Toon posts:

hauppauge zonder kleur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik wil capture van mijn video camera naar mijn pc d.m.v. een svideo kabel en een willekeurig programma kan dit alleen in zwart wit :s
Ik wil natuurlijk kleur hebben maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Heb al van alles geprobeerd drivers andere camera maar het lukt niet. Via de webcam is het wel in kleur. maar dat is ook wel logisch...

Ik heb de volgende tv/capture card:
Hauppauge WinTV-PVR-150MCE
Zoals gezegd staat deze via s-video op de pc en met movie maker wil ik het overzetten.
Ik krijg ook beeld te zien en kan ook capturen alleen is het dan zwart wit zeg maar!
Ook als ik het via de gele witte en rode kabels doe blijft het zwart wit.
Ik heb ook even een sreenshot gemaakt met info waaraan ik denk dat het ligt maar ik kan er niks mee, zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/22284QAj6Zqqi.JPG

Je ziet dat ik niet kan instellen kleur inschakelen.
Ik heb de volgende drivers geïnstalleerd:
http://www.hauppauge.com/pages/support/support_mce.html

En het zo gedaan zoals er staat dus uitgepakt alle andere drivers eraf en reboot, nieuwe hardware drivers erop via zelf kiezen. Maar dan kan ik geen kleur.
;{ !!!PLZ HELP!!! ;{

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:48
kun je aangeven of je pal of ntsc wilt (effe mee gaan spelen).... is vaak een probleem met de pc naar tv.

dus wellicht is dit hier ook van toepassing!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt alsof alleen luminance overkomt zonder chrominance - zeker dat beide appaaraten (cam + capturekaart) op S-Video ingesteld zijn :?

Als het echt niet wil lukken kun je waarschijnlijk via composite wel gewoon kleur krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Oeps

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet voor de tv maar gewoon om de beelden van het camera bandje via de camera over te zetten naar de pc.
De svideo heeft 4 pinnen maar als ik die op me tv doe heb ik wel kleur!
Dus dat verhaal klopt niet.
Via composite dus de 3 stekkers rood geel wit wil het ook niet werken... ook alleen zwart wit dus ik kom er nog steeds niet uit!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 16:52:
Heeft je S-Video 4 pinnen dan heb je geen kleur, je RGB komt dan niet over, je moet een SVIDEO met 7 pinnen hebben voor kleur
Da's onzin. S-Video is gewoon 4 pins, punt-uit.

Een 7-pins ding, zoals je vaak op bv laptops en videokaarten ziet, is gewoon een S-Video plugje, met een paar extra pinnetjes zodat er ook composiet uitgevoerd wordt (=gele tulp, vandaar ook een verloopplugje erbij)
Dat ie het bij jouw dan ineeens wel doet, komt doordat je TV waarschijnlijk geen S-video ondersteunt, en 't dan via composiet doet.

Temeer omdat TS zegt dat t ook bij composiet zwart-wit is, kan ik eigenlijk maar 1 ding bedenken, en dat is, zoals gezegd, dat je capture device op NTSC (of secam?) staat.

Macrovision protectie kan ook rare effecten geven, maar goed, 't gaat om zelf opgenomen bandjes dus dat lijkt me niet relevant.

Verwijderd

DJSmiley schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:03:
[...]

Da's onzin. S-Video is gewoon 4 pins, punt-uit.

Een 7-pins ding, zoals je vaak op bv laptops en videokaarten ziet, is gewoon een S-Video plugje, met een paar extra pinnetjes zodat er ook composiet uitgevoerd wordt (=gele tulp, vandaar ook een verloopplugje erbij)
Dat ie het bij jouw dan ineeens wel doet, komt doordat je TV waarschijnlijk geen S-video ondersteunt, en 't dan via composiet doet.

Temeer omdat TS zegt dat t ook bij composiet zwart-wit is, kan ik eigenlijk maar 1 ding bedenken, en dat is, zoals gezegd, dat je capture device op NTSC (of secam?) staat.

Macrovision protectie kan ook rare effecten geven, maar goed, 't gaat om zelf opgenomen bandjes dus dat lijkt me niet relevant.
Hmmm dan ben ik verkeerd voorgelicht, waarom krijg ik dan geen kleur met vier pinnen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:59:
[...]

Hmmm dan ben ik verkeerd voorgelicht, waarom krijg ik dan geen kleur met vier pinnen?
Je hebt je je 2e beeldscherm waarschijnlijk niet primair gezet...
Pagina: 1