Pc start niet meer

Pagina: 1
Acties:

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:57
Ik heb in januari het volgende systeem samengesteld:
Specs: Shuttle SN41G2V3 | Athlon XP 3000+ 400mhz barton | 2x512 mb ram Elixir | XFX 6600GT | Maxtor 160GB hd
vanaf het begin al problemen met bsod's, het liep tot vandaag wel stabiel door de proc op 2900+ en het geheugen op 166mhz (2.5-3-3-7) (dit laaste is een bekend probleem met shuttle's ze slikken niet al het geheugen blijkbaar).

Ik heb de computer vannacht aan laten staan, vanochtend ging ik spele en kreeg ik weer een BSOD. Toen maar ff gereset, hierna kreeg ik de melding dat er een fout was in windows, toen ff geprobeerd de bios te resetten, hielp niet dus dan maar C: formatteren en windows opnieuw erop. Tot hier ging het aardig

Ik ging toen een spel spelen, wat nogal traag ging, oja hij bios staat op fail safe settings. Dus de pc opnieuw opgestart, alles ingesteld in de bios en toen weer uit de bios gegaan. Toen ik weer starte gebeurde er niks meer, de lampjes gingen branden, CPUfan, V-kaart fan aan, maar verder niks, geen beeld ofzo.

En zo is de toestand nog steeds, ondertussen de bios weer gereset, de pc zonder stroom laten staan, maar dit hielp helemaal niks.

Ik heb ondertussen 2 monitoren getest, 1 tft en 1 crt, ook 2 videokaarten, de 6600GT en een onboard videokaart (geforce 4 ofzo) dit hielp helaas ook niet. Ook geprobeerd om te starten met maar 1 geheugenmodule.

Mijn vraag is dus: wat kan ik doen?, is er iets kapot? zelf dacht ik aan mobo/proc of de bios? Voeding lijkt me ok, aangezien alles nog aan gaat.
en hoe weet ik wat er kapot is? ik heb geen vervangend mobo/proc want andere pc is socket A
Ik hoop dat dit een beetje compleet is?
Wat denken jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door 3ddie op 10-06-2005 12:11 . Reden: xtra info ]

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:46
Heb je de jumper voor de bios reset op je mobo al geprobeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door mastair op 10-06-2005 13:33 ]

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Verwijderd

Zijn er geen leds die je kunnen vertellen wat er mis is dattie niet op start (beep codes, Cijfers / letters) :?

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:57
Ja de jumper heb ik geprobeerd, ook de battery er net 2 uur uitgehad > niks geholpen
nee er zitten geen ledjes op die iets kunnen vertellen, ook zit er geen speakertje bij die piepcode's kan geven.
Ik ga proberen een andere voeding te regelen om te testen.