Toon posts:

64-bit

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een noep vraagje. Ik sta op het punt om een AMD 64 3500+ systeem aan te schaffen. Wat veranderd er concreet met een 64-bit systeem? Ik bedoel, moet ik nu een 64-bit versie van windows XP pro gaan ronselen? En moeten alle programma's nu in 64-bit versie zijn? Ik zag al eens ergens een versie van FarCry 64-bit maar heb verder maar weinig programma's/spellen gezien in 64-bit versie.

Zijn er nog andere dingen waar ik aan moet denken voordat ik de overstap maak?

Alvast bedankt...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 15:13 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:18

Piggen

Lekker bakkie

Nee hoor, de Athlon64 kan zowel op 32- als in 64-bit werken :)

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Let wel op, niet alle 32bit programma's werken er perfect op (hoewel het wel zou moeten) & je drivers moeten 64bit zijn.

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het wel voordelen om bv een 64-bit besturingssysteem te draaien? Werkt dat sneller of stabieler of zo?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
sneller vooral
verder:

google

[ Voor 41% gewijzigd door sjongenelen op 10-06-2005 15:17 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
google bood niet zo'n uitkomst eerlijk gezegd, zal wel verkeerde query invoeren.
Evengoed, bedankt

Verwijderd

sowieso is op dit moment op bijna elk punt de Athlon 64 sneller dat de PIV. Er is inderdaad een groot snelheidsverschil tussen een 64 bit os draaien en een 32, maar let wel dat veel 32 bit progs niet onder win xp 64 bit draaien. Daarom kan je bijvoorbeel een dual-boot maken?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Hoi Prelude82,

Op Gathering of Tweakers verwachten we dat je eerst zelf wat rondzoekt voordat je een topic opent. Toch haal ik uit je topicstart dat je dit niet hebt gedaan. Dit valt toch allemaal wel te vinden met wat simpel zoeken en rondkijken op o.a.Google. :)

Ik zou je nog even willen aanraden om Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens goed door te nemen. Ook vraag ik je om volgende keer een verduidelijkende titel te kiezen. '64-bit' zegt namelijk weinig over je probleem. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.