Toon posts:

[XP] Netwerk machtigingen per machine/gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik beheer zins kort een klein netwerk binnen een universiteitsnetwerk. Ik heb hier 5 computers op een aparte werkgroep aangemeld en deel van 1 van deze computers een paar mappen als netwerkstations.

nu wil ik dat bepaalde mappen alleen toegankelijk zijn voor de administrators van de andere pc's ... dus niet voor iedereen. Dit wil nog niet echt lukken. Ik heb alle extra opties voor beveiligen wel maar weet niet precies hoe ik een user kan selecteren van een ander systeem.

ik heb de schijven al op NTFS staan.

Wanneer ik de locatie selecteren wil waar ik accounts (die dus wel toegang mogen) zoek kan ik alleen op het systeem zoeken waarvandaan ik werk.

ik hoop dat ik zo een duidelijke uitleg heb gegeven van mijn vraag, zo niet dan lees ik dat graag!

het grootste probleem is dus dat ik geen gebruikers van een ander systeem rechten geven kan..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 13:22 ]

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:40

Arjan A

Cenosillicafoob

Je kan er een domeinservertje (PDC) bij neerzetten (evt Linux icm Samba) waar je de autorisaties kan regelen.
Wellicht kun je een trust voor je eigen PDC regelen bij de netwerkadministrator van de uni.

[ Voor 15% gewijzigd door Arjan A op 10-06-2005 14:56 . Reden: XP Pro niet gezien in titel ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
ik kan niet simpel een account van een andere pc rechten toekennen??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nee - er is zonder een centrale authorisatie server namelijk geen manier om te bewijzen dat PC 'X' ook daadwerkelijk PC 'X' is :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:43:
ik kan niet simpel een account van een andere pc rechten toekennen??
Daar heb je domeinen voor, dat gaat dus niet ;) Identieke gebruikers en wachtwoorden is de oplossing als je het niet met een centrale server doet :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters