Squirrelmail met uw-imapd werkt niet meer na Debian update

Pagina: 1
Acties:

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:09

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Ik heb een paar dagen terug een 'apt-get dist-upgrade' gedaan waardoor er van alles werdt geupdate ( _/-\o_ ) maar toen heeft hij ten eerste allemaal packages weggegooid en er weer een standaard install van gemaakt (vervelend maar deels opgelost) maar ik kreeg ineens allemaal mails van vrienden dat de webmail eruit lag...

Het probleem is duidelijk, exact hetzelfde als deze:
SquirrelMail met MD5 passwords
ERROR:
Bad request: The IMAP server is reporting that plain text logins are disabled. Using CRAM-MD5 or DIGEST-MD5 authentication instead may work. Also, the use of TLS may allow SquirrelMail to login. Please contact your system administrator and report this error.
Maar het is "NOT-SUPPORTED" door SquirellMail/mijn install, ik heb SSL etc. geprobeerd maar tot nu toe werkt dat niet. Andere imapd server werkt ook niet (courier) want dan kan ik ineens niet meer inloggen...

Het probleem is opzich duidelijk, 'plain-text' logins zijn niet meer mogelijk maar ik kan nergens oplossingen vinden hoe ik dit weer aan kan zetten, en ik kan ook GEEN configs ergens vinden of dan wel hulp op Google die werkt.

Wie heeft dit probleem eerder gehad en weet hier de oplossing voor, of weet alleen de oplossing? :+

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:35
Dit probleem heb ik ook gehad. Geen idee hoe ik dat toen heb opgelost, maar misschien vind je jouw oplossing hier: http://www.squirrelmail.org/wiki/en_US/UWLoginDisabled

Overigens weet ik nog wel vrij goed dat ik flink wat moeite had met een goede IMAP-server vinden. UW-IMAP is het niet geworden, courier ook niet - maar Dovecot-imapd draait nu al een flink aantal maanden probleemloos in combinatie met mutt (commandline mailreader), squirrelmail en Thunderbird vanaf een windows-pc.

• aKra

aKra

Topicstarter
M_v_A schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:56:
Dit probleem heb ik ook gehad. Geen idee hoe ik dat toen heb opgelost, maar misschien vind je jouw oplossing hier: http://www.squirrelmail.org/wiki/en_US/UWLoginDisabled

Overigens weet ik nog wel vrij goed dat ik flink wat moeite had met een goede IMAP-server vinden. UW-IMAP is het niet geworden, courier ook niet - maar Dovecot-imapd draait nu al een flink aantal maanden probleemloos in combinatie met mutt (commandline mailreader), squirrelmail en Thunderbird vanaf een windows-pc.
Ik heb dus even 'dovecot' geinstalleerd maar dan krijg ik dit soort taferelen:
ERROR
Error connecting to IMAP server: localhost.
111 : Connection refused

• aKra

aKra

Topicstarter
(En nog even lekker voor de informatie, ik kan geen eigen compile maken met plaintext logins allowed omdat het hele compilen vastloopt op honderden manieren en ik ga nu met een kutkop naar huis toe en in me bed liggen, deze LAN gaat straks nog levens eisen met mijn humeur! :X)

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 13:58
Luistert je Dovecot IMAP server wel op localhost?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• vanaalten
Voor het geval je er iets aan hebt:
/etc/dovecot/dovecot.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
protocols = imap imaps pop3 pop3s
login = imap
login = pop3
mail_extra_groups = mail
auth = default
auth_mechanisms = plain
auth_userdb = passwd
auth_passdb = pam
auth_user = root

Verder heb ik hier nog een site gevonden die vrij duidelijk beschrijft hoe je het IMAP-deel zelf kan debuggen (dus niet Dovecot specifiek). Onder andere beschrijft het een telnet sessie waarbij ik vast de tip kan geven: de '.' aan het begin van een regel met commando moet je ook intikken!

• Sir Isaac
  • Laatst online: 21-05-2025
Enigzins off topic:
Hoe bevalt dovecot in vergelijking met courier? Ik heb zelf courier draaien, maar die doorgrond ik echt niet. Onzettend slecht gedocumenteerd.
Ik overweeg om als ik weer tijd heb over te stappen op dovecot. Mijn eerste indruk was dat die een stuk doorzichter is wat betreft zijn configuratie. En hij schijnt ook snel en veilig te zijn. Wat zijn jullie ervaringen?

• vanaalten
Sir Isaac schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:51:
Enigzins off topic:
Hoe bevalt dovecot in vergelijking met courier? Ik heb zelf courier draaien, maar die doorgrond ik echt niet. Onzettend slecht gedocumenteerd.
Ik overweeg om als ik weer tijd heb over te stappen op dovecot. Mijn eerste indruk was dat die een stuk doorzichter is wat betreft zijn configuratie. En hij schijnt ook snel en veilig te zijn. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb het nooit echt vergeleken. Dovecot doet z'n werk, ik merk er eigenlijk niets van dat 'ie er tussen zit. Ik had destijds gewoon wat moeite om een IMAP-server te vinden die gewoon goed werkte, ook in combinatie met Squirrelmail. Dovecot werkte als ik het mij goed herinnerde praktisch out-of-the-box.

Wat documentatie betreft: ik heb geen man-page van de config file, maar de config file zoals bij mij geinstalleerd werd (Debian Sarge) bevat alle documentatie ervan. Is zo'n 500 regels lang, als je al het commentaar weghaalt hou je dus tien regels of zo over. Genoeg documentatie lijkt mij dus...
Pagina: 1