Creative Audigy 2 alleen emulated?

Pagina: 1
Acties:

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12-2025

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Hey mensen.

Tot voor kort ben ik erachter gekomen dat mijn Audigy 2 emulated draait, dus eigenlijk softwarematig. Het probleem is dat ik de software cd niet meer heb. Daar stonden de juiste drivers op.

Ook heb ik elke driver geprobeerd die je maar kon pakken van de creative site. Niks werkt.
Misschien heb ik daarom zoveel problemen met San andreas. Met mijn systeem moet je dat spel makkelijk kunnen draaien, maar doordat het software matig is raakt alles in de knoop.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik legaal aan zo een cd komen? Of is het ergens te downloaden op internet? Hoe kan ik het gewoon weer omzetten in hardware geluid. Want deze crappy shit slaat werkelijk nergens op.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedoel je dat je alleen maar updates kunt downloaden van de Creative site? Open die .exe bestanden die zogenaamd updates zouden zijn maar eens met WinRAR. En wat zie je? Maps met drivers! :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 16:32

mvds

Totally awesome!

De drivers van creative kan je alleen installeren als er een kaart aanwezig is, dus als jij ze hebt kunnen installeren wil dus zeggen dat ie een kaart gedetecteerd heeft. Hoe jij er bij komt dat ie hem emuleerd is mij een raadsel. Volgens mij KUNNEN die drivers dat niet eens.

Alles wat met je geluidskaart te maken heeft de-installeren, PC rebooten, liefst even de kaart in een ander PCI slot duwen (dan ziet de PC hem ook opnieuw) en alles opnieuw installeren. Dat zou het moeten oplossen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Je kan de auto update functie gebruiken van de Creative site (bij sopport). Dus niet zelf je driver kiezen.

Een CD kun je bestellen, kost wel geld. Je kan ook naar je lokale PC boer misschien dat hij een CD kan bestellen of een kopie wil draaien? Die kans is klein maar niet geschoten is altijd mis.

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Als ik de sound tests doe in dxdiag geeft ie allene maar aan dat het software is. Als ik de drivers van de website haal en installeer blijft het hele tijd emulated.

Toen ik paar maanden geleden de cd nog had werkte het perfect. Daar stonden de echte juiste drivers op.

Edit: er is niemand met dezelfde cd? (Installation and Application cd Audigy 2)

[ Voor 14% gewijzigd door PcManiaxx op 10-06-2005 10:46 ]

Verwijderd

Onboard geluid toevallig nog aanstaan en als primairy audio-gebeuren ingesteld staan?
Zekergesteld DAT je idd een audigy2 in je PC hebt?

Overigens past je topic imho beter hier

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Onboard staat uigeschakeld in de bios (ac97). En ik weet verder zeker dat het een audigy 2 kaart is, dat staat ook op de kaart zelf.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 10:30
Move PMG -> AV :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1