Vandaag heb ik een spankin' newe AMD athlon 3500+ gekocht inclusief koeler, maar toen ik de doos opende, zag ik dat de groene binnendoos op plaatsen kapot was. Enkele kleine schilfertjes zijn ook in de koelpasta gekomen die op de koeler zit. Mijn vraag is of iemand weet of ik deze eruit kan peuteren met een naald, of dat ik het kan laten zitten en dat het vanzelf opbrand (ja lijkt me ook niet, maar goed).
Volledig schoonmaken en nieuwe pasta aanbrengen lijkt mij de beste optie. Je wilt niet dat er gesmolten plastic tussen je CPU en heatsink zit, dat geleidt zeer slecht.
ik zou zeggen, ga terug naar de winkel. dadelijk krijg je stukken, en dan sta je daar
Verwijderd
het groene spul ertussen laten zitten lijkt me een slecht plan...
Probeer het eraf te peuteren met een naaldje, en als de pasta te veel beschadigd kan je het er altijd met een stanley mesje afschrapen en artic silver koelpasta ertussen smeren.
koelt ie ook weer wat beter
\edit
Mischien kan je hem inderdaad het beste naar de winkel terugbrengen...
Probeer het eraf te peuteren met een naaldje, en als de pasta te veel beschadigd kan je het er altijd met een stanley mesje afschrapen en artic silver koelpasta ertussen smeren.
koelt ie ook weer wat beter
\edit
Mischien kan je hem inderdaad het beste naar de winkel terugbrengen...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 11:25 ]
Zou ook terug naar de winkel gaan. Alleen al dat een binnendoos beschadigd is duid op niet veel goeds.
De beschadiging aan de doos valt wel mee. Ook de hoeveelheid groene zooi valt wel mee. Ik denk dat ik het er met een naaldje uithaal, en anders heb ik nog wel artic silver
dus dat komt wel goed. Ik gebruik die silver liever niet, aangezien ik er niet zo veel ervaring mee heb, maar goed. Bedankt!
Pas wel op dat als je de arctic gaat gebuiken je eerst de thermal pad (dat ding waar nu dus die groene shit inzit) er compleet afhaald/poetst.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:14:
De beschadiging aan de doos valt wel mee. Ook de hoeveelheid groene zooi valt wel mee. Ik denk dat ik het er met een naaldje uithaal, en anders heb ik nog wel artic silverdus dat komt wel goed. Ik gebruik die silver liever niet, aangezien ik er niet zo veel ervaring mee heb, maar goed. Bedankt!
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Verwijderd
gewoon de standaard koelprut d'r afhalen en die arctic meuk die je hebt over de hele heatspreader smeren in een heel dun laagje. kind kan de was doen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:14:
De beschadiging aan de doos valt wel mee. Ook de hoeveelheid groene zooi valt wel mee. Ik denk dat ik het er met een naaldje uithaal, en anders heb ik nog wel artic silverdus dat komt wel goed. Ik gebruik die silver liever niet, aangezien ik er niet zo veel ervaring mee heb, maar goed. Bedankt!
Verwijderd
Even kijken welk batch nummer je hebt. Is die minder dan 200 lekker deze houden. (pad er afhalen met spititus gaat meestal het beste) en een drupje arctic silver midden op de proc. De invloed van een kleine vervuiling is idioot.
M'n vriendin had een tijdje geleden "geholpen" door de koeler er vast op te zetten maar er zat een piep klein stukje papier in de koelpasta (ik weet ook niet hoe dat is gekomen). Resultaat: de PC was al gecrashed voor dat het in het bios was. Nu moet ik er wel bij vermelden dat het een socket A systeem was, dus dat is wat critischer.
M'n vriendin had een tijdje geleden "geholpen" door de koeler er vast op te zetten maar er zat een piep klein stukje papier in de koelpasta (ik weet ook niet hoe dat is gekomen). Resultaat: de PC was al gecrashed voor dat het in het bios was. Nu moet ik er wel bij vermelden dat het een socket A systeem was, dus dat is wat critischer.
hoe lager de batch, hoe dichter bij het midden v/d wafer -->> beter over te clocken
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Pagina: 1