Toon posts:

[Debian] KDM geinstalleerd: vage console bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk overgestapt op linux, ik draai op mijn goede pc, de XP 3200+, nu debian gnu/linux met kde. Alleen de X inlog ziet er niet uit, en kde daarna ook niet, dus kdm geinstalleerd. Nu start kdm netjes bij het opstarten, maar dan komt linksboven een terminal zonder randen, en daaromheen alleen maar vage strepen, als sneeuw op een televisie. Typ je in die terminal: startkde, dan gaat hij het inlogscherm met kde starten, maar, die terminal blijft, dit keer met een rand van kde eromheen, en als je die afsluit, sluit kde ook. Hier een pic van de terminal met rand (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.computator.nl/temp/vagescreen.gif

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

kdm is een display manager, waarmee je een X sessie kunt starten. niet alleen kde, maar ook gnome, *box, windowmaker, maar ook een "lege" X sessie, met alleen een terminal. die heb jij dus. er staat geen rand om die terminal heen omdat er geen windowmanager actief is.

Kies de juiste sessie bij het inloggen...

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
waar kies ik dat? Dit probleem komt direct, niet eerst inloggen en dan dat scherm, dat scherm is er meteen, pas na wat getyp kom je bij het inlogscherm.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:55:
waar kies ik dat? Dit probleem komt direct, niet eerst inloggen en dan dat scherm, dat scherm is er meteen, pas na wat getyp kom je bij het inlogscherm.
dan staat kdm ingesteld op automatisch paswordless inloggen, je kunt uitloggen, waarna je alsnog het inlogscherm te zien krijgt.

It sounds like it could be either bad hardware or software