Ik heb een vraagje, telkens als ik mijn applicatie compile maakt hij heel wat keren verbinding met de db om alle gegevens op te halen die ik nodig heb voor mijn applicatie. ik weet dit omdat ik voor elke connectie een System.out.println gemaakt heb!
Ik vraag me af of het niet zo kan dat als je pas een knop indrukt dat hij dan de gegevens ophaald.
mijn db class ziet er zo uit
ik zie heel vaak in voorbeelden dat er een interface wordt gemaakt, maar wat houd dat dan in??
wat nog een probleem is, is dat als ik gegevens heb toegevoegd ik eerst weer het programma moet afsluiten wil ik diezelfde gegevens kunnen gebruiken verderop in mijn app.
Ik vraag me af of het niet zo kan dat als je pas een knop indrukt dat hij dan de gegevens ophaald.
mijn db class ziet er zo uit
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
| public class Database { public Connection connection; Statement statement; // Create a connection to the database String serverName = "127.0.0.1";// String mydatabase = "kaleidoscope"; String url = "jdbc:mysql://" + serverName + "/" + mydatabase; // a JDBC url String username = "test"; String password = "test";// /** * Constructor */ public Database() { try { // Load the JDBC driver String driverName = "org.gjt.mm.mysql.Driver"; // MySQL MM JDBC driver Class.forName(driverName);//.newInstance(); } catch (ClassNotFoundException classNotFound) { // Could not find the database driver JOptionPane.showMessageDialog( null, classNotFound.getMessage(), "Driver Not Found", JOptionPane.ERROR_MESSAGE ); } catch (Exception exception) { // handle the error JOptionPane.showMessageDialog( null, exception.getMessage(), "Database Error", JOptionPane.ERROR_MESSAGE); } } public void openCon(){ try{ connection = DriverManager.getConnection(url, username, password); Statement statement = connection.createStatement(); System.out.println("Verbonden met de database"); } catch (SQLException sqlException) { // Could not connect to the database JOptionPane.showMessageDialog( null, sqlException.getMessage(), "Database Error", JOptionPane.ERROR_MESSAGE); } } public void sluitCon(){ try{ //statement.close(); connection.close(); System.out.println("Verbinding met de database verbroken"); } catch (SQLException sqlException) { // Could not connect to the database JOptionPane.showMessageDialog( null, sqlException.getMessage(), "Database Error", JOptionPane.ERROR_MESSAGE); } } } |
ik zie heel vaak in voorbeelden dat er een interface wordt gemaakt, maar wat houd dat dan in??
wat nog een probleem is, is dat als ik gegevens heb toegevoegd ik eerst weer het programma moet afsluiten wil ik diezelfde gegevens kunnen gebruiken verderop in mijn app.