Toon posts:

Speedtouch modem/router--->edimax router--->PC??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag mensen,

Na een hoop proberen en het zoeken op GOT forum ben ik er niet helemaal uit.

Mijn probleem en/of vraag:

Wij zitten met zen 4ren in een appartement en willen gezamelijk internet kunnen gebruiken.
Nou heb ik wel het internet via een speedtouch(alcatel) 510 modem router
Komt gister iemand binnen met een edimax router.
Ik heb geprobeerd het te laten werken maar ik denk dat omdat men speedtouch al een router modem is dat dat niet mogelijk is.
Kan iemand dat bevestigen voor mij en zo ja wat is een andere optie om ertussen te zetten zodat we toch gedeeld internet hebben en eeen netwerk waarin we van alles kunnen delen.

bijvoorbaat dank.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

zou handig zijn als je er bij vermdl had wat voor type edimax het is...
Edimax heeft namelijk adsl-modem-routers en ook gewone routers dus dat is wat lastig..
Is het een adslmodem router dan kan je de speedtouch er gewoon tussenuit halen en de edimax direct aan de telefoonkabel hangen en op die edimax je pc's aansluiten.....

[ Voor 6% gewijzigd door xzenor op 10-06-2005 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sry ja idd het is een Edimax broadband router type:Br-61042C Dat staat achterop tenminste,maar had al op de site gekene maar kon dit type niet echt vinden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 12:12 ]

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Edimax instellen als bridge en de WAN poort op de modem hangen
Werkt hier zo met een gehackte Speedtouch Home (de oude) en een Edimax BR-6104W

BTW een simpele hub of switch is al afdoende om internet te sharen achter je modem/router...

[ Voor 66% gewijzigd door BN op 10-06-2005 12:14 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Speedtouch + nog een router werkt gewoon hoor (en +10 routers ook). Of het nut heeft is een tweede. :P

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Dat idee van een switch /hub lijkt me makkelijker want ik vraag me sterk af of die routers elkaar niet in de weg gaan zitten namelijk.

Misschien een stomme vraag maar ik ben niet echt op de hoogte van routers,hoe stel je de edimax in als bridge en vervolgens wat doe je met je modem.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Loop even de config pagina door, daar kun je de bridge optie vinden voor je WAN settings
Hierna fungeert je Edimax feitelijk als een switch. Zoals Voutloos terecht zegt heeft een tweede router geen nut, maar ja als je hem toch al hebt en je zou weer een hub/switch moeten gaan kopen moet je weer in de buidel tasten....
En zo kan het ook.

[ Voor 7% gewijzigd door BN op 10-06-2005 12:33 ]

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt mensen zal het eens gaan proberen.

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
http://www.edimax.nl/download/manual/BR-6104_M.pdf

Voor het instellen als bridge

hoofdstuk 2.2.6
Bladzijde 30

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt nu,heb iddd men edimax als bridge ingeteld en zodoende heeft nu iedereen internet,

bedankt mensen
Pagina: 1