Toon posts:

[Probleem] A8N-E en Chieftec DX-01BD-U

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmorgen mijn nieuwe mooie systeem binnen gekregen via de post! :)

AMD 64 3000+
Abit A8N-E
Asus N6600GT
1024MB Corsiar TwinXpert
200GB Maxtor Sata Diamond Max 10
En dat alles in een Chieftec DX-01BD-U te monteren.

Het gaat om deze kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/ch/chieftec-dragon-black-dx-01bd-u-midi-case-no-psu-.jpg

Nou zit ik alleen met een probleem..ik ben net leuk alles aan het uitpakken, de schroefjes op de goede plaatsen aan het monteren, lukt het me niet om het moederbord er juist op te krijgen.
Wanneer ik het moederbord in de kast leg, komen de gaatjes net niet overeen met de schroefjes, je ziet ze net wel tot ongeveer de helft van de gaatjes.
Ik durf eigelijk niet echt aan het moederbord te duwen zodat het dan naar achteren gaat, moet het misschien ergens inklikken? Als ik het namelijk wat aanduw (wel stevig) dan komen de gaatjes wel overeen..maar dat kan nooit goed zijn want de kracht die er dan op komt is niet gezond voor m'n mobo..

Graag tips of oplossingen hoe ik mijn mobo goed in mijn kast kan krijgen zodat ik mijn systeem verder kan gaan opbouwen!

Alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 14:26 . Reden: Pics van de kast erbij.. ]

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Het is in elk geval normaal dat je even wat moet wrikken om het moederbord op de juiste plaats te krijgen, dat komt meestal door het plaatje waar je parallelle poort en andere aansluitingen naar buiten komen, werkt met een soort van "veerkracht" systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door Ranzy op 10-06-2005 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok nog een probleem..
We hebben nu alles mooi in elkaar gezet maar het werkt niet zoals het zou moeten. De stekker die uit de veding komt is een 24 pins stekker alleen de -5 volt pin mist. Dus het zijn nu 23 pins..ligt dat aan het moederbord dat de pc het dan niet doet of ligt het aan dat ene pinnetje wat mist?
Het is trouwens wel raar dat het niet erop zit omdat we bij de FAQ van CME hebben gekeken en daar staat dat de standaard voor ATX voedingen zo'n pin bevat. Dus dan zou de voeding gewoon niet goed zijn..

Ik snap het in iedere geval niet helemaal meer..zijn er meer mensen die dit bekend in de oren klinkt?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een 20 pin aansluiting voldoet ook. Kijk even of de -5 V voor komt in een 20pin stekker. Zonee -> geen probleem. Bovendien wordt -5 bijna niet gebruikt, dus ik zou zoiezo gewoon proberen te booten.

Hopelijk is je 360W voeding voldoende (of je hebt een andere voeding in je kast gestopt).

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en vergeet je 4 pins aansluiting voor je cpu power ook niet.
wordt nog wel eens vergeten ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Die 360W voeding van Chieftec is trouwens zeker genoeg hoor.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ranzy schreef op zondag 12 juni 2005 @ 10:55:
Die 360W voeding van Chieftec is trouwens zeker genoeg hoor.
Ik wil niet je plannen verpesten, maar met een soortgelijke setup had ik uitgerekend dat ik het met m'n 340W voeding van Chieftec net wel of net niet ga halen. Het gaat ook niet om het brute totale vermogen, maar om hoeveel ampère er geleverd kan worden door de 12V lijn. Dit zal bij jou iets van 17A zijn, dus het effectieve vermogen op de 12V lijn zal 12*17=204W zijn. Dit staat ook op je voeding (even kast open maken).

Van die 204 W moet je cpu (30~100 W), je grafische kaart(50~70W), je moederbord met nforce4 chip (?), alle (S)-Ata apparatuur (10W / stuk) en je koelers (3~6 W) op 12V eten. Ook bij extreme honger (lees:spellen spelen) moet je de 17 A niet overschrijden. Nu heb je denk ik wel voor de 3000+ venice gekozen (gokje ;) ), dus met een beetje geluk hoef je geen nieuwe voeding te kopen. Probeer het gewoon en laat het ons even weten :). Als je onverklaarbare crashes krijgt heb je alvast een mogelijke oorzaak :P.

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Ik ben er vrij zeker van dat die Chieftec voeding dat zonder problemen trekt, anders zou Chieftec al wel zwaardere voedingen in hun kasten steken. Dit is een midrange systeem hé, geen SLI monster met FX-55 of zo.
Pagina: 1