[laptop] procerssor vergelijkbaar met xp 2500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
ik heb hier een vaste pc staan met een athlon xp 2500 (oc naar 2800) en wil deze misschien aan mijn vader geven en die geeft mij dan een vergelijkbare laptop, die nog aangeschaft moet worden...

maar wat voor processor is vergelijkbaar?
ik vond in de cls alleen maar een vergelijking tussen de pentium-m en de xp-m
maar welke pentium-m is vergelijkbaar met mijn huidige processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een Centrino 1,5 a 1,6. :) Die zal niet vele onderdoen (misschien wel iets sneller ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:12:
Neem een Centrino 1,5 a 1,6. :) Die zal niet vele onderdoen (misschien wel iets sneller ;) )
Centrino is geen cpu :P

En er zijn nogal wat p-m's ook

Banias, Dothan, Dothan Sonoma :)

Zit toch nogal een verschil tussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:27:
[...]

Centrino is geen cpu :P

En er zijn nogal wat p-m's ook

Banias, Dothan, Dothan Sonoma :)

Zit toch nogal een verschil tussen :)
Centrino is geen cpu hehe 8)7 , zo mag het pas heten als het mobo+wlan+cpu dus heeft (check daarvoor het centrino topic). maarja het is dus een p-m zonder die andere dingen ;)
Banias is ouderwets en koopt niemand meer echt (iig de neiuwere laptops hebben allemaal een Dothan).

En ik ga dus ook gewoon van een Dothan uit :) , wat erg logisch is als je een beetje erin verdiept. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:49:
[...]

Centrino is geen cpu hehe 8)7 , zo mag het pas heten als het mobo+wlan+cpu dus heeft (check daarvoor het centrino topic). maarja het is dus een p-m zonder die andere dingen ;)
Banias is ouderwets en koopt niemand meer echt (iig de neiuwere laptops hebben allemaal een Dothan).

En ik ga dus ook gewoon van een Dothan uit :) , wat erg logisch is als je een beetje erin verdiept. :Y)
Juist, want de sonoma gebruikt DDR 2 wat een hogere CL heeft en het 915 chipset gebruikt meer energie..

Ik heb btw baniasen en dothans gebruikt... en zoveel verschil was er niet tijdens normaal Windows gebruik, alleen als je ging encoden en zulke dingen merkte je die 2mb vs de 1mb wel. Maar niet in de trand van wow... dat is 200 euro meer waard :)