[GTA: SA] Zeer slechte performance

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Yo mede-tweakers, ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen, want dit slaat werkelijk alles.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Ik haal gvd gemiddeld 25 fps. NIet echt normaal voor mijn systeem (zie sig).

Laatste drivers geinstalleerd voor geluidskaart en videokaart (Catalyst 5.6).
Ik begin dit een beetje beu te worden, heb ik eindelijk SA aangeschaft, draait het als dikke koeiestront.

Andere spellen zoals Far cry, doom 3 en een paar andere draaien als een zonnetje.
Waarom SA dan niet?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Verwijderd

resolutie....instellingen....AF....FSAA...

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je zou het topic over GTA: San Andreas eens kunnen doorlezen, daar staat je antwoord namelijk in. Er zit een framelimiter in. Als de oplossing daarvoor bekend is, staat ie wel in dat topic. --> mij onbekend of dat in de opties staat, want ik heb het spel nog niet.

edit:
linkje toegevoegd. Staat nota bene boven dit topic in de active topics.

[ Voor 40% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-06-2005 15:42 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

opties bekijken... is makkelijk te vinden, een beetje moeite doen...

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 23:58

FlyEragon

Alien Monkeys

Frame limiter UITZETTEN bij opties.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Ik draai het op een resolutie van 1024 x768 @ 32 bits. En nee ik ga het niet op 16 bits runnen want dat ziet er werkelijk niet uit. Met de opties heb ik al lopen kloten. Flamelimiter staat uit, AF en AA staan uit. Mipmap staat ook uit.

Kortom: hij zou vloeiend moeten draaien.

Edit: verder heb ik hardwareversnelling op 1 gezet. Dit wil niet baten. Je merkt geen verschil.
Begin me toch echt af te vragen waar het aan kan liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door PcManiaxx op 10-06-2005 15:45 ]

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Ik zal is ff m'n pc formatten en dan laat ik het straks weer weten. :)

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 13:42
ik heb ook wat performance problemen met GTA:SA. terwijl ik toch een vet systeem heb:

AMD Athlon 3000+ @ 3800+ (2500 MHz)
1024 MB G.Skill TCCD RAM
2x XFX GF6600GT SLi

het lijkt mij dat ik op 1600x1200 met alles aan toch makkelijk moet kunnen draaien?

echter, het spel hapert echt om de seconde. niet echt lage framerate maar gewoon vette haperingen, auto's rijden niet vloeiend maar in schokken.

hoe kan dit?

Simon-Paul

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 13:42
maar ff een schopje dan...

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ff de boel terugklokken misschien?
Verder denk ik dat je beter een eigen topic kunt openen in plaats van iemand anders zn topic te kapen :/

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
sp_strikwerda schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:51:
ik heb ook wat performance problemen met GTA:SA. terwijl ik toch een vet systeem heb:

AMD Athlon 3000+ @ 3800+ (2500 MHz)
1024 MB G.Skill TCCD RAM
2x XFX GF6600GT SLi

het lijkt mij dat ik op 1600x1200 met alles aan toch makkelijk moet kunnen draaien?

echter, het spel hapert echt om de seconde. niet echt lage framerate maar gewoon vette haperingen, auto's rijden niet vloeiend maar in schokken.

hoe kan dit?

Simon-Paul
staat er niet misschien een virus scanner of ander proggie op de achtergrond te draaien :?

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
1600x1200 is wel erg hoog hoor, dit spel is echt veeleisend en het aanbevolen systeem om hem te spelen is ook hoog.

Probeer dit anders eens,

- Viewdistance > Vrij hoog moet kunnen dan hoeft ie niet alles vlak voor je neus te renderen.

- Framerate-limiter > UIT

- Refreshrate > 85Hz of eventueel wat hoger (als CRT-monitor dit aankan)

- V-Sync > AAN

- Refreshrate Override > Zelfde als de Refreshrate

Verwijderd

Neogenic schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:34:
1600x1200 is wel erg hoog hoor, dit spel is echt veeleisend en het aanbevolen systeem om hem te spelen is ook hoog.

Probeer dit anders eens,

- Viewdistance > Vrij hoog moet kunnen dan hoeft ie niet alles vlak voor je neus te renderen.

- Framerate-limiter > UIT

- Refreshrate > 85Hz of eventueel wat hoger (als CRT-monitor dit aankan)

- V-Sync > AAN

- Refreshrate Override > Zelfde als de Refreshrate
waar stel je je refreshrate en V sync in dan?
Ik begin er namelijk ook genoeg van te krijgen. Heb SA gekocht, maar werkt helemaal niet soepel, en t moet gewoon soepel kunnen draaien met een 1,7 GHz, 512 Ram, Ati Radeon 9800 Pro. Ik heb al vanalles geprobeerd, opties binnen t spel veranderd, nieuwe drivers etc. niets wil helpen. Wie kan mij helpen?

• Neogenic
  • Laatst online: 17-03-2022
Het Ati Control Panel, die moet je wel eerst geinstallereerd hebben.

https://support.ati.com/i...ask=knowledge&folderID=27

Je komt er zo:

Rechtermuisknop op bureaublad > Eigenschappen > Instellingen > Geavanceerd >

[ Voor 27% gewijzigd door Neogenic op 12-06-2005 15:50 ]

Verwijderd

Ik heb er 85 Hz van kunnen maken, maar dat V-sync kan ik nergens vinden. hoe dan ook, de tips die je gaf hebben niets geholpen. helaas :( het blijft niet goed draaien

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11 21:59

_Christiaan_

Master of SOG

Tweakz,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het maakt zelfs niet uit wat voor instellingen ik aan/uitzet:

640*480*16
AA uit
mipmapping uit
framelimiter uit
FX op low
------------------------>gemiddeld 25 FPS.

1280*1024
mipmapping aan
framelimiter uit
FX op very high
AA op 3 (=hoogst)

Ik word hier echt naar van. Aangezien mijn systeem toch echt wel meer zou moeten trekken:
P4 2,6 met HT, 512 mb PC3200 ram, Geforce 6800 LE (getweakt tot meer dan een normale 6800), nieuwste drivers van al m'n hardware.
Het probleem is dus niet alleen bij Ati kaarten maar ook bij Nvidia.

Ik zat al te denken over meer intern geheugen, maar gezien de reacties laat ik dat toch nog maar even zitten.

Volgens mij gaat het spel gewoon erg onefficiënt om met de textures (die je niet eens op low kan zetten). Of misschien staat de framelimiter altijd op ON. Ik denk dat er wel een patch komt. :)

NOSIG

Verwijderd

bigchristiaan schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:35:
Tweakz,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het maakt zelfs niet uit wat voor instellingen ik aan/uitzet:

640*480*16
AA uit
mipmapping uit
framelimiter uit
FX op low

1280*1024
mipmapping aan
framelimiter uit
FX op very high
AA op 3 (=hoogst)

Ik word hier echt naar van. Aangezien mijn systeem toch echt wel meer zou moeten trekken:
P4 2,6 met HT, 512 mb PC3200 ram, Geforce 6800 LE (getweakt tot meer dan een normale 6800), nieuwste drivers van al m'n hardware.
Het probleem is dus niet alleen bij Ati kaarten maar ook bij Nvidia.

Ik zat al te denken over meer intern geheugen, maar gezien de reacties laat ik dat toch nog maar even zitten.

Volgens mij gaat het spel gewoon erg onefficiënt om met de textures (die je niet eens op low kan zetten). Of misschien staat de framelimiter altijd op ON. Ik denk dat er wel een patch komt. :)
Volgens mij kan je beter eerst kijken of hij ON staat en dan pas posten 8)7

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

FF een cross post uit http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/23577520/ :) . Misschien weet iemand het antwoord...
PcManiaxx schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:10:
Dit is echt te gek voor woorden. Nadat ik was afgekapt met SA vanwege de slechte performance heb ik alles maar is ff op z'n hoogst gezet in de ATI instellingen. 16 AF en 4x AA en het loopt als een zonnetje :o

Kan iemand mij vertellen hoe dat komt? Het lijkt mij toch dat als je alles op z';n max zet dat de boel gaat haperen. In dit geval werkt het juist andersom :?
Afbeeldingslocatie: http://img156.echo.cx/img156/1527/instell4dw.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img156.echo.cx/img156/6417/naamloosstandaardinstell0vp.th.jpg
1

Afbeeldingslocatie: http://img156.echo.cx/img156/2857/naamloos1ec.th.jpg
2

Allebei dezelfde instellingen in GTA. Ik heb dus hetzelfde. Ik snap het ook niet, normaal hoort het toch niks uit te maken als je zelf wat insteld in windows, omdat je dat in een game toch doet (qua AA e.d?) Draaid btw helemaal soepel, ik kan mij trouwens niet voorstellen dat die AA op 6x pakt, in GTA staat die btw gewoon uit.

Nouja , misschien hebben mensen er wat aan :Y)

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Nee. Alleen de instellingen die op "toepassingsgebonden" staan, worden via het spel ingesteld. Als dit vinkje uitstaat, dan override de Ati-driver dus de instellingen van het spel.

Ik ga het truukje ook ff proberen: ben benieuwd of m'n framerate omhoog gaat met AA en FSAA op hoogst!

edit: met de hoogste instellingen wordt de FPS alleen maar lager helaas. Volgens mij komt het hele probleem gewoon door het feit dat er teveel textures zijn. Misschien hebben de mensen met een hoge fps en een goede performance een 256 MB videokaart?

[ Voor 33% gewijzigd door _Christiaan_ op 12-06-2005 22:42 ]

NOSIG

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 07:26

Barca

In Search Of Sunrise

* Barca heeft ook een vraag over de GTA performance.

Bij mij draait GTA perfect op 800x600 en anti-aliasing uit. Ga ik echter naar een hogere resolutie begint het spel te haperen.

Dit spel is zo mooi dat ik niet moeilijk doe om een nieuwe videokaart hiervoor aan te schaffen. Het vakantiegeld is immers binnen. Ik heb nu een GeForce3 Ti200 en mijn verdere systeemspecs staan hier: http://www.tweakers.net/gallery/76019/sys

Kortom; Mijn vraag is dus eigenlijk of de videokaart hier de "beperkende factor" is. Heb ik dit probleem niet meer als ik een nieuwe videokaart aanschaf of kan het ook aan andere zaken liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Barca op 12-06-2005 23:16 ]

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

bigchristiaan schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:28:
Nee. Alleen de instellingen die op "toepassingsgebonden" staan, worden via het spel ingesteld. Als dit vinkje uitstaat, dan override de Ati-driver dus de instellingen van het spel.

Ik ga het truukje ook ff proberen: ben benieuwd of m'n framerate omhoog gaat met AA en FSAA op hoogst!

edit: met de hoogste instellingen wordt de FPS alleen maar lager helaas. Volgens mij komt het hele probleem gewoon door het feit dat er teveel textures zijn. Misschien hebben de mensen met een hoge fps en een goede performance een 256 MB videokaart?
Dus als ik dan het vinkje bij toepassingsgebonden weghaal en AA op 2 zet en FSAA op 2 zet, dan is dat het zelfde als het wel aanvinken (dat toepassingsgebonden) en in het spel AA op 2 zetten?

Ik zal het trouwens straks of morgen avond eens testen.
Gedaan. Ik heb hem op toepassingsgebonden gezet en toen vergeleken zonder. Met toepassingsgebonden aan en in GTA AA op 3x en fx details (oid) op low @ 1024*768*32 hakkelt hij, maar als ik het vinkje weghaal en AA op 6x en FSAA op 16x zet @ 1024*768*32 op low draaid hij goed volgens mij en ziet er véél beter uit.

Toch raar, want de GTA AA gaat maar tot 3x dus. Maar ik zag gewoon duidelijk verschil (vooral bij de wegen, kartellige shit).

[ Voor 22% gewijzigd door Waypoint op 12-06-2005 23:30 ]

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik denk dat 3x in GTA SA betekent, dat de AA op 2^3=8 staat.

Correct me if I'm wrong ;)

NOSIG

Verwijderd

Lui, ik weet het allemaal niet meer hoor, ik begin nu wel een beetje kriegel te worden :'(
alle tips die hier te vinden zijn heb ik opgevolgd, van overbodige proggies afsluiten, tot anti-analising opschroeven etc. maar geen ene moer helpt. SA blijft traag lopen. De graphics zijn ok, maar het beeld hapert gewoon enorm. Het zal wel aan mn kaart liggen (ati radeon 9600 pro 256mb). Rockstar maar een mail gestuurd, maar die reageerd tot nu toe niet :s

Denken jullie dat er een patch uit komt, die dit kan verhelpen? of moet ik maar gaan kijken voor een andere videokaart (Gforce). Want daar heb eigenlijk weinig trek in aangezien deze kaart nog geen jaar oud is.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Wat zijn je overige specs dan?

Verwijderd

P4 1,7 Ghz
512 MB RAM
ATI 9600 256MB

Voldoende lijkt mij.
bovendien heeft mn broertje een minder krachtige pc, met Gforce en daar werkt t spel wel ok.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik heb dxdiag gedaan en de hardware acceleratie van het geluid naar basis gezet, dat scheelt al de helft. Tot nu toe kreeg ik nog maar 1x het wel bekende scherm, morgen ga ik waarschijnlijk format doen omdat dat dat toch al moest

Verwijderd

op mijn pc:
Athlon XP 2800+ @ 3600+
1 gig ram en 9600pro @ xt

werkt het spel erg goed. Alles high, 1024*768, wel 16bit

Andere pc TI4600, 768MB en P4 2000, loopt het spel voor geen meter. Nieuwste videokaart drivers, 800*600 en alles low......

echt wel vaag dit hoor

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Alleen zie je het verschil bij 16 bit en 32 bit in san andreas erg duidelijk. Vind 16 bits persoonlijk niet uizien, erg korrelig.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Volgens mij weet ik het:

Het probleem komt alleen voor bij Pentium processoren. Hopelijk komt er nog eens een patch uit _/-\o_

NOSIG

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

bigchristiaan schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:48:
Volgens mij weet ik het:

Het probleem komt alleen voor bij Pentium processoren. Hopelijk komt er nog eens een patch uit _/-\o_
Er zitten wel meer bugs in het spel maar ik weet zeker dat er een mega-patch voor uitkomt! Vice City en GTA3 kennen ook maar een 1.1 ;-) dus waarschijnlijk komt er maar 1 patch voor uit waar alle bekende problemen mee opgelost worden!

There is no place like ::1

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 17:54
bigchristiaan schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 14:48:
Volgens mij weet ik het:

Mmmmnee... Ik heb een Athlon XP Mobile @3200+, 512MB en een Radeon 9800XT en heb 't zelfde probleem. Hoewel ik 't idee heb dat ik misschien gewoon te hoge eisen stel; als ik de drawing distance minimaliseer en detail op low zet is 't op zich redelijk speelbaar op 1024x768x32. Lijkt me echter niet ok, gezien het feit dat er mensen zijn die 'm perfect aan 't draaien hebben op 1280x1024x32 met alles vol open...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb net alle windows-updates geïnstalleerd, nog steeds geen vooruitgang... Er moet toch iets zijn?

NOSIG

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

FF een crosspost

Ik heb soms dat het spel een seconde of 15 vastloopt en dan een zwart scherm en hij doet het weer. Geluid loopt wel gewoon door, maar beeld bevriest :)

Heb de 5.5 catalyst drivers, hardwareacceleratie op basis (eerst kreeg ik hele tijd vpu recover).

Verder overal de nieuwste drivers, nforce 2, win xp +sp2 etc..

2600 xp+, asus a7n8x, 512 mb ram (pc 3200),radeon 9600 pro(lite) en (voor als het boeit :P ) enermax 420 watt.

Speel op 1280*1024*32, AA uit, FX details low (merk je toch niet zo snel), en draw ding op max.

Mijne draaid nu op 24 fps, da's wel netjes toch?

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:29
? Dit is klinkt echt behoorlijk willekeurig, en duidt meestal dan op een software probleem oid.
Misschien wordt dit een beetje een opsomtopic, maar ik kan je vertellen dat mijn pc wel soepel GTA VC draait.
Hardware? > Nvidia 6800NU, 1024mb pc3200 en een amd 2500+.
Welke settings gebruik ik? 1280x1024 framelimiter off, view distance helemaal voluit, very high settings en 3x AA in game. In de 77.80 drivers een profiel aangemaakt met:
-4xAA
-16xFSAA
-alles op zijn hoogst
-vsync uit

Misschien gebruikt dit spel wel een enorme swap space? Is er genoeg ruimte op jullie harde schijven?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Althalus schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 22:10:
? Dit is klinkt echt behoorlijk willekeurig, en duidt meestal dan op een software probleem oid.
Misschien wordt dit een beetje een opsomtopic, maar ik kan je vertellen dat mijn pc wel soepel GTA VC draait.
Hardware? > Nvidia 6800NU, 1024mb pc3200 en een amd 2500+.
Welke settings gebruik ik? 1280x1024 framelimiter off, view distance helemaal voluit, very high settings en 3x AA in game. In de 77.80 drivers een profiel aangemaakt met:
-4xAA
-16xFSAA
-alles op zijn hoogst
-vsync uit

Misschien gebruikt dit spel wel een enorme swap space? Is er genoeg ruimte op jullie harde schijven?
Mijn c schijf heeft nog maar 415 mb.. maar goed binnen kort format, dus dan zullen we het zien, dan heeft de c weer een paar gig over :)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11 11:17
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 18:39:
P4 1,7 Ghz
512 MB RAM
ATI 9600 256MB

Voldoende lijkt mij.
bovendien heeft mn broertje een minder krachtige pc, met Gforce en daar werkt t spel wel ok.
Vergeet niet dat de 9600 non-pro 256MB niet bepaald een snelle kaart is..
Het geheugen draait op een lagere snelheid dan de 128MB versie, en de non-pro is sowieso al trager dan de pro natuurlijk.

Ik heb zelf een Athlon XP 2000+, Gf4 Ti4400 en 512MB RAM, en hij heeft er hier ook nog wel wat moeite mee om op 1024x768x32 te draaien. Hoewel 1600x1200x16 prima gaat 8)7
Maar zoals wel meerderen zeggen: 16 bits ziet er niet uit in deze game, zeker op de momenten dat je opstuivend water krijgt, of mist ofzo (buiten de stad)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Bij moet doet hij helemaal goed.

Ik draai het spel op 1024x768 met het volgende systeem:
Athlon 64 3500
1GB corsair mem
X800XL 256MB PCI-X
Catalyst 5.6

Hebben jullie ook geprobeerd een refresh lock programma te gebruiken?

Ik zelf gebruik namelijk ATI Tray Tools.

misschien dat de refresh rate het probleem is.....

veel succes in ieder geval

• k5052
  • Laatst online: 28-11 16:26
:X waarom draai je hem zo laag :S?

ik draai nu 1280 x 1024 32 bits en 3x AA met distance op de helft en allles gaat vloeiend op mijn systeem 8)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zie dit sub-forum vol staan met GTA:SA probleem-topics :X
Volgens mij mag er wel een aparte FAQ voor worden gemaakt 8)7

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Het probleem is dat het antwoord op de FAQ in dit topic nog niet gevonden is... :(

Is het niet zo dat iedereen die 1024 MB Ram heeft, geen problemen heeft? Anders koop ik straks nog ff een reepje rambus :Y)

[ Voor 45% gewijzigd door _Christiaan_ op 16-06-2005 16:15 ]

NOSIG

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-11 11:23

Defspace

Administrator

bigchristiaan schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:13:
Het probleem is dat het antwoord op de FAQ in dit topic nog niet gevonden is... :(

Is het niet zo dat iedereen die 1024 MB Ram heeft, geen problemen heeft? Anders koop ik straks nog ff een reepje rambus :Y)
Ik heb idd geen problemen :P
1280x1024 High detail, Frame limiter=on, geen AA, Draw distance=full
Catalyst versie: 5.4

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 22:26
Ik heb ook problemen eigenlijk, het loopt niet echt lekkah. Zie sig, wel 1Gig Ram dus. @16bit kan ik alles flikken (4xAA 4xAA) zonder veel performance verlies, maar op 32bit is het ronduit matig. Ik heb slechts een 64MB videokaart, dat wel, maar de AGP bandbreedte is ok.

Verwijderd

Ik vind het ook voor geen meter lopen. Volgens mij zijn er bepaalde chipsets nog niet helemaal ondersteund, of weet ik wat. Het heeft in ieder geval niets te maken met AMD of Intel of 512MB of 1024.

Ik heb er zelf ook een gig inzitten, maar met het spel draaiend, kom ik nog geeneens over de 400MB in windows. Zouden ze de effecten misschien allemaal als shader effecten doen, dus life, en niet grotere textures? Of zeg ik iets onzinnigs?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
bigchristiaan schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 16:13:
Dan weten de mensen tenminste dat het een bekend probleem is en er nog geen oplossing is gevonden. Zou een helehoop posts en reperterende vragen moeten schelen dacht ik zo.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:19
Ik had eerst ook bagger performance (moest draaien op 800x600@16bit, ging nog steeds niet lekker)
Daarna heb ik nieuwe audio en video drivers geinstalleerd en nu gaat het een stuk beter :) (1024x786@16bit met 4x AA en 8x aniso, 1024x786@32bit zonder AA gaat allebei soepel, 32bit en AA is niet zo'n heel goede combo, maar gaat wel nog steeds beter dan eerst)

Ik heb een Geforce 6800LE (getweaked, uiteraard)
en een Hercules Fortissimo gamesound II

Verder een AthlonXP 1600+, 1GB ram, Windows 2000 AS, SiS chipset

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

6800gt met ultrabios (alleen de core op 380 ipv 425) 1 gig geheugen 3200+, AA 3, 1600x1200x32 details op very high en alles draait als een zonnetje, vreemd is echter wel dat toen ik nog een gt bios had, met mem en core op dezelfde speed als nu ik wel af en toe een lichte hapering had.

[ Voor 54% gewijzigd door |sWORDs| op 16-06-2005 17:59 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Volgens mij is het spel gewoon erg onefficient. Hopelijk komt er een patch ofzo.

NOSIG

Verwijderd

laten we t hopen, want hier word ik niet gelukkig van :'(

• swampy
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Yupz, het zijn gewoon bugs.... we moeten wachten op de mega-patch!

There is no place like ::1

Verwijderd

is er al n patch?

Verwijderd

Mocht je later een hoge functie oid krijgen dan kun je mensen vragen dingen voor je uit te zoeken tot die tijd mag je het zelf doen :)

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-10 07:57
@ TS, zet even neer wat voor systeem je heb, niet iedereen heeft sigs aan staan in zijn voorkeuren.

Heb je de omega's al eens geprobeerd?
Had eerst met cat. 5.6 ook probs, liep brak en spel klapte er ook nog eens uit na 7/10 minuten met de melding dat er een "invalid pixel format" had plaats gevonden. (kon ik in de eventviewer terugzien).

Sinds de laatste omega ( op basis van 5.6) geen problemen meer.
Kan helaas niet controleren of dat op elke resolutie zo is, tft hier gaat helaas maar tot 1024 :'(

Heb wel een vergelijkbaar systeem als jou, maar dan met een 9700pro en dat gaat prima.
Als ik maar van mijn AA enzo afblijf, want dat dan gaat het wel wat haperen hier en daar.

[ Voor 3% gewijzigd door Banshee op 06-07-2005 07:38 ]

Verwijderd

T ligt echt aan directx, als je de hardware versnelling van geluid op 0 zet, dan draait SA zonder haperingen, echt een wereld van verschil!

Verwijderd

Idd je moet het zo doen:

start > uitvoeren > dxdiag

dan bij tabblad geluid de balk van hardwareversnelling op standaard zetten.

Verder zijn deze instellingen ook goed:

draw distance voluit. (hoeft hij niet heletijd zoveel te renderen)
framelimiter uit
mipmaps off
aa off

nu draait hij zelfs bij mij aardig goed
athlon 2100+
fx 5700 le
moederbord 3 jaar oud...

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 21:59
Hardwareversnelling op standaard zorgt er bij mij al voor dat winamp niet langer de muziek over alle boxjes heen mikt, en om nou elke keer dat ik GTA:SA opstart die setting aan te gaan lopen passen lijkt me ook geen goed plan..

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:53:
Lui, ik weet het allemaal niet meer hoor, ik begin nu wel een beetje kriegel te worden :'(
alle tips die hier te vinden zijn heb ik opgevolgd, van overbodige proggies afsluiten, tot anti-analising opschroeven etc. maar geen ene moer helpt. SA blijft traag lopen. De graphics zijn ok, maar het beeld hapert gewoon enorm. Het zal wel aan mn kaart liggen (ati radeon 9600 pro 256mb). Rockstar maar een mail gestuurd, maar die reageerd tot nu toe niet :s

Denken jullie dat er een patch uit komt, die dit kan verhelpen? of moet ik maar gaan kijken voor een andere videokaart (Gforce). Want daar heb eigenlijk weinig trek in aangezien deze kaart nog geen jaar oud is.
Heb je Omega drivers al eens geprobeerd ? zo nee, ff doen!
Pagina: 1