[XP / Msn Messenger] freezed 1 minuut na aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05
Dit probleem speelt al een lange tijd, en weet daarom ook niet wat er toendertijd is veranderd.

Wanneer ik me aanmeld laat hij mijn lijst zien en freezed msn messenger. De rest van mijn programma's kan ik nog wel gebruiken.
Na een minuut springt mijn hele rechter-gedeelte van mijn scherm vol met mensen die online komen, omdat hij het dan weer doet.
Het probleem doet zich niet alleen voor na het aanmelden in windows, maar ook als ik msn messenger afsluit en weer opstart, of af- en aanmeld.

Al geprobeerd:
  • Andere versies van msn messenger. Geen resultaat.
  • Hitmanpro en verschillende virusscanners erover heen gehaald. Geen resultaat. Ook niet in veilige modus.
  • Reinstall OS. Geen resultaat.
  • Clean install OS en puur alleen msn messenger installeren. Geen resultaat.
  • SP2 geïnstalleerd. Geen resultaat.
Nadat msn messenger het weer doet kan ik gewoon alles. Bestanden versturen/ontvangen tot aan mensen toevoegen/blokekren. Hij freezed niet meer dan.

Msn messenger: Versie 7.0 (build 7.0.0.831)

Zie ik iets over het hoofd?
Zijn er mensen die eenzelfde probleem ervaren?
Heeft het iets te doen met poortmappen? (ik denk van niet)

[ Voor 8% gewijzigd door dailyleaf op 10-06-2005 15:02 ]

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• dailyleaf
Afbeeldingslocatie: http://smileys.smileycentral.com/cat/10/10_1_102v.gif

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-08 10:57
Heb hetzelfde gezien bij een klasgenoot van me als hij draadloos verbonden was. Daar wordt alleen die één minuut niet gehaald, meestal is het 25-30 sec.
Later is hij wat aan het kloten geweest met drivers van videokaart en geluidskaart en daarna heb ik hem er nooit meer over gehoord ( maar ik weet niet of het probleem ook weg is ).

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-08 23:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je toevallig windows messenger nog aan staan die zichzelf tegelijkertijd aan wil melden? Zou kunnen dat die roet in het eten gooit; aangezien je niet met SP2 draait (waarin windows messenger standaard wordt uitgeschakeld / niet meer standaard wordt opgestart) zou dat wel eens kunnen helpen :)

Dit doe je door met gpedit.msc (start --> uitvoeren --> gpedit.msc) en dan de windows onderdelen, messenger, en dan lekker uitschakelen :)

Waar ik zelf aan zit te denken is dat MSN7 eigenlijk een beetje uit gaan van een XP SP2 - als je vanwege hardware nog op win98 zit denk ik niet dat msn7 lekker gaat draaien ;) Zou best wel eens kunnen dat ie pre SP2 XP's een beetje bijt op het gebied van windows messenger, ook omdat MSN7 natuurlijk een stuk van de windows-messenger functionaliteit heeft meegekregen :)

[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 13-06-2005 09:02 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 12:30
ik heb zelf ook last van dit probleem.. alleen vind ik het niet zo heel erg irritant, maar als ik het kan oplossen, graag :*)

ik draai zelf WindowsXP met SP2, een AMD64 3000+ met 512mb ram en ik heb windows messenger eraf liggen.. toen het er nog op stond waren msn en windows messenger alleen maar in gevecht en had ik dit probleem ook.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Verwijderd

Zelfde probleem hier. AMD 64 2800+, Windows XP Media Centre 2005 SP2 NL. Probleem is spontaan ontstaan op zelfde OS en zelfde installatie. Erg irritant.

• dailyleaf
gertvdijk schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:56:
Heb hetzelfde gezien bij een klasgenoot van me als hij draadloos verbonden was. Daar wordt alleen die één minuut niet gehaald, meestal is het 25-30 sec.
Later is hij wat aan het kloten geweest met drivers van videokaart en geluidskaart en daarna heb ik hem er nooit meer over gehoord ( maar ik weet niet of het probleem ook weg is ).
Ik ben verbonden met een draadje.
Ik ben anti-draadloos.
The_Eagle schreef op maandag 13 juni 2005 @ 08:59:
Heb je toevallig windows messenger nog aan staan die zichzelf tegelijkertijd aan wil melden? Zou kunnen dat die roet in het eten gooit; aangezien je niet met SP2 draait (waarin windows messenger standaard wordt uitgeschakeld / niet meer standaard wordt opgestart) zou dat wel eens kunnen helpen :)
Windows messenger heb ik gedeïnstalleerd via 'Conf-scherm - software - windows onderdelen - windows messenger uitvinken'
Jassy schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:05:
ik heb zelf ook last van dit probleem.. alleen vind ik het niet zo heel erg irritant, maar als ik het kan oplossen, graag :*)

ik draai zelf WindowsXP met SP2, een AMD64 3000+ met 512mb ram en ik heb windows messenger eraf liggen.. toen het er nog op stond waren msn en windows messenger alleen maar in gevecht en had ik dit probleem ook.
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:08:
Zelfde probleem hier. AMD 64 2800+, Windows XP Media Centre 2005 SP2 NL. Probleem is spontaan ontstaan op zelfde OS en zelfde installatie. Erg irritant.
Ik zou graag ook even zien wat je verder nog geprobeerd hebt.
Alleen vermelden dat je hetzelfde probleem hebt, heeft natuurlijk niemand iets aan

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Kheb dit vroeger ook gehad, en t heeft ws wel met poortmappen te maken. Als je het niet erg vindt dat filetransfers traag gaan kun je UPnP op je router uitzetten, ben je er waarschijnlijk van af. 't Kwam toen ik t had door een router die UPnP requests traag afhandelde (Sitecom DC-202). Nu met mn SpeedTouch 510 gaat 't snel genoeg en hangt MSN niet meer. Ovgs, de Sweex LB000021 handelt t normaal ook snel genoeg af, mocht je je router willen vervangen.

• dailyleaf
misbehavingman schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:21:
Kheb dit vroeger ook gehad, en t heeft ws wel met poortmappen te maken. Als je het niet erg vindt dat filetransfers traag gaan kun je UPnP op je router uitzetten, ben je er waarschijnlijk van af. 't Kwam toen ik t had door een router die UPnP requests traag afhandelde (Sitecom DC-202). Nu met mn SpeedTouch 510 gaat 't snel genoeg en hangt MSN niet meer. Ovgs, de Sweex LB000021 handelt t normaal ook snel genoeg af, mocht je je router willen vervangen.
Beide apparaten heb ik hier thuis achter elkaar staan.
Ik zal eens kijken of ik de dc-202 ertussenuit kan halen en wat voor gevolg dit heeft.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
Weet je trouwens of jouw account op andere computers ook 'vreemd' doet?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Pagina: 1