Goeiemiddag,
Ik ben nu bezig met een schoolproject, in visual basic 6.
Maak een programma dat rekensommen projecteert, punten bijhouden, feedback enz.
Je kan selecteren: optellen, aftrekken, delen en vermenivuldigen.
Daarna weer makkelijk of moeilijk.
Dit lukt allemaal, maar nu kan ik enkel 1 som laten zien.
ik wil er meerdere laten zien en dan wel dat het random gebeurd.
Je hebt er natuurlijk niet erg veel aan om steeds het zelfde rijtje opnieuw te maken als je het programma start.
ik ben zelf totaal niet goed in dit hele programmeren gebeuren, en wil daarom een schop in de goede richting.
ik heb nu dit:
als het selectie vakje optOptellen is geselecteerd dan kijken of het een moeilijke of een makkelijke som is. [spreekt voor zich lijkt me
]
maar nu laat hij dus , als je optOptellen selecteert, altijd 3 + 3 zien [of 32 + 72].
ik dacht er dus aan iets van een array te maken met verschillende sommen die hij random zou kunnen laten zien.
Alleen heb ik geen idee hoe ik dit moet doen
.
Ik ben nu bezig met een schoolproject, in visual basic 6.
Maak een programma dat rekensommen projecteert, punten bijhouden, feedback enz.
Je kan selecteren: optellen, aftrekken, delen en vermenivuldigen.
Daarna weer makkelijk of moeilijk.
Dit lukt allemaal, maar nu kan ik enkel 1 som laten zien.
ik wil er meerdere laten zien en dan wel dat het random gebeurd.
Je hebt er natuurlijk niet erg veel aan om steeds het zelfde rijtje opnieuw te maken als je het programma start.
ik ben zelf totaal niet goed in dit hele programmeren gebeuren, en wil daarom een schop in de goede richting.
ik heb nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| If optOptellen = True Then
If optMakkelijk = True Then
Let lblSom = "3 + 3"
Else
Let lblSom = "32 + 72"
End If
End If |
als het selectie vakje optOptellen is geselecteerd dan kijken of het een moeilijke of een makkelijke som is. [spreekt voor zich lijkt me
maar nu laat hij dus , als je optOptellen selecteert, altijd 3 + 3 zien [of 32 + 72].
ik dacht er dus aan iets van een array te maken met verschillende sommen die hij random zou kunnen laten zien.
Alleen heb ik geen idee hoe ik dit moet doen