen nogal warm te worden en krijgen daarom een recall, misschien dat dit de oorzaak is?

Neem het overigens niet te nauw met die data, daar kan best een maand of maar speling inzitten :Y)
Sinds het bekend was al aangemeld, niets meer van gehoord (behalve zo'n email die gewoon gelijk na het formulier verstuurd was.) Maar ik vertrouw wel in Apple ;)

[ Voor 3% gewijzigd door semicolon op 10-06-2005 20:11 ]

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Ik gebruik mijn powerbook momenteel ook als desktop en heb de batterij eruit en em alleen op de voeding staan. Ik mer dat hij dan minder warm wordt dan voeding + batterij, hoewel batterij alleen wel het koelst blijft :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
RVW schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:38:
Hoe staan de instellingen in het Energiestand regelpaneel? Op maximale prestaties misschien? Zet die eens wat terug.
Dit helpt inderdaad, bij mij scheelt het ongeveer 7 graden, al maakt dat voor de werking van de ibook niks uit. Bij 60 graden gaat de ventilator aan, dus je hebt nog even.

PSN: djmurcielago

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:03
Deze temperaturen zijn heel normaal hoor voor een iBookje.. niets aan de hand.. verder, de fan die aanspringt bij 65 Gr is behoorlijk krachtig :)

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik draai mijn iBook nu idle zo'n 33 CPU en 38 GPU. Bij het minste of geringste gebruik, zelfs iTunes of Skype dan wordt hij meteen erg warm, en gaan mijn temps ook richting die waar jij het over hebt.

Het werkt een beetje psygologisch allemaal, omdat ik hem hiervoor al wel een tijd gebruikte, en me nooit druk maakte over hitte. Nu ik weet dat hij soms wel 55 graden wordt, begin ik ineens met allerlei vage cnostructies met boeken en cd doosjes om wat meer lucht bij mijn hete componenten ta leten komen :). Voelt gewoon beter, vooral omdat ik in mijn 'pc tijdperk' ik nog wel eens wat doodgebrand heb.
Pagina: 1