[GTA: SA] Audio functioneert niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:58

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Ik heb dus GTA san andreas binnen, maar het geluid is afwezig bij een aantal filmpjes en conversaties....Ook hoor ik de telefoon niet gaan, en hoor ik het niet als ik op straat wordt
aangesproken, mijn eigen auto(motor) en toeter hoor ik ook niet,die van andere weer wel, en mijn iegen geweerschoten hoor ik wel, maar die van andere gangsters weer niet, nogal lastig als je beschoten wordt ;)

specs:
Amd athlon 2200 xp@ 2,2 ghz
Gforce Ti4200 128 mb
512 ddr 2700
2x maxtor, 40 + 30 GB
sb live met laatste drivers...
En een jvc. ths1 homecinemaset (5.1) en aangesloten met een 2tulp stekker (geluidskaart heeft geen dig-aux)

Bij vrienden werkt het wel gewoon naar behoren, en we hebben tegelijk gekocht

[ Voor 88% gewijzigd door Dentheman op 10-06-2005 13:31 ]

Zie ondertitel

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:07
Je moet waarschijnlijk de hardware versnelling een tikje (of 2) lager zetten. Te vinden in configuratiescherm bij audio, en dan performance.

Verwijderd

Komt omdat het spel gemaakt is voor 5,1
Als iemand op straat roept zul jij het niet horen, omdat het uit een box komt die jij niet hebt.
Zet hem is op Sterero, waarschijnlijk helpt dat, maar het ligt iig aan het bovenstaande, of het te verhelpen is weet ik niet zeker.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb hetzelfde probleem. Het klonk wel iets beter op m'n onboard geluidskaart dan op m'n audigy 2 ZS. Ik dacht al dat het aan de hardware versnelling lag.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:38:
Als iemand op straat roept zul jij het niet horen, omdat het uit een box komt die jij niet hebt.
Zet hem is op Sterero, waarschijnlijk helpt dat, maar het ligt iig aan het bovenstaande, of het te verhelpen is weet ik niet zeker.
sorry, ik heb een5.1 set, wel aangesloten op een tulp stekker omdat m'n geluidskaart geen digi-aux heeft...

Zie ondertitel

Verwijderd

Hmm vaag.
Weet wel dat veel mensen er last van hebben. (zowel legaal, als illegaal)
Misschien even op het grote GTA forum kijken op hun site (als dat er is :+ )

Verwijderd

Sorry hoor, maar dit slaat nergens op. Als je het spel of je drivers niet instelt op 5.1, dan zal de software van je geluidskaart of het spel er toch voor zorgen dat het geluid er goed uit komt. Het kan nooit zo zijn dat een developer maar beslist dat mensen zonder 5.1 maar de helft van het geluid te geven.

In het [rml][ Multiplatform] Grand Theft Auto: San Andreas (part 6)[/rml] topic is ook redelijk wat besproken over geluidsproblemen. Als de oplossing die hier gegeven is geen uitkomst biedt, dan kan je dat topic nog even doorzoeken met de topic search.

Voor de rest, rest mij een trap richting Spielerij - Problemen & Vragen. Want daar horen technische vragen thuis.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 13:00 ]

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Denman89 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:51:
[...]

sorry, ik heb een5.1 set, wel aangesloten op een tulp stekker omdat m'n geluidskaart geen digi-aux heeft...
1 tulp stekker? Naar mijn weten kan je uit 1 tulp stekker maar 1 kanaals geluid (mono) laten komen, zo lang het analoog is tenminste. In ieder geval geen 6 kanalen... Waarschijnlijk zenden 2 of 4 boxen hetzelfde signaal uit.

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

fsfikke schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 12:40:
Ik heb hetzelfde probleem. Het klonk wel iets beter op m'n onboard geluidskaart dan op m'n audigy 2 ZS. Ik dacht al dat het aan de hardware versnelling lag.
Zelfde probleem hier met een Soundblaster Live 1024. Het verminderen van de hardware versnelling is inderdaad de oplossing :)

[ Voor 52% gewijzigd door Dark_M op 10-06-2005 13:10 ]

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Heb zelf ook een Soundblaster Live, en zat te klooien met de hardware versnelling, en met me onboard audio en op een gegeven moment deed ie het goed :). Heb nu volledige hardware matige versnelling, maar zit af en toe wel een kraakje tussen etc :(.

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Topicstarter
Zat eerst op volledige hardware versnelling, met 1 streepje minder maakt niks uit, met 2 wel :) iets beter, ik hoor al mensen praten en m'n banden piepen als ik door de bocht ga, maar m'n motorgeluid blijft weg :'(

Zie ondertitel

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ik had dat na een verloop van tijd dat mijn sound verdween. Het enige wat ik dan nog kon luisteren was het geluid uit mn autoradio zeg maar.
Dit probleem is niet op perodieke basis. Het is bij mij op te lossen door het spel opnieuw op te starten..

Verwijderd

Het spel is idd gemaakt voor 5,1, maar waarom moet ik dan die hardware versnelling ook op Basis zetten (ik heb 5.1 Creative Live soundcard en 5.1 subwooferset, en hoor GEEN sound, alleen de radio)
Nadat ik die hardwareversnelling op basis gezet heb hoor ik ALLES!
Pagina: 1