Ik heb afgelopen november zelf een systeem samengesteld en inelkaar laten zetten door het bedrijf waar ik het systeem bestelde. Helaas heb ik vaak problemen met het systeem. Het wordt te warm. Vooral de 3,2 prescott. Die ligt altijd boven de 60 graden. Daarnaast loopt de pc vaak vast, en heb ik diverse andere problemen met de pc. Ik heb 2 papst ventilators gekocht maar het helpt bijna niet.
Mijn systeem:
- Pentium 3,2 Ghz Prescott
- Abit IC7(-G) (Chipset i875P)
- 2 x 512 MB ram
- GeForce 6800 LE
- Creative Audigy
- DVDrom en DVDwriter
- 160 GB harddisk (is lekker koel genoeg)
- Voeding is een 400 wats Zalman
Koelers:
Processor: Zalman CNPS7000B-Cu
Videokaart: Arctic NV Silencer 5
De videokaart is ongeveer 55 graden met de NV Silencer. Niet veel problemen ermee. Helaas kan de Zalman niet zorgen voor een koelere processor. Daarnaast maakt het akelig veel lawaai. Ik heb vernomen dat dat normaal is. Ik laat hem op 50% draaien, veel minder lawaai, en de temperatuur gewoon hetzelfde. Dus boven de 60 graden. Je zou dan verwachten, dat als ik het 100% zou laten draaien de temperatuur zou dalen. Maar nee. Het blijft gewoon hetzelfde, en soms hoger.
Er was geen plek meer voor de Nortbrighe, dus had ik de fan eruit gehaald. De Zalman koeler koelt de Northbridge ook voldoende.
Maar het systeem is onstabiel en te heet.
Hoe kan ik dit systeem (incl. processor) koeler maken?
Mijn systeem:
- Pentium 3,2 Ghz Prescott
- Abit IC7(-G) (Chipset i875P)
- 2 x 512 MB ram
- GeForce 6800 LE
- Creative Audigy
- DVDrom en DVDwriter
- 160 GB harddisk (is lekker koel genoeg)
- Voeding is een 400 wats Zalman
Koelers:
Processor: Zalman CNPS7000B-Cu
Videokaart: Arctic NV Silencer 5
De videokaart is ongeveer 55 graden met de NV Silencer. Niet veel problemen ermee. Helaas kan de Zalman niet zorgen voor een koelere processor. Daarnaast maakt het akelig veel lawaai. Ik heb vernomen dat dat normaal is. Ik laat hem op 50% draaien, veel minder lawaai, en de temperatuur gewoon hetzelfde. Dus boven de 60 graden. Je zou dan verwachten, dat als ik het 100% zou laten draaien de temperatuur zou dalen. Maar nee. Het blijft gewoon hetzelfde, en soms hoger.
Er was geen plek meer voor de Nortbrighe, dus had ik de fan eruit gehaald. De Zalman koeler koelt de Northbridge ook voldoende.
Maar het systeem is onstabiel en te heet.
Hoe kan ik dit systeem (incl. processor) koeler maken?