Sorry voor de kromme titel, maar ik kon niet meer karakters invoeren.
Wat wil ik, een of meerdere random velden uit een Access 2000 database weergeven. We nemen voor het gemak even 7 velden.
De SQL code:
Deze code heb ik getest in Access queryanalyzer en daar geeft hij ook netjes elke keer 7 random velden terug. Maar als ik dezelfde code run in de asp (3.0) pagina dan geeft hij elke dezelfde records terug.
De ASP code:
Er wordt gewerkt met een dsn:
de recordsets worden als volgt uitgevoerd:
[code[
set rsRandomProducts = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsRandomProduct.ActiveConnnection = access2000
[/code]
De recordset en de database connectie worden onderaan de pagina gesloten en op = nothing gezet.
Het probleem is nie dat ik 7 willekeurige artikelen te vinden. Hiervoor had ik reeds een code geschreven. Deze bepaalde middels random getalen en checks of een veld wel of niet bestond en uiteindelijk moest worden weergegeven. Maar ik zou toch wel graag willen weten, wat ik verkeerd doe of waar het verkeerd gaat.
Wat wil ik, een of meerdere random velden uit een Access 2000 database weergeven. We nemen voor het gemak even 7 velden.
De SQL code:
code:
1
2
3
| SELECT TOP 7 Artikel.ArtikelID, Artikel.Naam, Afbeelding.Afbeelding25x25 FROM Artikel INNER JOIN Afbeelding ON Artikel.AfbeeldingID = Afbeelding.AfbeeldingID ORDER BY RND(ArtikelID) |
Deze code heb ik getest in Access queryanalyzer en daar geeft hij ook netjes elke keer 7 random velden terug. Maar als ik dezelfde code run in de asp (3.0) pagina dan geeft hij elke dezelfde records terug.
De ASP code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| if not rsRandomProducts.EOF then rsRandomProducts.MoveFirst (als ik deze weglaat worden 7 andere producten getoond) while not rsRandomProducts.EOF HTML CODE rsRandomProducts.MoveNext wend end if |
Er wordt gewerkt met een dsn:
code:
1
2
| set access2000Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
dbCon.Open "DSNVERBINDING" |
de recordsets worden als volgt uitgevoerd:
[code[
set rsRandomProducts = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsRandomProduct.ActiveConnnection = access2000
[/code]
De recordset en de database connectie worden onderaan de pagina gesloten en op = nothing gezet.
Het probleem is nie dat ik 7 willekeurige artikelen te vinden. Hiervoor had ik reeds een code geschreven. Deze bepaalde middels random getalen en checks of een veld wel of niet bestond en uiteindelijk moest worden weergegeven. Maar ik zou toch wel graag willen weten, wat ik verkeerd doe of waar het verkeerd gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door DerKleinePunkt op 10-06-2005 12:24 ]
Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt