Toon posts:

AVI-file naar DVD met MENU ("playbutton")!?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ik heb een PAL file in Avi-formaat en wil dat op een DVD zetten met een "menu" (alleen een playbutton, het is maar een klein filmpje, maar ik wil niet dat-ie automatisch begint zodra ik hem in de DVD speler stop).

Ik werk met Adobe Premiere (geen succes maargoed) en van daaruit branden lukt niet, laat staan een DVD "play" button neerzetten. Wie-o-wie helpt mij aan een simpel en snel programma om mijn AVI file op een werkbare DVD te schrijven MET playbutton???

Ik heb al aardig rondgezocht op het forum maar kan niet echt een antwoord vinden.

Thanx alvast, het heeft nogal haast namelijk :-s

Gr.

Ruby.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Bijvoorbeeld Nero (Vision Express) heeft de optie om een menu aan te maken :)

Meeste DVD brand software moet dit toch wel kunnen lijkt me zo :?

[ Voor 7% gewijzigd door Nik op 10-06-2005 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb Nero 6 Ultra Edition, kan geen "make menu" button vinden hoor, kan zelfs geen plek vinden waar ik een AVI op DVD kan branden in Nero... ??

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
idd nero vision express. Werkt goed. Je kunt als je wil ook nog hoofdstukken aanbrengen in je film

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Je zult eerst nog van je AVI een M2V file moeten maken (MPEG2Video) met TMPGEnc of AVI2SVCD bijv (zie www.doom9.org voor guides). Vervolgens kun je met zogenaamde DVD (Re)authoring software een dvd menu aanmaken (TMPGEnc DVD Author bijvoorbeeld).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit staat op ZOVEEL plaatsen op internet uitgelegd. Dat staat ook in dw FAQ. Zie bijvoorbeeld: http://www.videohelp.com/

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.