Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met bluetooth GPS én Telefoonverbinding tegelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hardware: Imate Jam (HTC Magician) en Parrot CK3300 GPS, beide met nieuwste firmware (1.11 en 4.10d)

Probleem: als je in de auto stapt wordt er vaak eerst (over bluetooth dus) een verbinding gemaakt tussen de telefoon en de carkit. Als je daarna de GPS connectie legt ontvangt de Imate geen GPS signalen van de carkit (nul satelieten), terwijl er dus wel verbinding is. Andersom werkt het probleemloos: als je eerst de gps verbinding opbouwt en daarna pas de telefoonverbinding kun je fijn naast elkaar bellen en navigeren. Echt super! Helaas moet je hier dus steeds voor klooien: verbindingen steeds zelf opbouwen en verbreken. Nogal onhandig.

Vermoeden: ik denk dat dit ligt aan de compoort instellingen, maar kom er niet uit. Heb nu zowel com4 als com5 aangevinkt, en geef in tomtom Navigator 5 aan dat er over com 5 verbinding moet worden gemaakt.

Wie weet raad?????

Verwijderd

Topicstarter
kick

Verwijderd

Topicstarter
kick2

• pietrucci
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:44:
Hardware: Imate Jam (HTC Magician) en Parrot CK3300 GPS, beide met nieuwste firmware (1.11 en 4.10d)

Probleem: als je in de auto stapt wordt er vaak eerst (over bluetooth dus) een verbinding gemaakt tussen de telefoon en de carkit. Als je daarna de GPS connectie legt ontvangt de Imate geen GPS signalen van de carkit (nul satelieten), terwijl er dus wel verbinding is. Andersom werkt het probleemloos: als je eerst de gps verbinding opbouwt en daarna pas de telefoonverbinding kun je fijn naast elkaar bellen en navigeren. Echt super! Helaas moet je hier dus steeds voor klooien: verbindingen steeds zelf opbouwen en verbreken. Nogal onhandig.

Vermoeden: ik denk dat dit ligt aan de compoort instellingen, maar kom er niet uit. Heb nu zowel com4 als com5 aangevinkt, en geef in tomtom Navigator 5 aan dat er over com 5 verbinding moet worden gemaakt.

Wie weet raad?????
Tja, hetzelfde probleem, helaas (nog) geen oplossing... Bij mij is het nog sterker: vanaf Tomtom 5 moet ik com5 (Outbound) aan vinken (was in versie 3 niet nodig!). En daardoor kan ik helemaal niet meer uitbellen via bluetooth met externe telefoon. Waarom externe telefoon? Van mijn interne simkaart is de GPRS functie geblokkeerd (van het werk). Voor Traffic info gebruik ik dus een externe GPRS telefoon via bluetooth. En dat werkt dus niet samen met GPS van Tomtom 5 vanwege die COM5 aanvink. Ik heb een e-mail aan TomTom gestuurd, 2 dagen geleden. Morgen rappel.

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 08:49
Kan de Imate Jam wel meerdere bluetooth verbindingen aan?