Toon posts:

[Laptop] Laptopper Diablo scherm valt uit en fan gaat harder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een vriend van mij die iets minder bekwaam is met de wereld der harde waren heeft nog net voor het faillisement van De Laptopper zijn Diablo (Athlon 64 3400, Radeon 9700, 512mb etc))gekregen. Prima apparaat met prima specs maar er doet zich een naar probleem voor. Het heeft namelijk de (willekeurige?) gewoonte dat het scherm uitvalt en dat de koeler daarna stapsgewijs steeds harder gaat draaien. Het apparaat doet verder helemaal niets meer en het ding handmatig uitzetten met de knop is de enige optie.

Opvallend genoeg gebeurt dit wanneer het systeem niet zwaar belast wordt en met name tijdens het surfen. Far Cry wordt er zonder enige problemen op gespeeld terwijl het systeem dan toch veel zwaarder belast en warmer wordt.

Enig idee iemand? Gezien het faillisement kan het apparaat ook niet teruggestuurd worden helaas. .

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik citeer vanaf de website van De Laptopper: www.de-laptopper.nl

"Indien u momenteel een probleem heeft met uw laptop of ander product, aangeschaft via De Laptopper, dan kunt u een e-mail sturen. De Laptopper zal er dan zorg voor dragen dat reparatie netjes zal worden uitgevoerd!"

Probeer een bios update, volgens mij is het een Aopen laptop.
Misschien dat iemand anders dat kan bevestigen?

Verwijderd

Topicstarter
nogal een misser van mij dan wat die reparatie betreft. excusez. maar het terugsturen willen we voorkomen omdat ze dan het apparaat natuurlijk eent tijdje kwijt zijn. bovendien is het nogal onduidelijk wat er aan de hand is. Bios update zou kunnen maar toch erg raar aangezien het gewoon nieuw geleverd werd een kleine 2 maanden geleden...

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:08:
nogal een misser van mij dan wat die reparatie betreft. excusez. maar het terugsturen willen we voorkomen omdat ze dan het apparaat natuurlijk eent tijdje kwijt zijn. bovendien is het nogal onduidelijk wat er aan de hand is. Bios update zou kunnen maar toch erg raar aangezien het gewoon nieuw geleverd werd een kleine 2 maanden geleden...
Wat je ook kunt doen is de laptopper even mailen, en dan leg je uit dat je hem niet kan missen.
Maar dat het probleem wel dermate groot is, dat het wel opgelost moet worden.

Je bent vast niet de enige met het probleem.
Wat voor besturingssysteem en overige software draait er op?
Drivers allemaal installt?

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laptopper net even gemaild met het probleem. Ben benieuwd. Het systeem draait op XP home en alle drivers zijn geinstalleerd.