Email met attachments komen aan maar worden niet delivered

Pagina: 1
Acties:

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 15:51
Emails die gestuurd worden van klanten die een attachment bevatten .xls .doc etc , het maakt niet uit wat voor een attachment er aan zit.

Deze worden vaak niet afgegeven in de mailbox van de geadresseerde of met een enorme delay wisselend van enkele minuten/uren zelfs een dag heb ik meegemaakt.
Emails zonder attachments worden vrijwel meteen afgegeven.

Het gaat hier om een Exchange 2000 Version 6.0 (Build 6249.4: Service Pack 3) server op Windows 2000 server.

Nu het eerst wat je vraagt is natuurlijk heb je een virusscanner of spamfilter draaien

Nou een spamfilter hebben we idd draaien namelijk Vamsoft's ORF (open relay filter ) versie 2.0.1
Heb met deze mensen zitten mailen en ze kunnen niks verkeerds vinden in onze spamfilter configuratie.
Voor de gebruikers, er zit idd een attachment filter op die standaard aan staat, maar deze hebben wij uitgezet.

edit:

Nu is het zo dat in het log van de spamfilter je precies kan zien wanneer een bericht aan komt, aan wie geadresseerd afzender etc, als je deze gegevens gebruikt en je gaat dan naar het tracking gedeelte onder tools in de exchange mmc dan kan hij dus dit bericht niet vinden.

Is er iemand die een idee heeft of een suggestie ?

bvd,

Rens

[ Voor 14% gewijzigd door Razorh op 10-06-2005 10:49 ]

• Razorh
niemand een idee ? :|

Verwijderd

Hoe komt je mail aan? Gebruik je misschien een POP3 connector? Zie je meldingen in je event log als je logging omhoog zet? Als je een smtp connector gebruikt zie je in je smtp protocol log nog fouten of meldingen staan? Is het mail van alle domeinen waar je het probleem mee hebt?
Toevallig een file level antivirus geinstalleerd met SMTP plugin (zoals symantec corporate edition)? Exchange aware antivirus? Zowel spam killer als antivirus al eens uitgezet om te kijken of daar het probleem ligt?

Verwijderd

Move PNS > SA

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

registry key aanpassen voor welke files zijn toegestaan in Outlook?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Razorh
Hoe komt je mail aan? Gebruik je misschien een POP3 connector? Zie je meldingen in je event log als je logging omhoog zet? Als je een smtp connector gebruikt zie je in je smtp protocol log nog fouten of meldingen staan? Is het mail van alle domeinen waar je het probleem mee hebt?
Toevallig een file level antivirus geinstalleerd met SMTP plugin (zoals symantec corporate edition)? Exchange aware antivirus? Zowel spam killer als antivirus al eens uitgezet om te kijken of daar het probleem ligt?
Wij gebruiken een smarthost van xs4all, geen pop3 connector.
Geen foutmeldinging enzo, maar het lijkt wel of de smtp connectie niet verbroken word, deze blijft open staan, ondertussen zie je n de mail root queue een mailtje staan maar nog niet helemaal volledig het duurt dus even voordat deze complete is soms wel een uur dus of krijgt een smtp connection time out, mailtje verdwijnt uit de queue en krijgt de gebruiker van het vreemde domein een bericht dat zijn mail die aan ons gericht is nog een een keer geprobeerd wordt. Dit geld alleen voor mail van 3 verschillende domeinen (klanten) en alleen mail met attachments, maar let op geen attachments die text gebasseerd zijn want deze komen zonder problemen door.

Dit heeft dus even voor de duidelijkheid niets te maken met outlook en attachments.

[ Voor 3% gewijzigd door Razorh op 14-06-2005 09:51 ]

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 18:17
Probeer de laatste update eens: Update Rollup for Exchange 2000 (KB870540) (Build 6603.1)

[ Voor 5% gewijzigd door Caeruleus op 14-06-2005 10:03 ]

no animals were harmed during the production of this message

• Razorh
Dat is een goede suggestie, nog meer mogelijkheden ?

Verwijderd

Razorh schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:15:
[...]

Dat is een goede suggestie, nog meer mogelijkheden ?
ik zie nog geen antwoord op mijn vraag mbt de file level antivirus en of je de antispam software al eens helemaal hebt uitgezet :)

• Razorh
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:44:
[...]

ik zie nog geen antwoord op mijn vraag mbt de file level antivirus en of je de antispam software al eens helemaal hebt uitgezet :)
Die zijn uitgezet :)

Verwijderd

Intern heb je geen problemen? Als ik het goed begrijp zie je de mail wel binnenkomen in je mail root?
Draait hier toevallig ook ISA server op? Deinstalleer de file level antivirus eens helemaal zodat ook de filterdriver niet geladen is :)

• Razorh
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 12:38:
Intern heb je geen problemen? Als ik het goed begrijp zie je de mail wel binnenkomen in je mail root?
Draait hier toevallig ook ISA server op? Deinstalleer de file level antivirus eens helemaal zodat ook de filterdriver niet geladen is :)
Sorry op deze server draait geen flav, alleen een spamfilter, maar deze kan ik niet zomaar deinstalleren want de server staat in een productie omgeving.

Ook geen ISA, gewoon exchange 2k met ORF that's it

[ Voor 6% gewijzigd door Razorh op 14-06-2005 14:08 ]

• Razorh
Heb de rollup geinstalleerd maar geen resultaat, de smtp connectie blijft gewoon open, en de mail is wel delivered in de queue maar wordt niet in de pickup gezet.

[ Voor 6% gewijzigd door Razorh op 15-06-2005 09:34 ]

• Razorh
Zijn er nog mensen met ideen want ik heb het probleem nog steeds niet opgelost :|

Verwijderd

Razorh schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:25:
Zijn er nog mensen met ideen want ik heb het probleem nog steeds niet opgelost :|
Ik zou toch proberen om buiten kantoortijd dat spamfilter te deinstalleren of te deactiveren en dan nog eens te testen want het lijkt mij toch dat dat een goede kandidaat voor de veroorzaker van deze problemen is. Draaien er nog andere event sinks trouwens?

• Razorh
Nee, dit is de enige, maar het spamfilter heb ik al eens helemaal uitgeschakeld, en dat lost het probleem ook niet op.

Verwijderd

Ook al eens helemaal gedeinstalleerd? Ik ken de software verder niet maar je hebt kans dat er misschien wat dingen actief blijven als je het uitschakeld. Heb je voor de volledigheid ook al eens exbpa gedraaid om te zien of die nog fouten aangeeft? Zorg er wel voor dat je die vanaf een machine draait waar ook .Net framework opstaat zodat je alle informatie krijgt.
Is dit enterprise editie? Zo ja probeer dan eens een nieuwe database aan te maken om daarmee te testen of je het dan nog ziet. Zo nee, zou je downtime kunnen schedulen om isinteg te draaien, misschien dat je attachment tabel corrupt aan het raken is.
Pagina: 1